ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Bafang BBS - montaż bez narzędzi
Autor Wiadomość
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pon 20 Lis, 2017   Bafang BBS - montaż bez narzędzi

Hejka, jak w temacie. Nie mam odpowiednich narzędzi do nakręterk montażowych. Dociągnęłem tę pierwszą z 4 wycięciami puki co żabką. Montował tak ktoś:)? Jak mocno trzeba dociągnąć te nakrętke?
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
klient 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lip 2017
Posty: 61
Skąd: Polska
Wysłany: Pon 20 Lis, 2017   

Mi kolega przykręcił przy mnie jak dawniej - majzlem i młotkiem, poważnie. Tylko zapytał czy chcę tą nowoczesną techniką z powodu braku kluczy. Na czuja zrobił. Potem lekkie zeszlifowanie w jednym miejscu pilnikiem zadziora. Zdartą oksydację poprawiłem markerem.
I jeździ, nic nie puszcza.
Teraz spokojnie kupię sobie chińskie oryginały w Chinach - droga zabawka.
Kiedyś majzel to było podstawowe narzędzie naprawcze do wszystkiego.
 
 
gizmo69 
początkujący
poznań69


Wiek: 51
Dołączył: 16 Cze 2012
Posty: 25
Skąd: Poznań
Wysłany: Pon 20 Lis, 2017   

Pomocny jest klucz hakowy z pazurem przegubowy do nakrętki z wycięciami.
Ostatnią nakrętkę to specjalnym kluczem rowerowym.
 
 
furman 
początkujący


Dołączył: 04 Lis 2017
Posty: 27
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 20 Lis, 2017   

ja dociągnąłem starym kluczem rowerowym z hakiem(stosowanym pewnie w rowerach typu "ukraina"), choć konkretna żaba i podłożenie małej śrubki we wrąb pewnie zrobiło by to lepiej. tyle tylko że przy moim suporcie 68mm mało jest tego gwintu na tulei, jeżeli będzie mi silnik tańczył to dla lepszego dociągnięcia pewnie trzeba będzie dopasować jakąś podkładkę :roll:
Widziałem na youtube-ach że amerykanie w swoich zestawach mieli gotowy dystans do suportów 68mm który zakładali od strony zębatki. :???:
Moje spostrzeżenie jest takie że czujniki hamulca z bafangowskich klamek, można spokojnie wykręcić i kombinacją alpejską zamontować do klamek hydraulicznych, co też uczyniłem. Nie wiem jeszcze jak to zadziała w praktyce bo nie mam baterii. :sad:
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pon 20 Lis, 2017   

Ok, dzięki za podpowiedzi. Z braku laku dociągnęłem żabą. Zobaczymy.
NIe chcę zakładać nowego tematu więc zapytam puki co tu.
Próbowałem znaleźć manual z kabelkologią ale w dwu które przejrzałem nie jest to wytłumaczone.
Z silnika wychodzi multi kabel do wyświetlacza, manetki, i dwu hampli. Oprócz tego sensor obrotu koła. No i bateria. Ale oprcz tego jest taki lichy erzacny (jak w zwykłym sterowniku) kabelek na dwa piny czarno czerwony oraz jeszcze jeden z bafangową już wtyką żóltą na 3 piny... Do czego są te kable?

EDIT:
:) Już wiem, znalazłem na jakimś obrazku. lichy to 6V do świateł (ILE można wziąć z stamtąd A?) a ten dodatkowy to gear sensor. NIe było do tego diwajsu w pudełku. Trzeba se to kupić osobno, tak? Jest to potrzebne? Sprawdza się?
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
klient 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lip 2017
Posty: 61
Skąd: Polska
Wysłany: Wto 21 Lis, 2017   

https://www.aliexpress.co...2311.0.0.h884o7

Dla mnie mus, bo biegi mam w piaście.
 
 
gizmo69 
początkujący
poznań69


Wiek: 51
Dołączył: 16 Cze 2012
Posty: 25
Skąd: Poznań
Wysłany: Wto 21 Lis, 2017   

Czujnik - gearsensor to zakup osobny ale bardzo potrzebny.
Wydłuża żywotność łańcucha i zębatek poprzez wyłączenie silnika przy zmianie biegu w przerzutce.
 
 
smdrwf12300 
młodzik


Dołączył: 12 Cze 2017
Posty: 54
Skąd: Katowice
Wysłany: Wto 21 Lis, 2017   

Jakim cudem ten sensor wydłuża zywotność łancucha i zębatek ? .Jak masz "przekoszoną" linie łancucha to nawet w rowerze bez silnika połamiesz zęby w tylnej kasecie ... ten czujnik to tak naprawdę zabezpieczenie dla osób które chyba nigdy nie nauczyły się zminiać biegów przed podjazdem a nie w trakcie .Przy 750/1000W to żaden sensor nie wydłuży zywotności łancucha bo ogniwa i tak sie powyciągaja ... zróbcie sobie koledzy pomiar własnych "watów" z nóg to się zdziwicie jak niewiele potrafimy wygenerowac mocy ... a własnie pod takie moce jest większość łancuchów :)
 
