ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Kolejny Falcon na Mxus 5K - Ponury Oracz
Autor Wiadomość
ZatrybJam 
początkujący


Wiek: 54
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 33
Skąd: mazowieckie
Wysłany: Nie 07 Sty, 2018   

ooo - jakbym zdjęcie swojego tyłu widział.
Tylko przód muszę dorobić.
Ja mam z tyłu 16T.
Jednak chyba wrócę do jazdy z korbami w dół z łańcuchem w kieszeni.
I tak napęd łańcuchowy tylko w sytuacjach awaryjnych, a tylko przeszkadzają korby, bo jedna noga w górze, a druga odpoczywa.
Z wyprostowanymi nogami i ściskaniem udami skrzynki jest 100x lepiej.
 
 
ZatrybJam 
początkujący


Wiek: 54
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 33
Skąd: mazowieckie
Wysłany: Nie 07 Sty, 2018   

O ile nie nadużyję czasu i cierpliwości Szanownych, to może ktoś podpowie, gdzie jest wsteczny na kabelkologii Sabvotona SVMC0720100 ?

Poniżej opis wszystkich kabelków:
Pin/Złącze/Kolor/Funkcja
1/okrągłe/czarny/GND
2/okrągłe/czerwony/+5V
3/żółty/kostka/hall W
4/brązowy/okrągłe/sygnał hamulca (0-5V)
5/przeźroczysty/okrągłe/Ogranicznik max. prędkości LOW
6/okrągłe/USB
7/okrągłe/USB
8/pomarańczowy/okrągłe/E-lock (>37V)
9/szary/okrągłe/manetka sygnał prędkości
10/niebieski/kostka/hall V (prędkościomierz)
11/zielony/kostka/hall U
12/fioletowy/okrągła/Brake Hi (+12V on)
13/różowy/okrągła/Ogranicznik max. prędkości HIGH (brak ograniczeń)
14/biały/kostka/pomiar temperatury silnika
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 07 Sty, 2018   

Może nie być wstecznego bo zamiennie za niego producent montuje kabelek zmiennej siły hamowania (brązowy)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
ZatrybJam 
początkujący


Wiek: 54
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 33
Skąd: mazowieckie
Wysłany: Nie 07 Sty, 2018   

:sad:
Serce mnie boli jak sobie uświadomię, że na płytce sterownika czeka punkt lutowniczy na swój kabelek i odrobinę cyny.
Wsteczny by się już przydał kilka razy.
Jak dojdzie do rozbiórki, to trzeba będzie dorobić.
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 41
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 07 Sty, 2018   

Mam ten sam ból. Wsteczny to błogosławieństwo a jego brak to porażka :???:
 
 
ZatrybJam 
początkujący


Wiek: 54
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 33
Skąd: mazowieckie
Wysłany: Nie 07 Sty, 2018   

Co ciekawe, to Brake Hi nie ma wpływu na hamowanie. Silnik wyhamowuje samą manetką (brązowy).
Wystarczy przelutować jeden kabelek w sterowniku i będzie wsteczny.
 
 
umbur 
prezes


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 05 Paź 2015
Posty: 581
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Nie 07 Sty, 2018   

Tomas napisał/a:
A to co innego. 12T raczej nie wejdzie

Faktycznie. Nawet nie sprawdziłem. Wydawało mi się, że to 12T.
 
 
ZatrybJam 
początkujący


Wiek: 54
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 33
Skąd: mazowieckie
Wysłany: Pon 08 Sty, 2018   

umbur napisał/a:
Silnikiem nie wyhamujesz do zera. To jest opcja która ma wspomóc hamowanie, żeby klocki się tak szybko nie zużywały. Na blokowym sterowniku działało mi to ciut lepiej, ale rower też był lżejszy. :wink:

Dzisiaj poluzowałem rumakowi cugle i pozwoliłem mu się rozpędzić - przy włączonej opcji: Regenerative Charge i prądzie hamowania 80A stwierdzam, że hamowanie manetką (bez użycia klocków i tarcz) działa wystarczająco dobrze. Przy małych prędkościach hamowanie jest mało wyczuwalne i chyba o to autorom chodziło.
Natomiast automatyczne hamowanie po włączeniu opcji "slide regenerative recharge" jest trochę irytujące na prostej drodze, więc raczej będzie miało zastosowanie podczas jazdy w terenie z przeważającymi zjazdami.

