ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przekładniówka 500W - MXUS, MAC, BAFANG?
Autor Wiadomość
esati 
stażysta


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lip 2017
Posty: 195
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 15 Gru, 2017   Przekładniówka 500W - MXUS, MAC, BAFANG?

Poszukuje silnika przekładniowego do kolejnego projektu. Nie mam jeszcze doświadczenia z silnikami przekładniowymi, a założenia mam mniej więcej takie:
- silnik do 4-4,5kg do wspołpracy ze sterownikiem sinus (cichsza praca, nawet kosztem vmax) o jak najmniejszych wymiarach i baterią 13s
- 500W nominalnie, instalacja 48V (13s) i sterownik sinus na 17-20A (800-1000W chwilowo)
- wbudowane halle
- duże przełożenie/duży moment (>= 5:1), prędkość maksymalna 35-40km/h dla kół 26"
- mocowanie kasety 9R + mocowanie tarczy na 6 śrub
- niska waga

Przeglądając różne oferty mam dwa typy, MXUS MX01C lub BAFANG SWX02C. Słyszałem też wiele dobrego o silnikach MAC, ale nie mogę znaleźć żadnych konkretnych ofert.

Pytanie jest właściwie jedno - co bardziej doświadczeni koledzy mogliby mi polecić za silnik i w jakiej konfiguracji uzwojeń do w/w założeń.
Początkowo myślałem o większej mocy (prąd 25-30A), ale raczej żaden silnik przekładniowy mi tego nie wytrzyma w dłuższej perspektywie, a też chciałbym mieć mały gabarytowo sterownik.
 
 
esati 
stażysta


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lip 2017
Posty: 195
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 16 Gru, 2017   

UWAGA: Nie wiem dlaczego admin przeniósł mój temat z działu silników do działu handel, ale jest to pytanie o konkretne modele silnika nie konkretną ofertę sprzedaży silnika.
 
 
ravkill 
brygadzista
sir :)


Pomógł: 7 razy
Wiek: 50
Dołączył: 10 Sie 2016
Posty: 291
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Sob 16 Gru, 2017   

Dlaczego przekładniówka? Wg Twojej specyfikacji i założeń, wolnobierzny 9c jest idealny. Nominalnie większy, ale przecierz nie musisz w niego pchać 30 amper, możesz 20...
 
 
esati 
stażysta


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lip 2017
Posty: 195
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 16 Gru, 2017   

Mam już DD i teraz chciałem lżejszy rower bardziej do turystycznego przemieszczania się. Chce zjechać z wagą i zmieścić się w 21kg z akumulatorem 13s5p, a z 9c tego nie osiągnę (akumulator będzie wypinany i rower może iść na dach). Poza tym każdy DD będzie miał dużo niższą sprawność na niskich obrotach w porównaniu do przekładniówki, a po mieście jest płasko i dużo cyklów start/stop. Przekładniówka przy 500W będzie ruszać jak 9C przy ok 1000.. więc generalnie tym się sugerowałem..
 
 
Bajoniks 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Cze 2017
Posty: 91
Skąd: Lubliniec
Wysłany: Sob 16 Gru, 2017   

Są też lekkie silniki DD jak np:



Ten model waży 3,5-3,6kg i można śmiało ładować 20A przy 48V.
 
 
esati 
stażysta


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lip 2017
Posty: 195
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 17 Gru, 2017   

Bajoniks napisał/a:
Są też lekkie silniki DD jak np:

Obrazek

Ten model waży 3,5-3,6kg i można śmiało ładować 20A przy 48V.


Co do lekkich DD widziałem też że grintech z Kanady jest w fazie beta testów silnika 4kg o parametrach 9c 10x6: www.ebikes.ca/product-info/all-axle-hub-motor.html

Tyle że nadal zostaje główna wada silnika DD dużo niższej sprawności dla niskich rpm w porównaniu do przekładniowego. Wg symulatora 9c 10x6 vs MAC 8T dla takiej samej konfiguracji (48V 20A i vmax ten sam) przy ruszaniu na maxa z 5km/h sprawność wynosi 23,8% vs 36,7%, czyli o 54% wyższa sprawność w przypadku silnika przekładniowego. Dopiero powyżej 20-30km/h 9c zaczyna odrabiać. To jest dla mnie główny argument w tym przypadku (obok wagi).

ps. czy admin byłby uprzejmy przenieść z powrotem temat do działu o silnikach bldc?



Bez nazwy-1.jpg
9c 10x6 vs MAC 8T
Pobierz Plik ściągnięto 401 raz(y) 242,99 KB

 
 
maki1000 
młodzik


Dołączył: 24 Maj 2017
Posty: 77
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Sob 17 Lut, 2018   

Znalazłeś odpowiedź na swoje pytanie i wybrałeś już jakiś silnik ?
 
 
esati 
stażysta


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lip 2017
Posty: 195
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 18 Lut, 2018   

Tak, kupiłem MX01C, do tego sterownik sinus na 20A i bateria 13s, ale rower jeszcze nie złożony.
 
 
Yin 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 805
Skąd: Katowice
Wysłany: Nie 18 Lut, 2018   

Daj koniecznie znać jak śmiga po pierwszych jazdach, też szukam lekkiej i mocnej przekładniówki typu MAC w fajniej cenie.
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pon 19 Lut, 2018   

mxus robi zdaję się podobne do MAC przekładnowki
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
sannis
brygadzista


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 299
Skąd: z Parku
Wysłany: Wto 20 Lut, 2018   

W fatbike'u mam przekładniowego huba Bafanga 750W i jestem bardzo zadowolony z niego. Lekki, przyśpieszenie od samego dołu, prędkość max40km/h, lekki. Mało jest o nim w necie w zasadzie najwięcej testów na ruskim forum. Gdzie jest chwalony i porównywalny do najmocniejszego MACa. Tutaj opis mojego roweru z tym silnikiem:
https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=7893
 
 
maki1000 
młodzik


Dołączył: 24 Maj 2017
Posty: 77
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Śro 21 Lut, 2018   

Szkoda, że tan silnik tylko do fata bo byłby idealny dla mnie w nowym projekcie
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 21 Lut, 2018   

Mam jakiś silnik, który dostałem od kolegów na wymianę w słoneczniku po ostatniej dewastacji na zlocie. Kawał żelastwa. Rozstaw widelca to 160 mm, ale to na tył. Tak na oko, ze 3kW luzem ;) A może i dużo więcej w peeku. Z chęcią wymienię to na coś mocnego, ale na mniejszy rozstaw widelca. Przerabianie słonecznika na taki rozstaw, to jakby budowanie całości od nowa. Jakby coś, to służę fotkami. Chyba darczyńcy się nie obrażą, taką mam nadzieję ;) Pasuje ponoć do fatebika, tam rozstaw tyłu jest ponad 160 mm, więc jakoś można dopasować. Dochodzi do 190 mm zawsze można to ściągnąć :)
Niestety, po wielu kombinacjach ten silnik, za cholerę mi nie wejdzie w to, co jest obecnie w słoneczniku.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group