ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Romet Wigry 3
Autor Wiadomość
NaczelnyFilozof 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 47
Skąd: Jeleśnia
Wysłany: Sob 06 Sty, 2018   

Bujakoto napisał/a:


Ciekawe co z tego wyjdzie i czy wytrwasz do końca :)


No nie powiem. Miejscami załamywałem ręce.

Bo kupiłem sobie obręcz 20 cali na allegro. Przyszło. No to wymierzyłem szprychy programami. Chyba 175mm. Zamówiłem sobie tylko 12 szprych. Bo myślę. Jak coś nie tak to tylko 12 w plecy. Przyszły. Super. Zaplatam. Idelany wymiar to domawiam 24 szprychy.

Przyszły. Ale coś nie tak bo krótsze. Moja wina przez przypadek zamiast dł 175 zabrałem 170.... Osz...

Już miałem zamawiać nowe szprychy jak coś mnie tknęło i przyprowadziłem Wigry. Bo moja nowa obręcz jest jakaś większa niż 20 cali w Wigry. Przysłali większą obręcz? Nie no. Poprostu nie wiedziałem że są dwa rodzaje obręczy 20 cali. Ta i ta ma 20 cali tylko jedna jest chyba 2 cm - ma większą srednicę.

No to co. Znów nowa obręcz tym razem 20 cali o mniejszej średnicy i nowe szprychy bo tamte nie pasowały...

No ale jak się coś robi pierwszy raz to ma prawo nie iść jak po sznurku, w przypadku rowerów elektrycznych - jak po drucie :-)
_________________
Naczelny Filozof
 
 
NaczelnyFilozof 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 47
Skąd: Jeleśnia
Wysłany: Sob 06 Sty, 2018   

No dobra :mrgreen:

Bziuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu Bzzziuuuuuuuuu :mrgreen:





Jak na razie testowo zrobiłem może 1 km ale generalnie się kręci :wink:

Czyli reasumując.
Zwykłe 250W. Sterownik 350W 17A. Sama manetka. Ale ten kluczyk w manetce w teori fajna sprawa ale w praktyce czuje że kolanem kiedyś zachaczę. Zasilanie to forumowa baterja 11s6p na NCR18650BL - i teraz w manetce mam woltomierz i pytanie do jakiej bezpiecznej granicy wyczerypwać baterię???








DSC_0798.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 334 raz(y) 131,27 KB

DSC_0797.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 309 raz(y) 130,11 KB

DSC_0796.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 637 raz(y) 126,11 KB

_________________
Naczelny Filozof
 
 
Rugorlos27 
stażysta


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Lip 2016
Posty: 156
Skąd: Sandomierz(okolice)
Wysłany: Sob 06 Sty, 2018   

3V*11 = 33v
Oczywiście im więcej tym lepiej ale to jest taka bezpieczna granicą.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3440
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 06 Sty, 2018   

Na tyl zaloz sobie popularną przerzutke planetarna 3 biegową, Zyskasz skuteczny hamulec,
wzrosnie prędkość przy pedalowaniu będzie blisko 40 km godz
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
yasiu77 
początkujący


Dołączył: 18 Paź 2017
Posty: 12
Skąd: Szczyrk
Wysłany: Nie 07 Sty, 2018   

Gratuluję projektu. Zawsze chciałem takie coś zrobić..u babci taki sam wigrus stoi. A działa mu tylni hamulec/kontra? Masz bms a w tej baterii i jak ją ładujesz bo trochę nietypowa jest?
 
 
NaczelnyFilozof 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 47
Skąd: Jeleśnia
Wysłany: Nie 07 Sty, 2018   

Hamulce jak w składaku. Przód i tył kontra.

