ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Szarpanie silnika BLDC - deska elektryczna
Autor Wiadomość
iwan091 
początkujący


Dołączył: 11 Gru 2017
Posty: 6
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 11 Gru, 2017   Szarpanie silnika BLDC - deska elektryczna

Witam,
Po ponad 0,5 roku pracy w moim warsztacie powstała deska elektryczna a w zasadzie mountainboard jako że przemieszczam się czasem po trudnym miejskim terenie.

Opis problemu:
Silnik na biegu jałowym pracuje bez zarzutu reaguje na manetkę itp.
Problem pojawił się pod obciążeniem ponieważ koło wystarczy złapać ręka aby silnik zaczął przeskakiwać i szarpać.

Konfiguracja:
Bateria 7S3P na ogniwach LG 18650

ESC https://www.aliexpress.co...2311.0.0.NlAhBQ

Silnik
https://www.aliexpress.co...2311.0.0.NlAhBQ

Sterowanie Aparatura modelarska pistoletowa

Podejrzewam że jest to wina ESC które ma zbyt małą wydolność bądź wbudowane ograniczenie prądowe. Druga sprawa to konfiguracja ustawień. Próbowałem różnych jednak bez skutku. Pojawiały się w internecie opinie że to ESC jest wystarczające.
Co o tym sądzicie? Jest to moje pierwsze podejście do BLDC.
 
 
AdrianJ 
młodzik


Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Lis 2016
Posty: 89
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 11 Gru, 2017   

Wg mnie coś z ustawieniami timingu ESC lub/i "start power" o ile masz możliwość gdzieś konfiguracji tych opcji. Wygląda jakby przy starcie ESC podawał za mały prąd lub za szybko zmieniał fazy...
 
 
iwan091 
początkujący


Dołączył: 11 Gru 2017
Posty: 6
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 11 Gru, 2017   

W ustawieniach mam do wyboru takie opcje odnośnie silnika:

Cut off: Soft/Hard
Timing: 1º/7º/15º/30º
PWM: 8Khz/16khz


 
 
AdrianJ 
młodzik


Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Lis 2016
Posty: 89
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 11 Gru, 2017   

Jeśli była zabawa z ustawieniami i nic nie pomogło to wstawiłbym wattomierz przed układ i sprawdził ile z baterii idzie prądu
 
 
iwan091 
początkujący


Dołączył: 11 Gru 2017
Posty: 6
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 11 Gru, 2017   

Ok, spróbuję dać duży amperomierz i zobaczymy.
Jeśli wiesz to podpowiedz jakie ustawienia powinny być dla tego silnika i tego typu obciążenia.
Próbowałem rożnych ustawień ale może któreś konkretne jest prawidłowe, a inne się wykluczają i z tego bierze się szarpanie?
Druga sprawa że jest to ESC do helikopterów, chociaż na youtube są filmy gdzie ludzie na takich (tanich) esc śmigają.
 
 
AdrianJ 
młodzik


Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Lis 2016
Posty: 89
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 11 Gru, 2017   

Nie wiem, nie znam ani silnika ani ESC. A ustawienia przepustnicy są poprawne/czy zrobiona była kalibracja?
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 11 Gru, 2017   

A sprawdziles przynajmniej jakie jest napiecie na aku pod tym obciążeniem ? Może po prostu głęboko, nierownomiernie przysiadaja ?
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
iwan091 
początkujący


Dołączył: 11 Gru 2017
Posty: 6
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 12 Gru, 2017   

Aku podczas testów miało 50% naładowania wszystkie cele maja po 3,67V i są teoretycznie z jednej partii.
Mam 2 opcje do sprawdzenia, ale dopiero jak wróce z delegacji czyli w weekend.

Timing:
Wczoraj przeszukałem pół internetu i sporo ludzi pisze że dla silnika o niskim kV ustawiają timing na 30*. Szczerze mówiąc nie próbowałem tego ustawienia ponieważ instrukcja pisze High RPM motors, tak więc sprawdzę jeszcze raz wszystkie timingi.

Pobór prądu i napięcie na baterii podczas pracy pod obciązeniem:
Dzięki AdrianJ i WojtekErnest za podpowiedź. Spróbuję zmierzyć prąd przez bocznik i napięcie podczas szarpania silnika. Dodatkowo naładuje baterię na 100% i zobaczymy czy nie brakuje mocy.
 
 
iwan091 
początkujący


Dołączył: 11 Gru 2017
Posty: 6
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 18 Gru, 2017   

Cześć,
Cały weekend testowałem deskę.
Zacząłem szukać dalej i wygląda to tak że bez obciążenia silnik kręci od 0 do max obrotów i pobiera ok 0,5A. Przy starcie silnika z obciążeniem prąd skacze do 5A i ucina co wywołuje wspomniane szarpanie.
Jeśli rozpędzę silnik powyżej prędkości nazwijmy to "krytycznej" i zacznę hamować silnik, deskę ciężko utrzymać, a prąd dochodzi do 30A, dosłownie pali gumę. Niestety oznacza to że musiałbym się rozpędzić siłą mięśni do powiedzmy 10km/h i dopiero deska się "załączy".
Wygląda to jak charakterystyka wentylatorowa silnika 3f i podejrzewam że tak też zaprogramowany jest ESC (jest to w końcu ESC od helikoptera).

Co o tym sądzicie?

Zamawiam ESC polecane w internecie do desek tzn. FVT 120A wraz z programatorem i zobaczę czy pomoże.



IMG_20171217_131645.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 1716 raz(y) 641,61 KB

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group