ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Pełny custom elektryczny
Autor Wiadomość
Taliesin
[Usunięty]

Wysłany: Nie 19 Wrz, 2010   Pełny custom elektryczny

Witam,

Mój pierwszy post na tym forum, ale myślę, że mogę od razu podzielić się tym, co planuję wykonać.

Będzie to całkowicie elektryczny motocykl napędzany silnikiem w kole. Jeden silnik ma 5kW/72V. Narazie wszystko jest na etapie planów całej konstrukcji, ale wszystko, łącznie z ramą będzie ręcznie wykonane pod motocykl.

Zapraszam na roboczą stronę projektu.

Wszelkie komentarze i konstruktywna krytyka są mile widziane... :)

Pozdrawiam
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Nie 19 Wrz, 2010   

TO fajnie, że się za to bierzesz ale tak się zastanawiam co do tego sterownika... jeśli silnik standard( rozstaw uzwojeń) to może wystarczyłby któryś ze sterowników wysokiej mocy stosowany na endless sphere albo i podawany przez thomsona na tym forum? 100V 100A chyba styknie? Tak mi się nasunęło bo koszt podawany tych sterowników w wykonaniu pół własnym jest sporo mniejszy niż cena za twój silnik ( daj linka:))
 
 
Taliesin
[Usunięty]

Wysłany: Nie 19 Wrz, 2010   

Oczekuje na odpowiedz od producenta ze wszystkimi specyfikacjami silnika. Narazie mam tyle że potrzebuje od nich:

5000W/72V 13inch motor
5000W/72V 150A controller

Niestety sterowanie nie jest moja mocna strona, sam zajmuje sie raczej mniej technicznymi tematami, np rama, i inny osprzet, a kolega elektronik utknal u swojej kobiety... :P

Jak uzyskam dane, to je podam tutaj i umieszcze na stronie.

Właśnie sie dorwałem do emdless i bede studiował co tam mają...
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Nie 19 Wrz, 2010   

Co do sterownika to gotowca o tych parametrach można kupić spokojnie poniżej 500 USD u Chińczyka lub w Holandii (też wysyłkowo ale trochę drożej).
Tutaj są dane.
Nadawał by się ??
 
 
Taliesin
[Usunięty]

Wysłany: Pon 20 Wrz, 2010   

Oni chcą ode mnie 370 USD, trochę mnie to zaskoczyło na początku, bo to więcej niż silnik... pomijam już sprawę przesyłki, bo i tak będę zamawiał wszystko na raz.
Szczerze mówiąc trochę się boję... Jak już mówiłem, nie znam się na sterowaniu i wole kupić ich sterownik, żeby nie mieć problemu. Poza tym, ich sprzęt od razu obsługuje hamowanie regeneracyjne, a trochę mi na tym zależało.

Tak szczerze, to wybór sterownika rzeczywiście ogranicza się tylko do parametrów, czy może być tak, że mimo tych samych parametrów nie będzie działał?

Narazie największym moim zmartwieniem jest pozyskanie środków, oraz to, czy jeden silnik 5kW wystarczy.

Teoretycznie tak...
I tu pojawia się kolejne pytanie.
Jak wygląda sprawa kontroli dwóch silników?
Czy taki sterownik można kupić?
Czy koniecznie potrzebne są dwa sterowniki?
Od razu mówię, że silniki będą identyczne, jedyna różnica będzie polegała na różnych obciążeniach. Oczywiście nei ma to znaczenia, jeśli 5kW wystarczy.

BTW, znalazłem gdzieś arkusz kalkulacyjny do obliczania zasięgu pojazdu EV. czy to, ze wyszło mi ponad 500 km przy 20 km/h i 200 km przy 60km/h to jest jakaś pomyłka w obliczeniach?
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Pon 20 Wrz, 2010   

Według mnie, jeśli silniki mają czujniki Hala to potrzebne są dwa sterowniki (podłączone do wspólnej manetki). Gdyby silniki były bez czujników to wtedy być może wystarczyłby jeden sterownik (o odpowiednio większej mocy).
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 20 Wrz, 2010   

Taliesin napisał/a:
..BTW, znalazłem gdzieś arkusz kalkulacyjny do obliczania zasięgu pojazdu EV. czy to, ze wyszło mi ponad 500 km przy 20 km/h i 200 km przy 60km/h to jest jakaś pomyłka w obliczeniach?


Ogólnie nie. Przy mniejszych poborach prądu pojemność akumulatora jest większa. Natomiast same wartości mogą być różne, bo zależą od mnóstwa czynników.
 
 
Taliesin
[Usunięty]

Wysłany: Pon 20 Wrz, 2010   

Witam,

Dostałem właśnie pełne specyfikacje silnika który zamawiam.
Moc znamionowej ma 5kW przy 72V, ale silnik sam z siebie pociągnie 10,8kW, 72V przy oryginalnym kontrolerze bez problemu. Maksymalnie 16kW, 80V ale nawet nie będę próbował go tak obciążać.

Zdecydowałem, że przy takich osiągach nie będę potrzebował dodatkowych silników.
Teraz czekam na akumulatorki LiFePO4 zrobione na zamówienie... :)
JJak tylko dostane części, to zacznę budowę. Na stronie umieszczę zaraz zdjęcia i opis silników z oferty firmy.
 
 
Taliesin
[Usunięty]

Wysłany: Wto 21 Wrz, 2010   

Witam,

Na stronie są już zdjęcia i ogólne parametry silników jakie mogę załatwić.
Pozdrawiam.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group