|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Dwie blokady obrotu osi silnika ? |
Autor |
Wiadomość |
Kravcov
początkujący
Dołączył: 16 Kwi 2017 Posty: 37 Skąd: Polska
|
Wysłany: Wto 28 Lis, 2017
|
|
|
umbur napisał/a: | Kravcov napisał/a: | umbur napisał/a: | Dudus2002 napisał/a: | Rower Giant anthem x3 2013 |
To nie jest dobry pomysł na 6kW. Uszkodzisz ramę. |
a w jaki sposób ma uszkodzić tą ramę? |
np.
Obrazek |
Ale on ma fula, a tu jest sztywniak. |
|
|
|
|
umbur
prezes
Pomógł: 25 razy Wiek: 41 Dołączył: 05 Paź 2015 Posty: 581 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Wto 28 Lis, 2017
|
|
|
Mechano napisał/a: | Nie ma różnicy w grzaniu się silnika w zależności od typu ramy...
Chyba, że chodzi o to, że taka moc by się marnowała w takiej ramie, coś w tym może być. Warto przemyśleć, czy taka moc będzie rzeczywiście potrzebna. Swoją drogą, maniekrox ładował w swoją konę chyba 12kW i z solidnym zabezpieczeniem osi dawało to radę (nie wiem jak na dłuższą metę). Fakt faktem, że taka rowerowa rama musi być uber mocna, nic z nowoczesnych wycieniowanych do granic konstrukcji, pewnie najlepszy będzie pancerny jednozawias. |
Jak dasz 80A w 3kW Mxusa to będzie się bardziej grzał. Swojego potrafiłem zagotować w górach przy 45A.
Kravcov napisał/a: | Ale on ma fula, a tu jest sztywniak. |
A jakie to ma znaczenie? Grubość aluminium i spawy są podobne.
Dudus2002 napisał/a: | A jak bym zrobił blokadę z grubego pręta który trzyma rame 20 cm od osi i to z dwuch stron ? |
Nikt nie da Ci gwarancji.
Dudus2002 napisał/a: | Jeżeli chodzi o grzanie silnika to będę mieć wyświetlacz i będę na bierząco monitorował temperaturę. |
Po co Ci te 6kW? Pytam ponownie: Jeździłeś kiedyś na standardowym rowerze 3kW?
Dudus2002 napisał/a: | A poza tym nie będę używał tego jak crossa tylko jako rower na szose i lekki teren |
|
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 28 Lis, 2017
|
|
|
umbur,
Wyżej nie było podane jaką moc "można" pakować w falcona a jaką w "zwykłą" ramę. 6kW w jednej i drugiej ramie będzie powodować to samo grzanie (ewentualnie falcon będzie się bardziej grzał bo będzie cięższy).
Dobra, to nigdzie nas nie zaprowadzi, czepianie się słówek z mojej strony, bardziej niż czegoś merytorycznego. Proponuję zakończyć ten mały wywód w tym miejscu. |
|
|
|
|
umbur
prezes
Pomógł: 25 razy Wiek: 41 Dołączył: 05 Paź 2015 Posty: 581 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Wto 28 Lis, 2017
|
|
|
Mechano napisał/a: | umbur,
Wyżej nie było podane jaką moc "można" pakować w falcona a jaką w "zwykłą" ramę. 6kW w jednej i drugiej ramie będzie powodować to samo grzanie (ewentualnie falcon będzie się bardziej grzał bo będzie cięższy).
Dobra, to nigdzie nas nie zaprowadzi, czepianie się słówek z mojej strony, bardziej niż czegoś merytorycznego. Proponuję zakończyć ten mały wywód w tym miejscu. |
OK, ale pisałem wyżej
"Max 3kW do standardowej ramy + blokady obrotu z obu stron." |
|
|
|
|
Kravcov
początkujący
Dołączył: 16 Kwi 2017 Posty: 37 Skąd: Polska
|
Wysłany: Wto 28 Lis, 2017
|
|
|
umbur napisał/a: | Kravcov napisał/a: | Ale on ma fula, a tu jest sztywniak. |
A jakie to ma znaczenie? Grubość aluminium i spawy są podobne.