Dziś natura dała prezent w postaci zamarzniętego błotka - niestety błotko zamarzło jak stało, czyli porobiły się bruzdy 3D po 20 cm głębokości - czułem się trochę jak motorniczy tramwaju śmiało mknący po szynach w swej elektrycznej maszynie.
 
 
umbur 
prezes


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 05 Paź 2015
Posty: 581
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Wto 09 Sty, 2018   

ZatrybJam napisał/a:
Natomiast automatyczne hamowanie po włączeniu opcji "slide regenerative recharge" jest trochę irytujące na prostej drodze, więc raczej będzie miało zastosowanie podczas jazdy w terenie z przeważającymi zjazdami.

"Slide" załącza się automatycznie po puszczeniu manetki przyspieszenia. To sprawia, że nie da się jeździć "na luzie" i przez to zżera więcej prądu. Czytaj - bez sensu. :wink:
 
 
Saku 
dyrektor



Wiek: 33
Dołączył: 29 Paź 2013
Posty: 400
Skąd: SWDN
Wysłany: Pią 02 Lut, 2018   

I co faktycznie dales sterownik sabka 72100 i daje rade?
Bo mysle nad tym siilnikiem tylko nie wiem czy wchodzic w 72080 na ruskim modzie czy cos mocniejszego?
 
 
ZatrybJam 
początkujący


Wiek: 54
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 33
Skąd: mazowieckie
Wysłany: Sob 03 Lut, 2018   

Saku napisał/a:
I co faktycznie dales sterownik sabka 72100 i daje rade?
Bo mysle nad tym siilnikiem tylko nie wiem czy wchodzic w 72080 na ruskim modzie czy cos mocniejszego?


Sterownik do tej pory jest ustawiony z ograniczeniem prądu i do tego ustawiłem I próg prędkości na 50%, II na 70% oraz III b/o.
Zasadniczo jeżdżę na I trybie i jestem bardzo zadowolony. II tryb włączam na asfalcie, ale to nudna jazda - rower ma orać bezdroża i las oraz wjeżdżać pod każdą górkę - tam mam największą radochę. Silnik i sterownik "zimny" po 3h jazdach-wypadach próbnych.
Spodziewam się, że jak bym zdjął ograniczenie prądowe, to bym latał zamiast jeździć - niestety nie mam licencji pilota, ale o lataniu marzę od dziecka.

Pewnie do tematu podszedłem za bardzo ostrożnie, ale nie wiedziałem czego się spodziewać.
 
 
ZatrybJam 
początkujący


Wiek: 54
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 33
Skąd: mazowieckie
Wysłany: Nie 11 Mar, 2018   

Nareszcie błotniki (z przedłużaczem) - koniec z chlupaniem w "rurze wiatrów".

Lampki wg przepisu Tas'a.

Kokpit: GPS Garmin 300 (30 zł) + 25-funkcyjny licznik (20 zł) + watomierz 100V/100A (40 zł) w wodoodpornej obudowie od kawasaki.

https://drive.google.com/open?id=1e-wMtBFl8wzTi5YeBddr4BWweDXTSSWI
https://drive.google.com/open?id=1Au_0p2SRhgU1Z5R-2Lu7eM_5EWX_M562
https://drive.google.com/open?id=16EW9Q5od-DqZP48eJEHInAgM1FZiTiMU
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 46
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 819
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 11 Mar, 2018   

Ten błotnik może praktyczny ale paskudny ;-( Kup coś innego bardziej może zachodzącego na oponę w dół. Cala konstrukcja fajna ale taka grubo ciosana ;-)
 
 
ZatrybJam 
początkujący


Wiek: 54
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 33
Skąd: mazowieckie
Wysłany: Nie 11 Mar, 2018   

Ha ha, błotnik jak sama nazwa wskazuje służy do zbierania błota, a nie na pokazy piękności. Damper i moje plecy są zadowolone.
Może ktoś ma fotki czegoś pasującego do falconopodobnych konstrukcji na tył?
Acha, błotnik składa się z dwóch części, jak będzie mniej wody wystarczy odpiąć górną.
 
 
ZatrybJam 
początkujący


Wiek: 54
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 33
Skąd: mazowieckie
Wysłany: Sob 24 Mar, 2018   

No dobra, przedłużacz błotnika oklapnął pod ciężarem błotka i "mocno zaszedł na oponę", więc wykombinowałem coś takiego:

Bagażnik, błotnik, tylne światło ze stopem i przenośny warsztat w jednym.

https://drive.google.com/open?id=1-8oqG8lgx1rjGFu1zTQVXEBpfY5PWXvz
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group