Przekładnia planetarna to zbędny luksus - bo i tak składak do większych prędkości się nie nadaje - małe kółka i złe prowadzenie przy większych prędkościach. :-)

Bateria używka forumowa - ładowana "po połowie" 5s i 6s ładowarką modelarską.
_________________
Naczelny Filozof
 
 
yasiu77 
początkujący


Dołączył: 18 Paź 2017
Posty: 12
Skąd: Szczyrk
Wysłany: Nie 07 Sty, 2018   

Popieram NaczelnyFilozof. Po co tam w przekładnie inwestować ale jak nie chcesz szukać ładowarki i bmsa to może byś zainwestował w dwa buzzery/alarmy do lipo/liio po 9 pln. Będziesz miał komfort psychiczny bo będą piszczeć przy nastawie np 3.0v.
Chociaż w tych moich niektórych starych buzzerach z asg jest kiepska dokładność. Niby mają mieć 0,01v tolerancji ale z tym jest różnie
 
 
Gregs 
młodzik


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Sie 2017
Posty: 98
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 07 Sty, 2018   

A na ile woltów masz kontroler silnika? 10s, 36V? Chyba warto dorzucić BMS 11s za kilka zł i ew. ładowarkę 11s, albo "dostroić" ładowarkę 13s 2A do 11s.
 
 
NaczelnyFilozof 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 47
Skąd: Jeleśnia
Wysłany: Śro 10 Sty, 2018   

Gregs napisał/a:
A na ile woltów masz kontroler silnika? 10s, 36V?.


Kontroler jest na 36/48V


Co do BMSów i bzyczków. W manetce jest wskaźnik ogólny. Tylko muszę zweryfikować. Bo na mierniku warsztatowym pokazuje 46V bateria a tu ok 40V. Ale to może wina miernika bo od dawna się w nim świeci kontrolka wymiany baterii...



DSC_0802.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 2100 raz(y) 81,56 KB

_________________
Naczelny Filozof
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 10 Sty, 2018   

Bo to wskaźnik na 48V i dlatego ci pokazuje wymianę baterii. Kontroler nie ma z tym nic wspólnego.
 
 
Goliath 
młodzik


Pomógł: 3 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Maj 2017
Posty: 81
Skąd: Izabelin-Dziekanówek
Wysłany: Pią 12 Sty, 2018   

zeeltom napisał/a:
Bo to wskaźnik na 48V i dlatego ci pokazuje wymianę baterii. Kontroler nie ma z tym nic wspólnego.

Tu chodzi na 99,9 % o kontrolce wymiany baterii w multimetrze użytkowanym w warsztacie :mrgreen:
Cytat:
NaczelnyFilozof napisał/a:
Bo na mierniku warsztatowym pokazuje 46V bateria a tu ok 40V. Ale to może wina miernika bo od dawna się w nim świeci kontrolka wymiany baterii...
:wink:
 
 
NaczelnyFilozof 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 47
Skąd: Jeleśnia
Wysłany: Pon 15 Sty, 2018   

Z innej beczki.

Przy jakiej wielkości mrozu przestać eksploatować rower na mrozie? W pracy parkuję pod wiatą rowerową. No i w nocy jak nic bedzie -10. Jak takie codzienne 8godzin parkowania wpływa na akumulator? W domu w garażu mam plus .13st
_________________
Naczelny Filozof
 
 
leszcz 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lut 2017
Posty: 861
Skąd: Rumia
Wysłany: Pon 15 Sty, 2018   

Bardziej niż o temp obawiałbym się o gwałtowne zmiany temp bo wtedy skrapla się wilgoć z powietrza a taki niezafoliowany aku to kula żelastwa które akumuluje temperaturę.
_________________
Moja przygoda z ebike od 2017:
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG

Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2
 
 
NaczelnyFilozof 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 47
Skąd: Jeleśnia
Wysłany: Sob 20 Sty, 2018   

Założyłem licznik rowerowy. Predkośc maksymalna 21km/h :mrgreen: Pewnie temu bo kółko małe :mrgreen: Ale za to pod wzniesienia nie dostaje tak łatwo zadyszki :mrgreen:
_________________
Naczelny Filozof
 
 
sky 
początkujący


Dołączył: 11 Gru 2017
Posty: 25
Skąd: Krk
Wysłany: Sob 20 Sty, 2018   

A ogólnie jak się sprawuje? Bo widełki przednie w tym bolidzie do najmocniejszych nie należą :razz: i jak w miejscu składania ramy?
Projekt ciekawy i szalony zarazem :wink: Z ciekawości patrzyłem na ceny nowych "składaków" i tanio nie jest, taki to by już profesjonalnie wyglądał :grin:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group