ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Samoróbka do podróży dalszych i blizszych.
Autor Wiadomość
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 10 Gru, 2017   

IMPULS napisał/a:
.. Ale na prędkosci mi nie zależy. Chciałbym aby jeżdził 25-30 i to mnie zadowoli. :)

To wystarczy silnik 250-500 W zasilany 600-1000W.
Orientacyjnie wtedy 15Ah - 50 -60km zasiegu.
Trzeba pamietac że im wieksza prędkość, to wiekszy cięzar roweru+aku+silnika który powoduje gwałtowny wzrost oporów powietrza a to przekłada się na zapotrzebowanie na jeszcze wiekszy i cięzszy aku. I tak dalej..
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
IMPULS 
początkujący


Dołączył: 30 Lis 2016
Posty: 47
Skąd: LUBELSKIE
Wysłany: Nie 10 Gru, 2017   

WojtekErnest napisał/a:
rzeba pamietac że im wieksza prędkość, to wiekszy cięzar roweru+aku+silnika który powoduje gwałtowny wzrost oporów powietrza a to przekłada się na zapotrzebowanie na jeszcze wiekszy i cięzszy aku. I tak dalej..


Dlatego odpuszczam sobie wyścig na prędkości zwłaszcza że rower lubię za to że jeżdzi się wolno i mozna naprawdę sporo ładnych miejsc obejrzeć. :) Zwykłym góralem robię obecnie 70km zasięgu i nie zdycham, wiec liczę na to ze dodając wspomaganie będę mógł 200-300 km możliwości zrobić...
 
 
wwojciech 
brygadzista
wwojciech


Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 264
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 10 Gru, 2017   

W takim razie przydalby Ci sie jakis wolniejszy silnik typu 0,7km/h/V. Ma wyzsza spawnosc przy Twoich predkosciach a i pod gorki z bagazami wytarga. Mase aku pchaj jak najnizej
 
 
IMPULS 
początkujący


Dołączył: 30 Lis 2016
Posty: 47
Skąd: LUBELSKIE
Wysłany: Nie 10 Gru, 2017   

wwojciech napisał/a:
przydalby Ci sie jakis wolniejszy silnik typu 0,7km/h/V.


Pierwszy plan był taki aby dać mniejsze koło na tył. Ale jak przyszedł silnik zapleciony w obręcz to jakoś szkoda mi było to psuć wiec zostało tak jak jest. :) Silnik to nie problem, zawsze można go wymienić. :)
wwojciech napisał/a:
Mase aku pchaj jak najnizej


Będzie dość nisko, jutro wrzucę zdjęcie cokolwiek złożonego, ale chyba jeszcze muszę mocniej pochylić przedni widelec, wiec miejsce będzie i pod ramą i na, na akumulator. :)
 
 
IMPULS 
początkujący


Dołączył: 30 Lis 2016
Posty: 47
Skąd: LUBELSKIE
Wysłany: Pon 11 Gru, 2017   

Tak to mniej wiecej wygląda w trakcie przymiarki. Na pewno muszę zmienić mocowanie tylnego amortyzatora... Ale mam pytanie bo sam się zastanawiam i mam mieszane myśli. Czy pochylić bardziej przednie teleskopy czy tak pozostawic jak jest?

 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Pon 11 Gru, 2017   

Może lepiej popatrz jakie kąty są w ramach rowerowych (enduro/zjazdowych) albo motocyklach zanim coś więcej z tym zrobisz. Kat główki jest zdecydowanie zbyt duży.
 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 11 Gru, 2017   

Z taką geometrią tym rowerem prawdopodobnie wcale nie dasz rady jechać. Widelec ma bardzo duży offset i w połączeniu z takim jak aktualnie kątem główki ramy wychodzi ujemny trail (tak przynajmniej wygląda na zdjęciu). Nie będziesz w stanie jechać nawet po gładkim prostym asfalcie. No chyba że jesteś cyrkowcem ;-)
Proponuję zerknąć chociaż tutaj przed budową ramy.
 
 
IMPULS 
początkujący


Dołączył: 30 Lis 2016
Posty: 47
Skąd: LUBELSKIE
Wysłany: Pon 11 Gru, 2017   

Mechano napisał/a:
Może lepiej popatrz jakie kąty są w ramach rowerowych (enduro/zjazdowych) albo motocyklach


Motocykl mam pod ręką, ale jednak motocykle mają zawsze większe nachylenie niż rowery. Mój zwyczajny góral ma podobny kąt ale trzeba przyznać ze puszczenie kierownicy w nim to jednak trzeba troszkę uważać. :)

sirgregs napisał/a:
No chyba że jesteś cyrkowcem ;-)


Jeszcze nie jestem ale przyszłość przede mną. :P Niby przód się lekko pochyla jak ugina się tylny wahacz no ale może faktycznie jest zbyt pionowo. :)

Muszę jeszcze zrobić jakąś próbę nawet z popychu i zobaczę co się stanie, ale też się sklaniam żeby to chyba pochylić bardziej. A jak pochylę to muszę i zbliżyć główkę ramy bo inaczej to ten rower będzie wyglądał jak chopper.
Ramy jeszcze nie robiłem dla żadnego jednośladu więc to mój debiut. Jeszcze obadam sprawę. :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group