|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: Arbiter Czw 07 Mar, 2019 |
Przeróbka hulajnogi RAZOR E100 PC |
Autor |
Wiadomość |
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 19 Sty, 2018
|
|
|
Te podawane 6,5 cala, to średnica całego koła z oponą. Średnica felgi, to 5 cali. Są takie oponki?
W moich 4 kółkach bieżniki są jak nowe, nie widać śladów używania. |
|
|
|
|
Rysiekkk
stażysta strach się bać . . .
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Sie 2017 Posty: 137 Skąd: Krk
|
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 19 Sty, 2018
|
|
|
Kuźwa... opona droższa od silnika
Ma ktoś oponkę o tych wymiarach, jakąś starą, zużytą? Nie chcę kupować czegoś, co potem mi się do niczego nie przyda. Bym przymierzył do tego silnika.
Poza tym zdejmował ktoś pełną oponkę z tego sinika? To da się jakoś ściągnąć w normalny sposób, czy trzeba oponkę po prostu przeciąć? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 20 Sty, 2018
|
|
|
Myślę nad hamulcem i na początek zrobię poniższy układ. Można to też zrobić na 4 przekaźnikach samochodowych 40A. Ja tu wykorzystam 3 mostki 50A po 6 zł i przekaźnik 40A za 5 zł. Bez regulacji siły hamowania. Jeśli będzie potrzebna taka regulacja, to wstawię w miejsce przekaźnika tranzystor sterowany hallotronem w pedale gazu, jako pedał hamulca. Obecnie przekaźnik będzie uruchamiany przyciskiem klamki hamulcowej przedniego koła, bo taki tylko mam. Czyli jednocześnie będą hamowane wszystkie koła. Z tym, że najpierw tylne elektrycznie i w miarę naciskania klamki dojdzie hamowanie przednim kołem.
|
|
|
|
|
lobudek
brygadzista
Wiek: 31 Dołączył: 05 Kwi 2016 Posty: 206 Skąd: Huta
|
Wysłany: Sob 20 Sty, 2018
|
|
|
Zdejmowałem oponę z tego silnika. Nic nie trzeba przecinać, wystarczy trochę krzepy w rękach . |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 20 Sty, 2018
|
|
|
Bez żadnych narzędzi? Po prostu ciągnąć za gumę i zejdzie? |
|
|
|
|
lobudek
brygadzista
Wiek: 31 Dołączył: 05 Kwi 2016 Posty: 206 Skąd: Huta
|
Wysłany: Sob 20 Sty, 2018
|
|
|
Tak, możesz sobie pomoc dużym płaskim śrubokrętem.
|
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 20 Sty, 2018
|
|
|
Fakt, teraz dopatrzyłem się demontażu opony na filmiku z przeróbki na duże koła. Ładnie pokazane jest jak to rozebrać i porobić otwory na szprychy. Fajne są te silniczki do przeróbek, a przede wszystkim taniocha
Może mocą nie grzeszą, ale dwa w pojeździe, to wystarczy do spokojnej jazdy za niewielką cenę Nic tańszego chyba nie ma obecnie w handlu Szkoda tylko, że nie wymyślono sterowników do dwóch kółek na raz A może są? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 22 Sty, 2018
|
|
|
Dzwoniłem dziś do sprzedawcy i nie będzie problemu z dosłaniem 4 mocowań. Z wysyłką 10 zł za 4 sztuki.
No to poczekam z robotą |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 22 Sty, 2018
|
|
|
Co do hamowania, to jest ryzyko, że jak nie wyłączy się sterownik to go upalisz. Można dać przekaźnik (np. R 15) i styki ruchome do silnika a nieruchome jedne do sterownika, drugie np. do trzech zwartych termistorów NTC (daje się na zasilaniu w większych zasilaczach), mostek jest niepotrzebny. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 22 Sty, 2018
|
|
|
Sterownik wyłączany jest przyciskiem w klamce. Ten sam przycisk będzie sterował przekaźnikiem, więc teoretycznie powinno działać prawidłowo. Trzeba wziąć pod uwagę, że tu będą dwa silniki i oba muszą działać tak samo przy hamowaniu. Mostek będzie potrzebny, jeśli będzie konieczna płynna siła hamowania na tranzystorze, więc nie będę, w razie czego, przerabiał tego na inny system, bo będzie już przygotowane do przeróbki. Ma to też tą zaletę, że można dać na wyjściu mostków przetwornicę step down i zasilać ewentualny układ hamowania w czasie jazdy przy wyłączonym kontrolerze, czy zupełnie bez baterii. Do momentu zwolnienia do jakiejś minimalnej prędkości, gdy napięcie dla przetwornicy będzie już za małe. |
|
|
|
|
Mariusz_p
kierownik
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Sie 2017 Posty: 319 Skąd: WLKP
|
Wysłany: Nie 28 Sty, 2018
|
|
|
Ta nowa wersja ma sporo większy pojemnik na akumulatory. Jak duże baterie posiada w standardzie ta nowa e100? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 28 Sty, 2018
|
|
|
Dwa żele 12V 6Ah.
Widać je na zdjęciach z demontażu.
Nie dojechały jeszcze do mnie te mocowania do silnika.
Zastanawiam się nad drugą stroną. Wystarczy płaska płaszczyzna, czy złożyć do kupy jakieś dwa kawałki stali 10 mm i wywirrcić w środku otwór 16mm, by uzyskać dwie połówki z wyżłobieniem na oś? |
|
|
|
|
noisue
początkujący
Dołączył: 13 Lip 2016 Posty: 28 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 29 Sty, 2018
|
|
|
U siebie zablokowałem oś za pomocą cybantów, którymi dociągam ją płaską stroną do kawałka blachy. Zobaczymy czy zda egzamin. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 29 Sty, 2018
|
|
|
Przyjechały mocowania, można zacząć coś rzeźbić
Warto było poprosić sprzedawcę, bo 10 zł włącznie z przesyłką, to nie majątek, a o ile mniej problemów z mocowaniem |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|