|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Śro 29 Lis, 2017 |
Mxus 5k Problem z silnikiem |
Autor |
Wiadomość |
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 29 Lis, 2017
|
|
|
Oki, no to mamy trop, powstają zakłócenia na przewodzie GND czujników halla (to też tłumaczy dlaczego oba komplety nie działają prawidłowo - oba mają wspólną masę)
Sprawa wygląda tak, masz na ramie potencjał jakiś, skądś pojawia się napięcie i należy je usunąć. Powód jego występowania jest na razie enigmatyczny, więc trzeba poklei.
1. Powinieneś koniecznie zdjąć dekle. Podejrzenie jest, że jedna ze śrubek je trzymających jest zbyt blisko akumulatora i przetarła izolacje ogniwa w okolicy ~3 sekcji (masa ~3 sekcji i PLUS dają 80V) i przez to jest na ramie względem plusa jest 80V
2. Istnieje szansa, że powodem jest np przyszczypany lub przetarty przewód balansujący, też dokonaj odpowiedniej inspekcji
3. Bywa, że dzieje się tak kiedy do środka ramy dostanie się woda |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Eski
początkujący
Wiek: 38 Dołączył: 17 Cze 2017 Posty: 26 Skąd: Manchester
|
Wysłany: Śro 29 Lis, 2017
|
|
|
tas napisał/a: | Oki, no to mamy trop, powstają zakłócenia na przewodzie GND czujników halla (to też tłumaczy dlaczego oba komplety nie działają prawidłowo - oba mają wspólną masę)
Sprawa wygląda tak, masz na ramie potencjał jakiś, skądś pojawia się napięcie i należy je usunąć. Powód jego występowania jest na razie enigmatyczny, więc trzeba poklei.
1. Powinieneś koniecznie zdjąć dekle. Podejrzenie jest, że jedna ze śrubek je trzymających jest zbyt blisko akumulatora i przetarła izolacje ogniwa w okolicy ~3 sekcji (masa ~3 sekcji i PLUS dają 80V) i przez to jest na ramie względem plusa jest 80V
2. Istnieje szansa, że powodem jest np przyszczypany lub przetarty przewód balansujący, też dokonaj odpowiedniej inspekcji
3. Bywa, że dzieje się tak kiedy do środka ramy dostanie się woda |
Chyba nie ma innej możliwości jak wszystko rozebrać na części pierwsze i poszukac przebicia.
Wydarłem wszystkie szpilki od baterii , odkreciłem boczki , a najciekawsze jest to że :
Odłączyłem kabel E-lock , i kabel + od Sabvoton i jak dotykam czarny kabel z Hale (ten co idzie z Sabka ) i + tam gdzie wkreca się główny + do Sabvoton to dalej mam 80V
To jest jakiś czeski film |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 29 Lis, 2017
|
|
|
No to zaczyna być dziwnie |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Eski
początkujący
Wiek: 38 Dołączył: 17 Cze 2017 Posty: 26 Skąd: Manchester
|
Wysłany: Śro 29 Lis, 2017
|
|
|
tas napisał/a: | No to zaczyna być dziwnie |
Ostatecznie Tas , rozmontowałem wszystko i wydarłem baterie z ramy.
Bateria wygląda w idealnym stanie nie nosi żadnych śladów uszkodzeń. Nie ma też w ramie ani grama wody.
żadne z kabli na pierwsze oględziny nie wygląda na uszkodzony.
Pytanie co teraz powinienem zrobić.
Czy podłączyć wszystko poza ramą i sprawdzić czy będzie działać ?
czy może mogę coś teraz sprawdzić innego ? |
|
|
|
|
Passat_EQ
prezes
Pomógł: 15 razy Dołączył: 08 Paź 2016 Posty: 580 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 30 Lis, 2017
|
|
|
Nie chce sie wcinac w tok myslowy tasa bo wiem ze to mega wybija sledztwo.
Ja bym jeszcze proponowal zmierzyc zwarcie miedzy przewodami od halli wychodzacymi z silnika a osia silnika.
Drugi pomiar to zwarcie miedzy przewodami halli ze sterownika a osia czy tam rama.
Rama normalnie nie ma zadnego potencjalu, ani zero ani potencjalu baterii. U niego rama ma potencjal zero po wlutowaniu czarnego przewodu z silnika do sterownika. Dla mnie oznacza ze czarnu przewod halli z silnika ma kontakt z rama. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 30 Lis, 2017
|
|
|
już było testowane wcześniej, bo to się robi w pierwszej kolejności
Brak zwarć, nawet kręcąc kołem.
Nie wygląda to na usterkę silnika (brak zwarć, kabel cały, przechodzi kalibrację), nadal obstawiam sterownik, choć objawy są dziwne.
Eski, weź sterownik do łapki, podłącz mu wszystkie przewody prócz silnika, halli i zasilania i przepikaj mu względem obudowy:
Plus, minus, fazy, halle, zasilanie halli, manetkę, stacyjkę
Następnie zmierz omomierzem rezystancję miedzy plus-fazy i minus-fazy i napisz ile wyszło.
Nie mierz omomierzem plusa i minusa bo sterownik jest naładowany i może ci miernik upalić. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Eski
początkujący
Wiek: 38 Dołączył: 17 Cze 2017 Posty: 26 Skąd: Manchester
|
Wysłany: Sob 23 Gru, 2017
|
|
|
Ostatecznie aby zakończyć ten temat postanowiłem napisać wam jak wygląda sytuacja z silnikiem.
Z moich pomiarów nie udało się nic ustalić , wiec ostatecznie części odesłałem do Tas'a
Po diagnozie okazało się , ze do silnika dostała się woda co było przyczyną tych dziwnych zjawisk.
Silnik przejechał 100km. i jechałem nim dwa razy w deszczu. przez około 40min. ( 20min. zajmuje mi droga do pracy )
Ale Tasowi udało się uratować silnik , wiec ta historia będzie miała happy end
Więcej informacji co i jak trzeba pytać Tas'a |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|