|
Ano ma takie znaczenie, że w fulu znaczna część naprężenia jest przejmowana przez amor. Druga sprawa wahacz to nie rama i nic mu się w tym Giantcie nie połamie. Śmieszą mnie teksty "nie wsadzaj bo połamiesz sobie ramę". Ludzie pchają po 6kW i nic się nie łamie. |
|
|
|
|
umbur
prezes
Pomógł: 25 razy Wiek: 41 Dołączył: 05 Paź 2015 Posty: 581 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Śro 29 Lis, 2017
|
|
|
Kravcov napisał/a: | umbur napisał/a: | Kravcov napisał/a: | Ale on ma fula, a tu jest sztywniak. |
A jakie to ma znaczenie? Grubość aluminium i spawy są podobne.
|
Ano ma takie znaczenie, że w fulu znaczna część naprężenia jest przejmowana przez amor. Druga sprawa wahacz to nie rama i nic mu się w tym Giantcie nie połamie. Śmieszą mnie teksty "nie wsadzaj bo połamiesz sobie ramę". Ludzie pchają po 6kW i nic się nie łamie. |
Skoro jesteś taki mądry, to napisz koledze z czystym sumieniem, że spokojnie może zrobić wszystko. |
|
|
|
|
Kravcov
początkujący
Dołączył: 16 Kwi 2017 Posty: 37 Skąd: Polska
|
Wysłany: Śro 29 Lis, 2017
|
|
|
Na poparcie słów pokaż te połamane ramy w fullach przy 6kV. Chętnie popatrzę. |
|
|
|
|
umbur
prezes
Pomógł: 25 razy Wiek: 41 Dołączył: 05 Paź 2015 Posty: 581 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Śro 29 Lis, 2017
|
|
|
Kravcov napisał/a: | Na poparcie słów pokaż te połamane ramy w fullach przy 6kV. Chętnie popatrzę. |
Zwykle siedzę w domu, łamie ramy i robie im zdjęcia, żeby je wysyłać jako dowód. Na szukanie w necie nie mam czasu. Taka pyskówka to nie dla mnie. Kolega zapytał, odpowiedziałem. Wiesz lepiej to mu doradź. Weź pod uwagę, że nie wiesz kim jest i jaką ma wiedzę na temat mechaniki, skoro pyta czy w ogóle zakładać blokady obrotu. Nie wiesz jak to zrobi i czy przy 70km/h coś mu uleci. Wypowiedz się w swoim imieniu, a nie podpinaj się pode mnie i nie mów że przesadzam, i że Cię to śmieszy. Trzeba jeszcze mieć trochę wyobraźni. Temat uważam za zakończony z mojej strony i nie mam ochoty wdawać się w kolejną pyskówkę. Dziękuję. |
Ostatnio zmieniony przez umbur Śro 29 Lis, 2017, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
ravkill
brygadzista sir :)
Pomógł: 7 razy Wiek: 50 Dołączył: 10 Sie 2016 Posty: 291 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: Śro 29 Lis, 2017
|
|
|
Przy 2,4 KW, sporym momencie i blokadach po 2óch stronach, na standardowej ramie alu, nic nie pęka (no może czasem szprycha poleci). A jak ktoś chce więcej, to jego sprawa, jego rower i jego ryzyko... Najwyżej zaliczy game over i światła mu zgasną... |
|
|
|
|
esati
stażysta
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Lip 2017 Posty: 195 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 14 Gru, 2017
|
|
|
Ja zrobiłem pół sezonu z ~3kW z blokadą osi 8mm po jednej stronie i po sezonie wszystko jest w porządku. Tylko 3kW innym 3kW nie równe, bo w moim przypadku (13s * 60A) przy silniku 9c na niskich prędkościach jest tak żałosna sprawność że większość z tej mocy to idzie w ciepło i w rzeczywistości na kole jak z 1kW będzie to dobrze. Z kolei na wyższych prędkościach przy tym napięciu silnik już nie przyjmuje takiej mocy. Więc zasadnicze pytanie jest jaka będzie sprawność i dopiero wtedy trzeba by wyliczyć maksymalny moment na kole i do niego dobrać odpowiednie blokady (albo porzucić projekt). |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|