|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Samoróbka do podróży dalszych i blizszych. |
Autor |
Wiadomość |
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 10 Gru, 2017
|
|
|
IMPULS napisał/a: | .. Ale na prędkosci mi nie zależy. Chciałbym aby jeżdził 25-30 i to mnie zadowoli. |
To wystarczy silnik 250-500 W zasilany 600-1000W.
Orientacyjnie wtedy 15Ah - 50 -60km zasiegu.
Trzeba pamietac że im wieksza prędkość, to wiekszy cięzar roweru+aku+silnika który powoduje gwałtowny wzrost oporów powietrza a to przekłada się na zapotrzebowanie na jeszcze wiekszy i cięzszy aku. I tak dalej.. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
IMPULS
początkujący
Dołączył: 30 Lis 2016 Posty: 47 Skąd: LUBELSKIE
|
Wysłany: Nie 10 Gru, 2017
|
|
|
WojtekErnest napisał/a: | rzeba pamietac że im wieksza prędkość, to wiekszy cięzar roweru+aku+silnika który powoduje gwałtowny wzrost oporów powietrza a to przekłada się na zapotrzebowanie na jeszcze wiekszy i cięzszy aku. I tak dalej.. |
Dlatego odpuszczam sobie wyścig na prędkości zwłaszcza że rower lubię za to że jeżdzi się wolno i mozna naprawdę sporo ładnych miejsc obejrzeć. Zwykłym góralem robię obecnie 70km zasięgu i nie zdycham, wiec liczę na to ze dodając wspomaganie będę mógł 200-300 km możliwości zrobić... |
|
|
|
|
wwojciech
brygadzista wwojciech
Pomógł: 8 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Wrz 2011 Posty: 264 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 10 Gru, 2017
|
|
|
W takim razie przydalby Ci sie jakis wolniejszy silnik typu 0,7km/h/V. Ma wyzsza spawnosc przy Twoich predkosciach a i pod gorki z bagazami wytarga. Mase aku pchaj jak najnizej |
|
|
|
|
IMPULS
początkujący
Dołączył: 30 Lis 2016 Posty: 47 Skąd: LUBELSKIE
|
Wysłany: Nie 10 Gru, 2017
|
|
|
wwojciech napisał/a: | przydalby Ci sie jakis wolniejszy silnik typu 0,7km/h/V. |
Pierwszy plan był taki aby dać mniejsze koło na tył. Ale jak przyszedł silnik zapleciony w obręcz to jakoś szkoda mi było to psuć wiec zostało tak jak jest. Silnik to nie problem, zawsze można go wymienić. wwojciech napisał/a: | Mase aku pchaj jak najnizej |
Będzie dość nisko, jutro wrzucę zdjęcie cokolwiek złożonego, ale chyba jeszcze muszę mocniej pochylić przedni widelec, wiec miejsce będzie i pod ramą i na, na akumulator. |
|
|
|
|
IMPULS
początkujący
Dołączył: 30 Lis 2016 Posty: 47 Skąd: LUBELSKIE
|
Wysłany: Pon 11 Gru, 2017
|
|
|
Tak to mniej wiecej wygląda w trakcie przymiarki. Na pewno muszę zmienić mocowanie tylnego amortyzatora... Ale mam pytanie bo sam się zastanawiam i mam mieszane myśli. Czy pochylić bardziej przednie teleskopy czy tak pozostawic jak jest?
|
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 11 Gru, 2017
|
|
|
Może lepiej popatrz jakie kąty są w ramach rowerowych (enduro/zjazdowych) albo motocyklach zanim coś więcej z tym zrobisz. Kat główki jest zdecydowanie zbyt duży. |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 11 Gru, 2017
|
|
|
Z taką geometrią tym rowerem prawdopodobnie wcale nie dasz rady jechać. Widelec ma bardzo duży offset i w połączeniu z takim jak aktualnie kątem główki ramy wychodzi ujemny trail (tak przynajmniej wygląda na zdjęciu). Nie będziesz w stanie jechać nawet po gładkim prostym asfalcie. No chyba że jesteś cyrkowcem
Proponuję zerknąć chociaż tutaj przed budową ramy. |
|
|
|
|
IMPULS
początkujący
Dołączył: 30 Lis 2016 Posty: 47 Skąd: LUBELSKIE
|
Wysłany: Pon 11 Gru, 2017
|
|
|
Mechano napisał/a: | Może lepiej popatrz jakie kąty są w ramach rowerowych (enduro/zjazdowych) albo motocyklach |
Motocykl mam pod ręką, ale jednak motocykle mają zawsze większe nachylenie niż rowery. Mój zwyczajny góral ma podobny kąt ale trzeba przyznać ze puszczenie kierownicy w nim to jednak trzeba troszkę uważać.
sirgregs napisał/a: | No chyba że jesteś cyrkowcem |
Jeszcze nie jestem ale przyszłość przede mną. Niby przód się lekko pochyla jak ugina się tylny wahacz no ale może faktycznie jest zbyt pionowo.
Muszę jeszcze zrobić jakąś próbę nawet z popychu i zobaczę co się stanie, ale też się sklaniam żeby to chyba pochylić bardziej. A jak pochylę to muszę i zbliżyć główkę ramy bo inaczej to ten rower będzie wyglądał jak chopper.
Ramy jeszcze nie robiłem dla żadnego jednośladu więc to mój debiut. Jeszcze obadam sprawę. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|