|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
kross evado 4,0 |
Autor |
Wiadomość |
termos0000
początkujący
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2017 Posty: 5 Skąd: skarżysko-kamienna
|
Wysłany: Wto 02 Sty, 2018 kross evado 4,0
|
|
|
Na wstępie chciałem wszystkich przywitać , na poradnik Tasa i forum trafiłem przypadkiem około 7 m-cy temu,no i od tego się wszystko zaczęło
Jest to moja pierwsza elektryfikacja więc zacząłem od tego co mam,czyli rower kross evado 4,0 z roku 2015, wszystkie potrzebne rzeczy wraz z baterią kupiłem od kolegi Glebor dla którego podziękowania.Chciałem żeby rower był z wyglądu jak rower myślę że cel został osiągnięty.Dziś była pierwsza jazda i oczywiście pełna radość, jest dobrze Jedyny problem jaki miałem to musiałem zmienić przedni hamulec z hydraulicznego na mechaniczny bo widełki były za wąskie i w żaden sposób nie mogłem zmieścić tłoka pomiędzy tarczę a silnik, jak dawałem podkładki to tarcza obcierała o widelec a bez podkładek to nie wchodziło , z całą resztą już bez problemu.
IMG_20180102_133930.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 529 raz(y) 5,15 MB |
IMG_20180102_153215.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 488 raz(y) 7,38 MB |
IMG_20180102_153203.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 391 raz(y) 8,63 MB |
|
|
|
|
|
Mitar
kierownik
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 07 Gru 2016 Posty: 376 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto 02 Sty, 2018
|
|
|
I jak się sprawdza ten silnik w przednim kole? i czemu na właśnie na takie rozwiązanie się zdecydowałeś? |
|
|
|
|
termos0000
początkujący
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2017 Posty: 5 Skąd: skarżysko-kamienna
|
Wysłany: Wto 02 Sty, 2018
|
|
|
Dlaczego? dobre pytanie,chciałem większość zrobić sam i trochę się bałem że sobie nie poradzę z montażem silnika w tylnym kole,(wolnobiegi, podkładki, i takie tam), myślałem jeszcze o przekładniówce ale był akurat taki zestaw więc się zdecydowałem. Jak się sprawdza trudno mi coś powiedzieć bo po pierwsze dopiero dzisiaj wszystko poskładałem i uruchomiłem i nie mam z czym porównać , nigdy nie jeździłem żadnym elektrykiem.Pierwsze wrażenia są bardzo fajne,na 36 V prędkość na prostej około 37km/h , pod górkę ciągnie bardzo dobrze , rusza się spokojnie , bardzo płynnie bez szarpania, więc dla mnie na razie ok |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 02 Sty, 2018
|
|
|
Mega wielki ten silnik z przodu, inny rozkład masy niż w klasycznym układzie z silnikiem na tylnej osi. Pytanie czy nie buksuje jak rusza na żwirku czy innym podłożu o gorszej przyczepności ? |
|
|
|
|
termos0000
początkujący
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2017 Posty: 5 Skąd: skarżysko-kamienna
|
Wysłany: Śro 03 Sty, 2018
|
|
|
Dzisiaj rano o 8,30 był pierwszy test, bateria naładowana , prędkość max. bez zmian około 37km/h, przejechałem 35km została jeszcze jedna kreska na baterii, średnia prędkość 27,6km/h a więc prawie cały czas opór.Rower prowadzi się bardzo stabilnie i pewnie.Przednie koło nic nie buksuje nawet na mokrym piasku ( moja waga 77kg), jak już pisałem rusza bardzo łagodnie |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 04 Sty, 2018
|
|
|
Wbrew obiegowej opinii, taki rower jest stabilny, względnie równomiernie obciążony tyl/przód i ekonomiczny przy naturalnej dla roweru, jeździe ze wspomaganiem.
Mozesz w przyszłości pomyslec nad zmianą tylnej przerzutki na planetarna 3 biegową.
Wtedy rozwiązują się dwa 'problemy', szybka zmiana biegów oraz co ważne skuteczny hamulec tylny w pedalach. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|