ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Kontroler do silnika 200W
Autor Wiadomość
Stefan1 
początkujący


Dołączył: 22 Lis 2017
Posty: 7
Skąd: Świdnica
Wysłany: Śro 22 Lis, 2017   Kontroler do silnika 200W

Jak w temacie. Posiadam rower elektryczny z silnikiem szczotkowym CE YPS01 24V 200W. Jaki będzie pasował do tego silnika sterownik razem z wyświetlaczem, którym można też regulować prędkość?
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 23 Lis, 2017   

Jeszcze nie widziałem kontrolerów do silników DC z wyświetlaczem do wspomagania.
Zwykły kontroler DC do obsługi manetki powinien wystarczyć, a woltomierz cyfrowy do pokazywania napięcia akumulatora w zupełności ci wystarczy. Zamiast PAS możesz wspomagać się odpowiednim przekręceniem manetki. Też to zdaje egzamin.
 
 
Stefan1 
początkujący


Dołączył: 22 Lis 2017
Posty: 7
Skąd: Świdnica
Wysłany: Czw 23 Lis, 2017   

zeeltom napisał/a:
Jeszcze nie widziałem kontrolerów do silników DC z wyświetlaczem do wspomagania.
Zwykły kontroler DC do obsługi manetki powinien wystarczyć, a woltomierz cyfrowy do pokazywania napięcia akumulatora w zupełności ci wystarczy. Zamiast PAS możesz wspomagać się odpowiednim przekręceniem manetki. Też to zdaje egzamin.


Dzięki za odpowiedź. Dokładnie chodziło mi o nie wyświetlacz a sterownik z potencjometrem i kilkoma diodami informującymi o stanie baterii i użytej mocy silnika. Manetka raczej odpada. Chciałbym jednak zakupić sterownik jak wcześniej, z potencjometrem. Jeżeli chodzi o kontroler DC to trochę to jest dziwne, bo ma wszystkie przewody jak ze sterownika BLDC. Nawet nie wiem czy mój rower ma czujniki halla. W necie znalazłem identyczną fotkę sterownika. Dodam zdjęcie.

Sterownik kable.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 455 raz(y) 215,6 KB

 
 
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Czw 23 Lis, 2017   

Zamiast manetki możesz dać potencjometr 1 - 5 kOm. A sterownik masz do DC gdyż ma tylko 2 przewody do silnika. Reszta złączek jest "typowa" tak dla DC jak i BLDC.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 24 Lis, 2017   

Skoro manetka odpada, to po co ci potencjometr?
 
 
Stefan1 
początkujący


Dołączył: 22 Lis 2017
Posty: 7
Skąd: Świdnica
Wysłany: Sob 25 Lis, 2017   

zeeltom napisał/a:
Skoro manetka odpada, to po co ci potencjometr?


Chcę po prostu prędkość regulować tylko potencjometrem, jak było wcześniej. Ustawiam na przykład na połowę prędkości, pedałuję i jadę.

Mam też pierwsze pytanie, odnoście hamulców. Od hamulców wychodzą przewody, gdy naciskam któryś z dwóch hamulców to moc silnika zostaje natychmiast odcięta. Czy musi być do tego jakiś specjalny sterownik z dodatkowymi przewodami? I pytanie drugie, czy jak kupię na przykład sterownik ze złączem PAS to będzie ten sterownik działał bez podłączenia tego PAS-a? I ostatnie pytanie, czy mogę zakupić i bez problemów podłączyć ten o to zestaw?

https://pl.aliexpress.com/item/Electric-bicycle-controller-24V-250W-brush-motor-controller-For-E-bike-Scooter-Free-Shipping/1490659836.html?spm=a2g0z.10010108.1000015.85.8421833VKsDro

https://pl.aliexpress.com/item/22mm-Electric-3-Speed-Module-Switch-For-Shift-E-bike-Scooter-Bike-Motorcycle-Kit/32812221737.html?spm=a2g0z.10010108.1000014.3.72a84d3eZF6ilg&traffic_analysisId=recommend_3035_null_null_null&scm=1007.13338.80878.000000000000000&pvid=574b1cef-53ca-4ee3-bff8-02437e376e42&tpp=1
 
 
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Sob 25 Lis, 2017   

1. Wszystkie sterowniki mają gniazdo do hamulca.
2. Sterowniki z PAS'em działają i na samej manetce, lecz są też sterowniki z manetką, które nie działają bez PAS'a.
3. Sterownik ma tylko gniazdo manetki i hamulców, więc tego przycisku nie masz jak podłączyć do sterownika. Być może na płytce są odpowiednie "punkty" które można by wykorzystać.
 
