|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Elektryczny boardtrucker potrzebna pomoc dla amatora. |
Autor |
Wiadomość |
Wolan
początkujący
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Gru 2017 Posty: 22 Skąd: Nowa Ruda
|
Wysłany: Sob 02 Gru, 2017 Elektryczny boardtrucker potrzebna pomoc dla amatora.
|
|
|
Witam wszystkich serdecznie!
Jest to mój pierwszy post a więc dzień dobry!
Jestem w trakcie hobbystycznej budowy roweru w stylu boardtruckera wzorując się na starym indianie. Rower jak widać powstaje mam już nawet silnik spalinowy ponieważ początkowo taki był plan. Obecnie z racji tego że głównie poruszam się po Wrocławiu rowerem pomyślałem że fajnie było by pomyśleć o takim środku transportu w postaci elektrycznej. Problem mam taki, że na temat rowerów elektrycznych nie wiem obecnie praktycznie nic, od kilku dni przeglądam fora, blogi i moja wiedza już jest lepsza jednak podstawowy problem jaki mam to wybór zestawu do konwersji oraz mocy.
Założenia jakie chciałbym osiągnąć to:
-zasięg (moja waga okolo 95kg, teren głównie Wrocław) 50km (nie wykluczam wspomagania)
-maksymalna prędkość na poziomie 40km/h jednak głównie śmigam kolarką i myślę ze 30-35 to już i tak się robi niebezpiecznie.
Trawiłem na kilka aukcji u naszych wschodnich przyjaciół oferujących zestawy do konwersji na 1500W za około 350dolarów jednak dalej nie wiem jaką moc potrzebuję aby swobodnie poruszać się po mieście jednak w nagłych wypadkach fajnie było by poczuć że to jednak nie tylko prosty rower.
Bardzo proszę o porady w zakresie jak silnik, sterownik oraz pojemność ponieważ chciałbym, aby bateria była w miejscu baku, natomiast steronik w dodatkowej skrzynce pod siedzeniem. Wrzucam fotkę jak to obecnie wygląda(rama i tak bedzie jeszcze mocno modyfikowana więc prosze nie zwracać uwagi na braki
Pozdrawiam Serdecznie! https://ibb.co/epfLUb |
|
|
|
|
umbur
prezes
Pomógł: 25 razy Wiek: 41 Dołączył: 05 Paź 2015 Posty: 581 Skąd: Bielsko-Biała
|
|
|
|
|
Wolan
początkujący
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Gru 2017 Posty: 22 Skąd: Nowa Ruda
|
Wysłany: Sob 02 Gru, 2017
|
|
|
dziękuję za szybką odpowiedź! Główną wiedzę czerpałem właśnie z tego bloga, na wymienionych podzespołach plus akumulator w moim wypadku ogranicza mnie miejsce jednak myślałem o pojemności akumulatora okolo 10 Ah pytanie czy nie będzie za mało. |
|
|
|
|
umbur
prezes
Pomógł: 25 razy Wiek: 41 Dołączył: 05 Paź 2015 Posty: 581 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Sob 02 Gru, 2017
|
|
|
Wolan napisał/a: | dziękuję za szybką odpowiedź! Główną wiedzę czerpałem właśnie z tego bloga, na wymienionych podzespołach plus akumulator w moim wypadku ogranicza mnie miejsce jednak myślałem o pojemności akumulatora okolo 10 Ah pytanie czy nie będzie za mało. |
Ile ogniw jesteś w stanie zmieścić? |
|
|
|
|
Wolan
początkujący
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Gru 2017 Posty: 22 Skąd: Nowa Ruda
|
Wysłany: Sob 02 Gru, 2017
|
|
|
mój "bak" ma obecne wymiary 26x10x9cm plus miejsca "po skosie"jeżeli dobrzę liczę to powinienem zmieścić jakieś 65 (ze skosami może 70-pare ogniw), nie wiem czy nie było by lepiej celować w li-po modelarskie opisane w innym projekcie. Widzę, że obecnie nie ma(lub nie mogę znaleźć) polecanego na blogu silnika, czy Chińskie silniki z ali sa w stanie mu dorównać ? |
|
|
|
|
umbur
prezes
Pomógł: 25 razy Wiek: 41 Dołączył: 05 Paź 2015 Posty: 581 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Sob 02 Gru, 2017
|
|
|
Wolan napisał/a: | mój "bak" ma obecne wymiary 26x10x9cm plus miejsca "po skosie"jeżeli dobrzę liczę to powinienem zmieścić jakieś 65 (ze skosami może 70-pare ogniw), nie wiem czy nie było by lepiej celować w li-po modelarskie opisane w innym projekcie. Widzę, że obecnie nie ma(lub nie mogę znaleźć) polecanego na blogu silnika, czy Chińskie silniki z ali sa w stanie mu dorównać ? |
Li-Po są większe i nie zmieścisz ich tyle. Gdybyś zmieścił 72 ogniwa Li-Ion, to można zrobić akumulator 12s6p. Przy sterowniku 30A miałbyś 5A na ogniwo, więc byłoby dobrze. Przy jakiś lepszych ogniwach, np. 3400mAh miałbyś 20,4Ah. Co do silników na Ali to nie pomogę Ci, bo nie wiem o których piszesz. Trzeba się jednak liczyć z tym, że doliczą do niego cło. |
|
|
|
|
Wolan
początkujący
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Gru 2017 Posty: 22 Skąd: Nowa Ruda
|
|
|
|
|
umbur
prezes
Pomógł: 25 razy Wiek: 41 Dołączył: 05 Paź 2015 Posty: 581 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Nie 03 Gru, 2017
|
|
|
Tu masz słabszy silnik. Moim znaniem taniej Cię wyjdzie w Nexunie (stosunek jakość/cena) i masz serwis na miejscu. Większy silnik będzie się mniej grzał, a zapas warto zawsze mieć. Potem chce się więcej. |
|
|
|
|
Wolan
początkujący
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Gru 2017 Posty: 22 Skąd: Nowa Ruda
|
Wysłany: Nie 03 Gru, 2017
|
|
|
dziękuje za rade, dobrze ze napisałem bo popełnił bym sporo błędów.
Przeglądając wczoraj różne wątki trafiłem na ten o przeróbce silnika bionx, znalazłem taki
https://www.olx.pl/oferta...67-IDiw31Z.html
jest niedaleko więc mógłbym go odebrać osobiście, czytałem o przeróbce i wyprowadzeniu przewodów na zewnątrz jednak widziałem też pękające podstawyw jego środku(choć bionx z inną obudową)... Jeżeli chodzi o serwis tego silnika to myślę ze sobie poradzę, wszystko co potrzeba mam. Kusi mnie cena i satysfakcja z "podłubania", myślałem do tego o sterowniku 48V30A z nexuna. Bateria na końcu gdy będę już wiedział co będzie napędzać.
Co sądzicie o takim rozwiązaniu ? Silniki Rh z tego co widzę są obecnie niedostępne.
Dzięki za zainteresowanie
obecnie jestem praktycznie zdecydowany na bionxa, ktory sterownik mogłibyscie polecić ? zależalo by mi na funkcji hamowania regeneracyjnego, tak aby o ile to mozliwe nie montować tylnego hamulca mechanicznego. |
|
|
|
|
Wolan
początkujący
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Gru 2017 Posty: 22 Skąd: Nowa Ruda
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|