 
Mikkonen 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Wrz 2016
Posty: 112
Skąd: Starachowice
Wysłany: Wto 21 Lis, 2017   

Ciekawe jest to ze są wersje z wbudowanym kabelkiem do sensora i świateł (wychodzą ze sterownika) oraz takie które tych kabelkow nie mają. Obie wersje mają numery seryjne nadawane z innej puli.
 
 
gizmo69 
początkujący
poznań69


Wiek: 51
Dołączył: 16 Cze 2012
Posty: 25
Skąd: Poznań
Wysłany: Wto 21 Lis, 2017   

smdrwf12300 napisał/a:
Jakim cudem ten sensor wydłuża zywotność łancucha i zębatek ? .Jak masz "przekoszoną" linie łancucha to nawet w rowerze bez silnika połamiesz zęby w tylnej kasecie ... ten czujnik to tak naprawdę zabezpieczenie dla osób które chyba nigdy nie nauczyły się zminiać biegów przed podjazdem a nie w trakcie .Przy 750/1000W to żaden sensor nie wydłuży zywotności łancucha bo ogniwa i tak sie powyciągaja ... zróbcie sobie koledzy pomiar własnych "watów" z nóg to się zdziwicie jak niewiele potrafimy wygenerowac mocy ... a własnie pod takie moce jest większość łancuchów :)


Przednia tarcza zębata Bafanga to u mnie środkowa rowerowa i nie ma tak wielkiego przekoszenia. Przerzutkę mam 8 biegową i równą linie łańcucha na 5 biegu.
Biegi nie tylko zmienia się przed podjazdem, ale na prostej przyspieszając,zwalniając i po ruszeniu z postoju.
Przynajmniej ja tak robię jakbym jechał normalnie,bo tryby w silniku nie są tak obciążone.
Łańcuch mam specjalnie zmacniany dla elektryków KMC przy przebiegu 2500 km zużycie 30-40%. Kolarz wyciąga ponad 400 Wat z nóg.
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Wto 21 Lis, 2017   

Wzmacniany łańcuch do elektryków? Możesz dać jakiegoślinka do tego?
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
smdrwf12300 
młodzik


Dołączył: 12 Cze 2017
Posty: 54
Skąd: Katowice
Wysłany: Wto 21 Lis, 2017   

@gizmo69 : nie bardzo rozumiem "Przednia tarcza zębata Bafanga to u mnie środkowa rowerowa" . Ja mam orginalna 44T i z tyłu zostały 3 koronki bo tylko w takiej konfiguracji nie mam przekoszenia.Ile z tych 8 biegów ma prostą linie u ciebie ?Licząc przełożenia dla roweru do jazdy po górach ( strome podjazdy ) idealna tarcza z przodu to 32-36 T tylko że zaczynaja się problem ze średnicą ( jest za mała i haczy o silnik ) tarczy. Specjalny łancuch ... hmmm ja ma przymiar i tam jest pomiar zero-jedynkowy ... wchodzi nie wchodzi .Podziel się metodą jak ocenic czy łancuch ma 30-40% czy więcej zużycia ?.
A propo kolarza ...200W .... i jest w stanie oddac taka moc przez ile ? 10-15 min ? i oni się łancuchem nie przejmuja .. zebatkami tez nie ... bardziej ich meczy problem zakwaszenia mięsni i wyniku :)

rear.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 332 raz(y) 472,44 KB

 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Wto 21 Lis, 2017   

NIe chciałbym dzielić włosa w kwestii tego ile kolarz oddaje mocy. Już kiedyś poruszałem taki wątek. Jednak chciałbym zauważyć, że te 100-200-400 W to moc średnia. A mechanizm pedałowania wygląda inaczej. Pulsacyjnie. Na obrót korby przypadają miejsca gdzie moc jest znacznie miejsza i znacznie wieksza od przeciętnej. I to w dużej mierze przyczynia się do szybszego zużycia łańcucha. Patrz ci co mają miekki i szybki obrót wersus jeżdżący siłowo.
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
gizmo69 
początkujący
poznań69


Wiek: 51
Dołączył: 16 Cze 2012
Posty: 25
Skąd: Poznań
Wysłany: Wto 21 Lis, 2017   

@smdrwf12300 : pomiar zużycia łańcucha wykonywany jest przez kolegę z wieloletnim doświadczeniem (serwis rowerowy) przymiarem takim jak pisałeś - wchodzi nie wchodzi(czyli im więcej wchodzi tym większe zużycie) i przymiarem ze skalą.Co do tarczy ja mam silnik BBS03 HD 1000W i tam jest inna niż w BBS02. Nie wiem którą wersje 750W posiadasz.

Łańcuch taki : http://www.kmcchain.pl/ch...rekking-9_speed
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pon 11 Gru, 2017   

No i się odkręciło....
suport lata.
No i właśnie tu nachodzi mnie pytanie. Czy jak montowaliście u siebie to dawaliście coś (owijaliście np taśmą) oś ssuportu bafanga od strony napędowej. Ma on tam calkiem spory luz miedzy srednica gwintu rury suportowej ramy a sama osia bafanga? Nowe wrto dać tam jakiś patent podkładkę po obwodzie osi?
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group