|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Koła BLDC 6,5" od hoverboarda - Pomysły/Pytania |
Autor |
Wiadomość |
Banan
początkujący
Wiek: 35 Dołączył: 18 Wrz 2017 Posty: 4 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Wto 23 Sty, 2018
|
|
|
Filmik przedstawia pierwsze próby sterownika. Szacuję moc ciągłą 350W. Przy zimnym sterowniku przeciążalność powinna sięgać 2-3x na około minutę. Kontroler projektowałem głównie na moc ciągłą i powinien wytrzymywać krótkie przeregulowania 40% przy nagrzanym sterowniku. Nie planowałem testowania na przeciążeniach, ale myślę, że dobiję do tylu do ilu zasilacz mi pozwoli.
obecnie składam drugi komplet i chciałbym, zęby sterowniki na hamowni się po siłowały. Przy 350W tranzystory są dość gorące wg. pomiaru 50 stopni, ale da się dotknąć. Urwała mi się nóżka od KTY i muszę zamówić więc tym czasowo odpuszczam katowanie powyżej 350W.
Jak na razie do wiosny za cel obrałem sobie opracowanie sterownika nadrzędnego oraz ukończenia softu. Obecnie pracuję w wolnych chwilach nad FOC'em, planuję dodać opcję FieldWeaking'u i nadmodulacji, aby rozwijać większe prędkości. Sterowanie jest bezczujnikowe i czasem problemy są ze startem więc może skończy się na hybrydzie "HALLBLDC startup->FOC"
Dziś porobiłem jeszcze testy to przy 350W silnika nie da się dotknąć. Przy prądzie fazowym około 13Arms silnik nagrzewa się do 80 stopni, sterownik ma temperaturę poniżej 60 stopni. Pomiar robiłem pirometrem, któremu średnio ufam.
A ogólny cel projektu to 4-silnikowa e-deskorolka. |
|
|
|
|
pepelito
kierownik
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 04 Gru 2016 Posty: 386 Skąd: ropczyce
|
Wysłany: Śro 24 Sty, 2018
|
|
|
Silnika na obudowie ma 80st?? U mnie gdy czujnik wewnątrz wskazywał 110st, to obudowa miała z 50st, tyle ze wiatr chłodził |
|
|
|
|
Banan
początkujący
Wiek: 35 Dołączył: 18 Wrz 2017 Posty: 4 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Śro 24 Sty, 2018
|
|
|
Też 350W testowałeś? |
|
|
|
|
lobudek
brygadzista
Wiek: 31 Dołączył: 05 Kwi 2016 Posty: 206 Skąd: Huta
|
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 24 Sty, 2018
|
|
|
Na luzie, to może i zapiernicza, ale pod obciążeniem? Druga sprawa nadal pozostaje problem hamowania. |
|
|
|
|
Rysiekkk
stażysta strach się bać . . .
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Sie 2017 Posty: 137 Skąd: Krk
|
Wysłany: Wto 30 Sty, 2018
|
|
|
dotarł sterownik bldc
36/48V
350W
18 +/- 1A
Oczywiście wtyczki opisane krzakami
dobrze to podpisałem ?
jak najprościej zrobić wyłącznik / włącznik zasilania ?
Mam zwykłą manetkę kciukową. Stacyjki nie ma i nie będzie.
|
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 30 Sty, 2018
|
|
|
Zasilanie włączasz cienkim czerwonym z wiązki zasilania. Jeśli chcesz całkowicie zdejmować napięcie, to może użyj zwykłego bezpiecznika typu S o odpowiednim prądzie.
Dwa białe od dołu, to najprawdopodobniej przewody od samonauki, czerwone wtyczki, to alarm, a to na samym dole, to pewnikiem PAS. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Wto 30 Sty, 2018
|
|
|
na telefonie masz google translator, on Ci to przetłumaczy jeśli skierujesz kamerę na tą kartkę |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Rysiekkk
stażysta strach się bać . . .
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Sie 2017 Posty: 137 Skąd: Krk
|
Wysłany: Śro 07 Lut, 2018
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Zasilanie włączasz cienkim czerwonym z wiązki zasilania |
wystarczy ten cienki czerwony przerwać np. zwykłym włącznikiem hermetycznym ON/OFF 12V ?
zeeltom napisał/a: | Dwa białe od dołu, to najprawdopodobniej przewody od samonauki |
zgadza się
Na stole koło/silnik odpalone (testowo na ~45V) i wydaje mi się, że kręci się sporo wolniej niż to co widziałem na waszych i nie tylko filmikach
na manetce płynnie się napędza i zwalnia ale prędkość max jest hmmm niska
W czym może tkwić problem ? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 07 Lut, 2018
|
|
|
Może tylko ci się zdaje, że wolniej.
Takim małym przełącznikiem możesz spokojnie załączać kontroler po cienkim przewodzie. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 07 Lut, 2018
|
|
|
Nie wiem, czy zwróciliście uwagę na filmie przedstawiającym zaplot większego koła do tego silnika.
W ten sposób można zapleść chyba każde koło każdą długością szprychy, nie trzeba nic obliczać na kalkulatorze |
|
|
|
|
Rysiekkk
stażysta strach się bać . . .
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Sie 2017 Posty: 137 Skąd: Krk
|
Wysłany: Czw 08 Lut, 2018
|
|
|
tas napisał/a: | na telefonie masz google translator, on Ci to przetłumaczy jeśli skierujesz kamerę na tą kartkę |
MEGA ! dzięki !
rewelacja tłumaczenie chińskich krzaków
zeeltom napisał/a: | Może tylko ci się zdaje, że wolniej. |
4-ta wtyczka od dołu (3 przewody) to jest 3 Variable SPEED
Wyczytałem, że:
- K1 do masy to I speed,
- masa nie zwarta to II speed,
- K2 do masy to III speed.
Może na III speed będzie odpowiedni speed |
|
|
|
|
JerzyZ
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 794 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
Wysłany: Czw 08 Lut, 2018
|
|
|
Rysiekkk napisał/a: | tas napisał/a: | na telefonie masz google translator, on Ci to przetłumaczy jeśli skierujesz kamerę na tą kartkę | MEGA ! dzięki! rewelacja tłumaczenie chińskich krzaków | A czy można prosić o to tłumaczenie? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 08 Lut, 2018
|
|
|
googla nie masz? |
|
|
|
|
JerzyZ
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 794 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
Wysłany: Czw 08 Lut, 2018
|
|
|
zeeltom napisał/a: | googla nie masz? | Ano nie mam (w telefonie). A komputerowy obrazka nie chce tłumaczyć |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|