|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Kross TransPacific BBS02 |
Autor |
Wiadomość |
Mikkonen
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Wrz 2016 Posty: 112 Skąd: Starachowice
|
Wysłany: Śro 03 Sty, 2018 Kross TransPacific BBS02
|
|
|
Witam Nadszedł czas, że w końcu mogę pochwalić się swoją konstrukcją. Miała ona powstać w okolicach marca, jednak wiecie jak to jest, części pozamawiane, dużo czasu podczas noworocznego urlopu, to się poskładało. Za mną dwie krótkie jazdy testowe, z których wynika że właściwie nic już do poprawy nie ma, a wrażenia rewelacyjne Ogólnie wyszła z tego taka konstrukcja miejsko - szosowo - przełajowa (w lekki teren spoko).
Teraz coś o samej konstrukcji. Bazą jest Kross Trans Pacific z roku 2012, a więc nie najmłodszy, ale za to zachowany w doskonałym stanie. Napęd to Bafang BBS02 750W. Bateria zbudowana własnoręcznie, 13s5p Sanyo GA, BMS 30A.
Teraz trochę o procesie budowy. Złożenie samej baterii zajęło mi jakieś 2 dni (ogniwa są lutowane). Wsadzenie mocnego BMSa wymusiło niewielkie przeróbki w konstrukcji koszyków, aby dało się zamknąć całość. Udało się, bateria jest bardzo zwarta, ściśnięta na styk, nic w środku się nie porusza nawet przy mocnym potrząsaniu. Największy problem miałem z montażem baterii do ramy. Zapomnijcie o zastosowaniu fabrycznych nitonakrętek od mocowania bidonu - 2 x M5 to za mało do takiej baterii. Musiałem rozwiercić i wymienić na porządne, stalowe nitonakrętki M6. Bateria siedzi idealnie równo i co najważniejsze, bardzo sztywno. Z montażem całej reszty zero problemów.
A jak to jeździ ? Jestem mega zadowolony, na prostej rozpędza się bez pedałowania do około 45km/h. Po kilku jazdach testowych ostatecznie ograniczyłem prąd do 15A, jest to zdecydowanie maksymalna wartość przy której łańcuch i kaseta jeszcze jakoś dają radę. W praktyce mało kiedy wrzucam maksymalny poziom wspomagania, w 95% korzystam z przedziału 4-12A. Rower pięknie przyspiesza na asfalcie, a po wrzuceniu na największą zębatkę z tyłu można jechać w błotnistym / piaszczystym terenie na samej manetce na zaledwie 8 amperach. Zużycie energii przy lekkim wspomaganiu pedałowaniem wynosi 7-8 Wh/km
Waga całości wraz z amortyzowaną sztycą Suntour NCX (na zdjęciach jest inna sztyca) - 23,2kg.
Poniżej parę fotek, zrobionych w domu bo pogoda niestety nie dopisuje. A podczas jazd testowych nie myślałem o fotografowaniu
|
Ostatnio zmieniony przez Mikkonen Nie 22 Lip, 2018, w całości zmieniany 8 razy |
|
|
|
|
brymen
początkujący
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sie 2015 Posty: 25 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 03 Sty, 2018
|
|
|
Jakie są wymiary BMSa który udało się Tobie zamontować? Wykorzystałeś złącza obudowy czy zamontowałeś osobno wtyczkę? |
|
|
|
|
Mikkonen
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Wrz 2016 Posty: 112 Skąd: Starachowice
|
Wysłany: Śro 03 Sty, 2018
|
|
|
Wszedł BMS 108*60*12. Wykorzystałem fabryczne styki w obudowie. Ogniwa tymczasowo są zabezpieczone taśmą papierową. Rękaw termokurczliwy już zamówiony
|
|
|
|
|
leszcz
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lut 2017 Posty: 861 Skąd: Rumia
|
|
|
|
|
Mikkonen
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Wrz 2016 Posty: 112 Skąd: Starachowice
|
Wysłany: Śro 03 Sty, 2018
