ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
BBSHD dobór zębatek
Autor Wiadomość
Mikkonen 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Wrz 2016
Posty: 112
Skąd: Starachowice
Wysłany: Pią 09 Mar, 2018   

Mam kasetę 7 rzędową, roznitowałem ją. 3 największe koronki muszą zostać razem (są złożone razem na pająku), pozostałe 4 można rozdzielić każda osobno. Wywaliłem więc koronkę 2 i 4, zachowując 1 3 5 6 7 (przy czym 5 6 7 to ten pająk z dużymi zębatkami). A więc zachowałem pełny zakres kasety pozbywając się dwóch międzybiegów. Podkładki i same koronki które zostały przełożyłem od strony piasty, teraz linia łańcucha jest prawie idealna (na pewno nie gorsza niż w fabrycznym zwykłym rowerze).
 
 
wibi 
prezes


Pomógł: 34 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 942
Skąd: Śląsk
Wysłany: Pią 09 Mar, 2018   

Jak zachowuje się przerzutka bez tych przejściowych zębatek,czy działa poprawnie tzn.czy przerzuca?
 
 
ZiąFą 
początkujący


Dołączył: 25 Lut 2018
Posty: 1
Skąd: Rybnik
Wysłany: Sob 10 Mar, 2018   

Też mam z tym rozkminę.
Z przodu 44T. Niestety to za dużo w wymuszonym systemie 1x.
Z tyłu mam 12-36T 9-rzędowe. Usunięte 2 koronki i zębatki odsunięte podkładkami max na zewnątrz.
Więcej koronek wyrzucić nie mogłem bo przerzutka haczyła o zęby.
Musiałem wydłużyć łańcuch (44T + 36T).
HINT: warto napiąć sprężynę przy haku (małą śrubką)

W tym układzie brakuje kadencji na stromych podjazdach. Silnik uciągnie, ale nie o to chodzi... On ma pomagać a nie jechać za nas.

Myślę o zmianie systemu na 1x10 albo 1x11.
Tam standardowo możliwe są większe przekosy łańcucha. Dodatkowo są przerzutki obsługujące kasety np. 11-46T (SUNRACE MX3 + np. Deore RD-M6000 SGS).

Dlatego szukam mniejszego blatu. Piszcie pliss jak ktoś ma namiary (te włoskie widziałem.. drogie trochę.. i pytanie ile to wytrzyma?)



wibi napisał/a:
Jak zachowuje się przerzutka bez tych przejściowych zębatek,czy działa poprawnie tzn.czy przerzuca?


To też zależy jak duża różnica jest między poszczególnymi koronkami. U mnie pomiędzy 21 a 32 (nie mam nic w środku) 9-rzędowy SLX SGS (długi wózek) tak sobie radzi. Ale chodzi.
Kaseta, przerzutka, łańcuch i manetka.. te cztery elementy muszą być "z tej samej parafii" ze względu na odstęp między koronkami w kasecie, szerokość łańcucha i skok linki w manetce.
Co do samej przerzutki.. to też mają specyfikacje na 9 lub 10, 11 czy 12 rzędowe kasety.
Dodatkowo sama przerzutka ma tzw. pojemność (warto na to zwracać uwagę).. czyli przy jak wielkiej max koronce będzie w stanie poprawnie pracować (gdybyśmy chcieli zmieniać kasetę na większą).
 
 
Mikkonen 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Wrz 2016
Posty: 112
Skąd: Starachowice
Wysłany: Sob 10 Mar, 2018   

Przerzutka bez dwóch zębatek przejściowych działa u mnie zupełnie normalnie, ale jeśli miałby wystąpić jakiś problem to na pewno z tym, że wózek schodzi w stronę koła pod zbyt łagodnym kątem. U mnie jeszcze się mieści, ale jakbym miał trochę większe zębatki to była by kolizja kaseta - górne kółeczko wózka (bo napotyka on na danym położeniu zębatkę większą niż przewiduje jego kontrukcja).
 
 
leszcz 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lut 2017
Posty: 859
Skąd: Rumia
Wysłany: Sob 10 Mar, 2018   

Ja zostałem przy swojej kasecie z 2x10. Kilka razy jechalem na 2 i 3 od srodka (linia przy 7) i nic sie nie stalo.

Sterownik na 15A bo moc jest potężna. Koronki po 500km zaczęły zmkeniać kształt
_________________
Moja przygoda z ebike od 2017:
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG

Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2
 
 
wibi 
prezes


Pomógł: 34 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 942
Skąd: Śląsk
Wysłany: Sob 10 Mar, 2018   

Hmm,może więc na razie nie będę kombinował z tą kasetą a tylko przełożę manetkę obrotową od przerzutki na lewą stronę bo na prawej muszę mieć miejsce na manetkę od sterownika.Wprawdzie będzie działać odwrotnie ale to chyba nie powinno przeszkadzać tylko gdzie jeszcze dać dzwonek? bo bez dzwonka trudno czasem jechać po np.alejkach.Mam jeszcze dylemat dot.baterii.Bo mam wprawdzie kilka baterii 36V ale wolał bym przewoltować zasilanie na 48V gdyż taka baterię w obudowie HiLong posiadam i zapewne dała by mi większą prędkość. Szukałem po sieci czy można coś takiego zrobić ale nie znalazłem, tzn.znalazłem tylko negatywne stwierdzenia. Sam przewoltowałem swojego pierwszego ebika i obyło się bez problemów.Tu nie wiem na jakiej zasadzie działa sterownik,czy szybkość stanowi ograniczenie pracy silnika czy są jakieś inne ograniczenia. Przewoltowanie chciałem zrobić po przez diodę zenera 12V, tak aby wyświetlacz otrzymywał napięcie jak dla baterii 36V a w fazy szło napięcie 48V (przy zachowaniu 15A prądu,tak to działało w przypadku jak wyżej ). Powinno to działać gdy odcięcie wspomagania nie będzie zależne od szybkości.Ale to się dopiero okaże w "praniu".
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group