ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Śro 29 Lis, 2017
Mxus 5k Problem z silnikiem
Autor Wiadomość
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 29 Lis, 2017   

Oki, no to mamy trop, powstają zakłócenia na przewodzie GND czujników halla (to też tłumaczy dlaczego oba komplety nie działają prawidłowo - oba mają wspólną masę)

Sprawa wygląda tak, masz na ramie potencjał jakiś, skądś pojawia się napięcie i należy je usunąć. Powód jego występowania jest na razie enigmatyczny, więc trzeba poklei.

1. Powinieneś koniecznie zdjąć dekle. Podejrzenie jest, że jedna ze śrubek je trzymających jest zbyt blisko akumulatora i przetarła izolacje ogniwa w okolicy ~3 sekcji (masa ~3 sekcji i PLUS dają 80V) i przez to jest na ramie względem plusa jest 80V
2. Istnieje szansa, że powodem jest np przyszczypany lub przetarty przewód balansujący, też dokonaj odpowiedniej inspekcji
3. Bywa, że dzieje się tak kiedy do środka ramy dostanie się woda
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Eski 
początkujący


Wiek: 38
Dołączył: 17 Cze 2017
Posty: 26
Skąd: Manchester
Wysłany: Śro 29 Lis, 2017   

tas napisał/a:
Oki, no to mamy trop, powstają zakłócenia na przewodzie GND czujników halla (to też tłumaczy dlaczego oba komplety nie działają prawidłowo - oba mają wspólną masę)

Sprawa wygląda tak, masz na ramie potencjał jakiś, skądś pojawia się napięcie i należy je usunąć. Powód jego występowania jest na razie enigmatyczny, więc trzeba poklei.

1. Powinieneś koniecznie zdjąć dekle. Podejrzenie jest, że jedna ze śrubek je trzymających jest zbyt blisko akumulatora i przetarła izolacje ogniwa w okolicy ~3 sekcji (masa ~3 sekcji i PLUS dają 80V) i przez to jest na ramie względem plusa jest 80V
2. Istnieje szansa, że powodem jest np przyszczypany lub przetarty przewód balansujący, też dokonaj odpowiedniej inspekcji
3. Bywa, że dzieje się tak kiedy do środka ramy dostanie się woda



Chyba nie ma innej możliwości jak wszystko rozebrać na części pierwsze i poszukac przebicia.


Wydarłem wszystkie szpilki od baterii , odkreciłem boczki , a najciekawsze jest to że :

Odłączyłem kabel E-lock , i kabel + od Sabvoton i jak dotykam czarny kabel z Hale (ten co idzie z Sabka ) i + tam gdzie wkreca się główny + do Sabvoton to dalej mam 80V

To jest jakiś czeski film :)
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 29 Lis, 2017   

No to zaczyna być dziwnie :D
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Eski 
początkujący


Wiek: 38
Dołączył: 17 Cze 2017
Posty: 26
Skąd: Manchester
Wysłany: Śro 29 Lis, 2017   

tas napisał/a:
No to zaczyna być dziwnie :D


Ostatecznie Tas , rozmontowałem wszystko i wydarłem baterie z ramy.


Bateria wygląda w idealnym stanie nie nosi żadnych śladów uszkodzeń. Nie ma też w ramie ani grama wody.


żadne z kabli na pierwsze oględziny nie wygląda na uszkodzony.

Pytanie co teraz powinienem zrobić.

Czy podłączyć wszystko poza ramą i sprawdzić czy będzie działać ?

czy może mogę coś teraz sprawdzić innego ?
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw 30 Lis, 2017   

Nie chce sie wcinac w tok myslowy tasa bo wiem ze to mega wybija sledztwo.
Ja bym jeszcze proponowal zmierzyc zwarcie miedzy przewodami od halli wychodzacymi z silnika a osia silnika.
Drugi pomiar to zwarcie miedzy przewodami halli ze sterownika a osia czy tam rama.
Rama normalnie nie ma zadnego potencjalu, ani zero ani potencjalu baterii. U niego rama ma potencjal zero po wlutowaniu czarnego przewodu z silnika do sterownika. Dla mnie oznacza ze czarnu przewod halli z silnika ma kontakt z rama.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 30 Lis, 2017   

już było testowane wcześniej, bo to się robi w pierwszej kolejności :P
Brak zwarć, nawet kręcąc kołem.
Nie wygląda to na usterkę silnika (brak zwarć, kabel cały, przechodzi kalibrację), nadal obstawiam sterownik, choć objawy są dziwne.

Eski, weź sterownik do łapki, podłącz mu wszystkie przewody prócz silnika, halli i zasilania i przepikaj mu względem obudowy:

Plus, minus, fazy, halle, zasilanie halli, manetkę, stacyjkę

Następnie zmierz omomierzem rezystancję miedzy plus-fazy i minus-fazy i napisz ile wyszło.
Nie mierz omomierzem plusa i minusa bo sterownik jest naładowany i może ci miernik upalić.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Eski 
początkujący


Wiek: 38
Dołączył: 17 Cze 2017
Posty: 26
Skąd: Manchester
Wysłany: Sob 23 Gru, 2017   

Ostatecznie aby zakończyć ten temat postanowiłem napisać wam jak wygląda sytuacja z silnikiem.


Z moich pomiarów nie udało się nic ustalić , wiec ostatecznie części odesłałem do Tas'a

Po diagnozie okazało się , ze do silnika dostała się woda co było przyczyną tych dziwnych zjawisk.

Silnik przejechał 100km. i jechałem nim dwa razy w deszczu. przez około 40min. ( 20min. zajmuje mi droga do pracy )


Ale Tasowi udało się uratować silnik , wiec ta historia będzie miała happy end :)
:arrow: Więcej informacji co i jak trzeba pytać Tas'a
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group