|
|
|
Na razie nie uszczelniałem bo jeszcze kilka razy tam zajrzę (założenie rękawa, kontrola lutów po kilkuset km). Jak trochę pojeżdżę i wszystko z baterią będzie dobrze, to ją uszczelnię czarnym silikonem. |
|
|
|
|
cuub
początkujący
Dołączył: 09 Paź 2017 Posty: 4 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
Mikkonen
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Wrz 2016 Posty: 112 Skąd: Starachowice
|
Wysłany: Sob 06 Sty, 2018
|
|
|
Obudowa taka jak podałeś, BMS dokładnie ten:
https://www.aliexpress.co...2311.0.0.6U6UmT
Po pierwsze, trzeba było usunąć chwytaki które trzymają 5 ogniw na dole (ta wystająca sekcja), i ogniwa przykleić do górnego rzędu na klej. Tu oszczędzamy około 2 milimetry. Następnie spiłowujemy pilnikiem dolne wypustki w koszykach służące do skręcania koszyka śrubami. Ale uwaga nie spiłowujemy całych, tylko do momentu aż pakiet równo będzie się opierać - z jednej strony na piłowanych wypustkach, z drugiej na wystającym pakiecie 5 ogniw który wcześniej wklejaliśmy. BMSa wkładamy w miejsce pomiędzy dwoma wypustkami na górze pakietu - uprzednio wypustki trzeba podszlifować bo BMS jest odrobinę dłuższy. Dwie dolne nakrętki z BMSa zawadzają o koszyk, musiałem je wykręcić zostawiając te miejsca nieskręcone. Obudowa skręca się na styk, lekko dociksając BMSa od góry, nie pozostaje żadna szpara widoczna od zewnątrz. |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 06 Sty, 2018
|
|
|
Fajny ten kolorowy i czytelny LCD. Na fotce widać, że złącze balansera nie jest dokładnie wpięte. |
|
|
|
|
Mikkonen
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Wrz 2016 Posty: 112 Skąd: Starachowice
|
Wysłany: Sob 06 Sty, 2018
|
|
|
Jak się przyjrzysz dokładnie to zobaczysz, że w tym momencie nie było wcale wpięte, wtyczka leży na gnieździe LCD jest fajny, podoba mi się że ma dokładny pomiar napięcia, i pokazuje aktualną moc (można wybrać by pokazywał ampery lub waty). |
|
|
|
|
ForzaNapoli
początkujący
Dołączył: 14 Paź 2017 Posty: 48 Skąd: Napoli
|
Wysłany: Sob 06 Sty, 2018
|
|
|
Jaka masz ladowarke ?? Tez z chin? |
|
|
|
|
Mikkonen
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Wrz 2016 Posty: 112 Skąd: Starachowice
|
|
|
|
|
ForzaNapoli
początkujący
Dołączył: 14 Paź 2017 Posty: 48 Skąd: Napoli
|
Wysłany: Nie 07 Sty, 2018
|
|
|
Sprawdzales juz ta ladowarke?? Polecasz? Mozna spokojnie zamawiac?? |
|
|
|
|
Mikkonen
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Wrz 2016 Posty: 112 Skąd: Starachowice
|
Wysłany: Nie 07 Sty, 2018
|
|
|
Jeszcze mi nie przyszła. Na razie wyjeździłem baterie do połowy i rower stoi |
Ostatnio zmieniony przez Mikkonen Śro 14 Mar, 2018, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Krakusik
początkujący
Dołączył: 13 Sty 2018 Posty: 20 Skąd: Kraków
|
|
|
|
|
Mikkonen
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Wrz 2016 Posty: 112 Skąd: Starachowice
|
Wysłany: Nie 21 Sty, 2018
|
|
|
Obudowa którą podlinkowałeś jest trochę większa. Ta którą ja zastosowałem na pewno jest ciaśniejsza ale wg mnie wygląda lepiej. Umożliwia 65 ogniw więc konfigurację robisz jaką chcesz, można nawet wybrać wersję tego wskaźnika naładowania ledowego 36 albo 48V. Trzeba panu chińczykowi tylko napisać w wiadomości jaką wersję wskaźnika chcesz. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|