ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaka mocna przetwornica do zasilania halogenu HID
Autor Wiadomość
Przemek 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 758
Skąd: Katowice
Wysłany: Sob 25 Lis, 2017   Jaka mocna przetwornica do zasilania halogenu HID

Witam panowie , mam problem z odpaleniem balastu HID, balast ten jest zasilany napięciem od 8 do 16V podłączając go pod zasilacz laboratoryjny i podając 16V i 5A balast odpala palnik choć zasilacz laboratoryjny wskazuje ze nie wydala prądowo przy samym odpalaniu, po odpaleniu palnik pobiera 2,5A i 16V rozpala sie i daje dużo skupionego światła oświetlającego drogę na 200 metrów dosyć efektywnie (nie mylić że widać go z 200m tylko on oświetla na 200m), problem pojawia sie w momencie gdy chce odpalić go z przetwornicy 12V 10A przetwornica ta nie wydala prądowo by odpalić palnik, jest to przetwornica zakupiona na forum i pewnie do wszelkiego rodzaju zasilania nadaje sie dobrze ale niestety nie jest w stanie odpalić HID-a, czy możecie doradzić jak podejść do tego tematu? oczywiście najprościej było by wymienić przetwornice na mocniejszą ale ceny większych przetwornic są co najmniej zniechęcające, więc może jest jakaś możliwość wzmocnienie na "start" tej przetwornicy np jakimiś kondensatorami na wyjściu by naładowały sie i w momencie podłączenia palnika oddały ładunek zwiększając moc przetwornicy ?
jest na to jakiś sposób bo nie ukrywam że przydało by sie światło takiej szpery w środku lasu ale niestety jestem bezradny jeśli chodzi o sprawy elektroniczne
helpp.
 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 25 Lis, 2017   

3s liion równolegle z wyjściem przetwornicy i po sprawie jeżeli przetwornica faktycznie daje 12V. Odpalisz każdego HIDa, nie tylko 35W ale i 70W jak potrzeba.
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sob 25 Lis, 2017   

sirgregs napisał/a:
3s liion równolegle z wyjściem przetwornicy i po sprawie jeżeli przetwornica faktycznie daje 12V. Odpalisz każdego HIDa, nie tylko 35W ale i 70W jak potrzeba.


Chyba miałes na mysli szeregowo ;)
Ja natomiast proponuje szeregowo kilka ni-mh bo są prostsze w ładowaniu a nie potrzeba wielkich gęstosci energii i mocy jak w przypadku Li-ion głownych aku rowerowych.
 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 25 Lis, 2017   

Miałem na myśli dokładnie to co napisałem ...
3s oznacza szeregowo ...
Pakiet 3s łączymy równolegle z wyjściem przetwornicy.
I nie trzeba nic ładować, same się będą ładowały od przetwornicy (zawsze będą naładowane do poziomu 4V na ogniwo). Najlepsze będą wciąż sprawne ale nie nadające się już do pakietu głównego ogniwa. Koszt zero, duże Rw. Lampę odpalą a nie będą żadnym obciążeniem dla przetwornicy.
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sob 25 Lis, 2017   

Racja, przepraszam. Umknęła mi literka "s" :) wiec miałes racje.
Ja nadal bym dał tam Nimh bo nie wymagaja BMSa, a szeregowo łączone liony juz powinny.
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 53
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 25 Lis, 2017   

Ni-Mh nie dadzą rady, bo mają dużą różnicę napięć w ładowaniu i rozładowywaniu i przy obciążeniu zablokuje przetwornicę. Można dać kondensatory, ale trzeba sprawdzić, bo przy dużej pojemności może zablokować ją przy włączaniu.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sob 25 Lis, 2017   

gienek333 napisał/a:
Ni-Mh nie dadzą rady, bo mają dużą różnicę napięć w ładowaniu i rozładowywaniu i przy obciążeniu zablokuje przetwornicę. Można dać kondensatory, ale trzeba sprawdzić, bo przy dużej pojemności może zablokować ją przy włączaniu.


One nie bedą ładowne tylko posłuża do odpalenia a pozniej bedą "dyndac na przetwornicy" nie stanowiąc zadnego obciązenia.
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 53
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 25 Lis, 2017   

Problem polega na tym, że te aku trzymane pod 12V dadzą prąd przy 10-11V, ale przy 12 nie i całość pójdzie z przetwornicy, a ta się zablokuje bo stwierdzi przeciążenie.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
KrzysiekEV 
stażysta
KrzysiekEV


Pomógł: 14 razy
Wiek: 46
Dołączył: 23 Kwi 2013
Posty: 148
Skąd: Częstochowa
Wysłany: Nie 26 Lis, 2017   

Można spróbować rozdzielić diodami shotkiego akku od przetwornicy , i dać opornik do podładowywania równolegle z diodą.
 
 
Przemek 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 758
Skąd: Katowice
Wysłany: Nie 26 Lis, 2017   

pomysł z ogniwami jest całkiem dobry, leżaków mam sporo wiec taki " bufor" z 18650 jest najprostszym rozwiązaniem, obawiam sie tylko dwóch rzeczy, tak jak piszecie czy nie będą blokować przetwornicy bo będzie myśleć że jest zwarcie ale to sie da zablokować diodami i druga sprawa to ładowanie do 4V stuki a raczej do 12V 3 sztuk jak długo pochodzą nim się rozjadą? nie obawiam sie o koszt wymiany uszkodzonego ogniwa ale o jego przeładowanie w momencie gdy "sąsiad lub sąsiedzi "łykną tylko np 3v a jeden biedak dostanie wtedy 6V w jakiejś skrajnej sytuacji która jednak może sie zdarzyć potrzebny byłby jakiś bms tylko czy są takie do 4V na celę ni i to dodatkowy koszt/problem, może lepszym wyjściem był by jakiś malutki aku pb ? niema co sie rozjechać itd tylko czy taki maluszek odda odpowiedni prąd do odpalenia HID-a?
 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 26 Lis, 2017   

Raczej nic się nie rozjedzie. To tak jakby te ogniwa leżały na półce praktycznie nieużywane a naładowane do 4V na celę. Zawsze możesz okresowo sprawdzić czy są równe.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3440
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 26 Lis, 2017   

Przemek napisał/a:
pomysł z ogniwami jest całkiem dobry, leżaków mam sporo..
o jego przeładowanie w momencie gdy "sąsiad lub sąsiedzi "łykną tylko np 3v a jeden biedak dostanie wtedy 6V w jakiejś skrajnej sytuacji która jednak może sie zdarzyć

Masz ogniwa, więc zrób sobie pakiet 3S2P, ale taki żeby pod obciązeniem np 5A, każdy segment rozładowywał się podobnie. Wtedy nie będzie eksploatacyjnego zaskoczenia ze jeden ma pod obciazeniem 1-2V a drugi 4,5 V.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Przemek 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 758
Skąd: Katowice
Wysłany: Nie 26 Lis, 2017   

zrobię jutro z wysoko prądowych 3s1p wyrównam przed lutowaniem do 4V i polutuje mam nadzieję że nie będzie problemów z przetwornicą co by nie myślała że ma zwarcie
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie 26 Lis, 2017   

Tylko wyłączanie swiata musisz dac za przetwonica bo na Lionach bedzie samo swieciło bez przetwornicy :)
 
 
Przemek 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 758
Skąd: Katowice
Wysłany: Pon 27 Lis, 2017   

spoko tyle czaje :mrgreen:
mam nadzieję że obejdzie sie bez diod, trzymam kciuki żeby przetwornica nie wykrywała ogniw jako zwarcia
zobaczy się dam znać
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group