|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Piasta Sram Automatix + mid Bafang |
Autor |
Wiadomość |
hellraider
początkujący
Dołączył: 28 Gru 2017 Posty: 3 Skąd: Inowrocław
|
Wysłany: Sob 06 Sty, 2018 Piasta Sram Automatix + mid Bafang
|
|
|
Witam .
W związku z tym , że jestem na etapie projektowania dla siebie ebika zastanawiam się jak dobrać komponenty. Dawcą dla ebika będzie mój UNIBIKE VOYAGER . Jako napęd chcę zastosować Bafang 48v 750w. Chce też zlecić budowę pojemnika i tam umieścić baterię. Mój styl jazdy to trochę ambitniejsza rekreacja ale nie oczekuję wysokich prędkości - bardziej interesuje mnie zasięg.
To tak gwoli wyjaśnienia . A teraz do rzeczy.
Zastanawiam się jak zachowałaby się piasta SRAM AUTOMATIX w połączeniu z napędem. Podkreślę , że znam dobrze tę piastę ponieważ na co dzień używam drugiego roweru ( samodzielnej konstrukcji ) - singla, z tą właśnie piastą i jestem bardzo zadowolony. Na jazdę po mieście nie ma nic lepszego. Piasta jest dwubiegowa i bez żadnych linek i manetek sama przerzuca na drugi, wyższy bieg na zasadzie siły odśrodkowej, w wyniku której zazębia się przekładnia. Dzieje się tak pod obciążeniem czyli w trakcie pedałowania po osiągnięciu prędkości około 15 km/h.
Tak więc myślę czy taki system połączenia tej piasty z silnikiem centralnym by się sprawdził biorąc pod uwagę eliminację przekosów łańcucha i ewentualnych problemów z jego spadaniem. Czy ktoś używa takiego połączenia bądź wie jak by to działało ? |
|
|
|
|
hellraider
początkujący
Dołączył: 28 Gru 2017 Posty: 3 Skąd: Inowrocław
|
Wysłany: Sob 06 Sty, 2018
|
|
|
Dopowiem jeszcze dlaczego myślę o tej piaście.
Dla moich potrzeb wystarczyłoby mi ruszanie z jednego biegu i przy odpowiednim doborze zębatek mogłoby się ruszać ciężej ale przecież jest wspomaganie . Drugie przełożenie (1 do 1.37 ) dawałoby już prawie odpowiednik najniższego biegu w tradycyjnej przerzutce a to dla mojego stylu jazdy byłoby odpowiednie.
Zastanawia mnie tylko czy ta piasta wytrzyma ciąg motoru ( działa co prawda na zasadzie sprzęgła odśrodkowego więc teoretycznie jest przystosowana do przeciążeń - ale ... ) .
Stąd moje wątpliwości i pytanie o sens takiego układu.
Może ktoś zna odpowiedź na mój dylemat |
|
|
|
|
tomek701
prezes
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 545 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Pią 12 Sty, 2018
|
|
|
Witam w prawdzie nigdy nie widziałem takiej piasty ale na piaście wielobiegowej konkretnie trzy biegowej zbudowałem kiedyś taki pojazd https://youtu.be/Lgrmbqd9P5Q Silnik miał 500 wat 24v z magmy napęd z silnika szedł na piastę i można było zmieniać biegi. Nie było żadnych problemów a rowerek był dosyć ciężki. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|