 
Stefan1 
początkujący


Dołączył: 22 Lis 2017
Posty: 7
Skąd: Świdnica
Wysłany: Sob 25 Lis, 2017   

Dzięki za odpowiedź. Jeżeli ten przycisk nie pasuje to może ten zestaw?
I dokładnie ile przewodowy muszę wybrać i pewnie bez PAS-a?

https://pl.aliexpress.com/item/24v36v-250w-DC-brush-controller-for-MINI-electric-scooter-bicycle-pedal-scooter-overrun-protection-1-1/32798475264.html?spm=a2g17.search0104.8.23.eUMcZK

Sterownik prędkości:
https://pl.aliexpress.com/item/Promocja-Nowy-Prawy-i-Lewy-Przepustnicy-Kciuk-Do-piasty-ko-a-Silnik-Elektryczny-Rower-Zestaw-Ebike/32843415690.html?
 
 
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Sob 25 Lis, 2017   

Ten "sterownik prędkości" to manetka kciukowa (throtlte), i połączysz ją zarówno z tym jak i wcześniejszym sterownikiem. Musisz tylko zmienić wtyczkę, bo w tej manetce masz "małą" wtyczkę, podczas gdy w sterownikach masz "dużą" wtyczke.
Co do ilości wtyczek (funkcji), to wszystko zależy czego oczekujesz od sterownika.
 
 
Stefan1 
początkujący


Dołączył: 22 Lis 2017
Posty: 7
Skąd: Świdnica
Wysłany: Pon 11 Gru, 2017   

Witam ponownie.

Zakupiłem sterownik i manetkę kciukową do mojego roweru i teraz mam wielki problem, ponieważ muszę to teraz wszystko podłączyć. Sterownik ma całkowicie inne wtyczki. O ile podłączenie motoru i baterii nie będzie raczej problemem tak podłączenie hamulców i manetki będzie dużym wyzwaniem. Kompletnie nie wiem jak mam to podłączyć. Dla przybliżenia mojego problemu, dodam zdjęcie nowego sterownika i stare okablowanie, które mam w rowerze.

Sterownik.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 534 raz(y) 7,14 MB

Kabel.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 459 raz(y) 3,89 MB

 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 11 Gru, 2017   

Dostałeś wraz ze sterownikiem jakikolwiek papierek z opisem wtyczek?
Manetkę masz w rowerze czy luzem kupioną dodatkowo?
Żeby rower znowu jeździł potrzebujesz podłączyć słownie 7 przewodów do sterownika:
- akumulator - 2 przewody
- silnik - 2 przewody
- manetka - 3 przewody
i można jechać.
 
 
Stefan1 
początkujący


Dołączył: 22 Lis 2017
Posty: 7
Skąd: Świdnica
Wysłany: Sob 16 Gru, 2017   

Opis połączeń wtyczek dostałem. Tylko teraz mam problem jaki to jest rodzaj/nazwa wtyczek, ponieważ chcę je dokupić i połączyć?
 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 16 Gru, 2017   

Kup kilka złączek Wago 221.
Wywal oryginalne wsuwki/wtyczki i połącz wszystko na Wago.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 16 Gru, 2017   

Ja wolę lutować przewody, niż kombinować z wtyczkami.
Chyba, że to jest komplet i wszystkie wtyczki pasują do siebie.
Nieraz przewody są długie i jest ich dużo, nie mieszczą się w pudełku dla sterownika, to wtedy obcinam i lutuję bez wtyczek. Lutowanie jest najpewniejszym połączeniem.
 
 
Stefan1 
początkujący


Dołączył: 22 Lis 2017
Posty: 7
Skąd: Świdnica
Wysłany: Nie 17 Gru, 2017   

Przewody polutowałem zgodnie ze schematu, ale obracając rower kołami do góry, zobaczyłem trzy przewody koloru czarnego czerwonego i zielonego chyba czujnika PAS. Owe przewody wychodziły od czujnika umieszczonego koło zębatki. A ja zamówiłem sterownik bez PAS! Rower nie reaguje. Teraz mam pytanie, czy musi być podłączony PAS jeżeli taki w rowerze posiadam czy można bez? Pewnie ponownie muszę zamówić kontroler z tym czujnikiem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group