ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Arbiter
Czw 07 Mar, 2019
Przeróbka hulajnogi RAZOR E100 PC
Autor Wiadomość
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 19 Sty, 2018   

Te podawane 6,5 cala, to średnica całego koła z oponą. Średnica felgi, to 5 cali. Są takie oponki?
W moich 4 kółkach bieżniki są jak nowe, nie widać śladów używania.
 
 
Rysiekkk 
stażysta
strach się bać . . .



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 137
Skąd: Krk
Wysłany: Pią 19 Sty, 2018   

http://www.centrumkoszeni...3.50-5-2PR/3844
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 19 Sty, 2018   

Kuźwa... opona droższa od silnika :D
Ma ktoś oponkę o tych wymiarach, jakąś starą, zużytą? Nie chcę kupować czegoś, co potem mi się do niczego nie przyda. Bym przymierzył do tego silnika.
Poza tym zdejmował ktoś pełną oponkę z tego sinika? To da się jakoś ściągnąć w normalny sposób, czy trzeba oponkę po prostu przeciąć?
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 20 Sty, 2018   

Myślę nad hamulcem i na początek zrobię poniższy układ. Można to też zrobić na 4 przekaźnikach samochodowych 40A. Ja tu wykorzystam 3 mostki 50A po 6 zł i przekaźnik 40A za 5 zł. Bez regulacji siły hamowania. Jeśli będzie potrzebna taka regulacja, to wstawię w miejsce przekaźnika tranzystor sterowany hallotronem w pedale gazu, jako pedał hamulca. Obecnie przekaźnik będzie uruchamiany przyciskiem klamki hamulcowej przedniego koła, bo taki tylko mam. Czyli jednocześnie będą hamowane wszystkie koła. Z tym, że najpierw tylne elektrycznie i w miarę naciskania klamki dojdzie hamowanie przednim kołem.

 
 
lobudek 
brygadzista


Wiek: 31
Dołączył: 05 Kwi 2016
Posty: 206
Skąd: Huta
Wysłany: Sob 20 Sty, 2018   

Zdejmowałem oponę z tego silnika. Nic nie trzeba przecinać, wystarczy trochę krzepy w rękach ;) .
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 20 Sty, 2018   

Bez żadnych narzędzi? Po prostu ciągnąć za gumę i zejdzie?
 
 
lobudek 
brygadzista


Wiek: 31
Dołączył: 05 Kwi 2016
Posty: 206
Skąd: Huta
Wysłany: Sob 20 Sty, 2018   

Tak, możesz sobie pomoc dużym płaskim śrubokrętem.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 20 Sty, 2018   

Fakt, teraz dopatrzyłem się demontażu opony na filmiku z przeróbki na duże koła. Ładnie pokazane jest jak to rozebrać i porobić otwory na szprychy. Fajne są te silniczki do przeróbek, a przede wszystkim taniocha ;)
Może mocą nie grzeszą, ale dwa w pojeździe, to wystarczy do spokojnej jazdy za niewielką cenę ;) Nic tańszego chyba nie ma obecnie w handlu ;) Szkoda tylko, że nie wymyślono sterowników do dwóch kółek na raz ;) A może są?
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 22 Sty, 2018   

Dzwoniłem dziś do sprzedawcy i nie będzie problemu z dosłaniem 4 mocowań. Z wysyłką 10 zł za 4 sztuki.
No to poczekam z robotą ;)
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 22 Sty, 2018   

Co do hamowania, to jest ryzyko, że jak nie wyłączy się sterownik to go upalisz. Można dać przekaźnik (np. R 15) i styki ruchome do silnika a nieruchome jedne do sterownika, drugie np. do trzech zwartych termistorów NTC (daje się na zasilaniu w większych zasilaczach), mostek jest niepotrzebny.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 22 Sty, 2018   

Sterownik wyłączany jest przyciskiem w klamce. Ten sam przycisk będzie sterował przekaźnikiem, więc teoretycznie powinno działać prawidłowo. Trzeba wziąć pod uwagę, że tu będą dwa silniki i oba muszą działać tak samo przy hamowaniu. Mostek będzie potrzebny, jeśli będzie konieczna płynna siła hamowania na tranzystorze, więc nie będę, w razie czego, przerabiał tego na inny system, bo będzie już przygotowane do przeróbki. Ma to też tą zaletę, że można dać na wyjściu mostków przetwornicę step down i zasilać ewentualny układ hamowania w czasie jazdy przy wyłączonym kontrolerze, czy zupełnie bez baterii. Do momentu zwolnienia do jakiejś minimalnej prędkości, gdy napięcie dla przetwornicy będzie już za małe.
 
 
Mariusz_p 
kierownik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Sie 2017
Posty: 319
Skąd: WLKP
Wysłany: Nie 28 Sty, 2018   

Ta nowa wersja ma sporo większy pojemnik na akumulatory. Jak duże baterie posiada w standardzie ta nowa e100?
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 28 Sty, 2018   

Dwa żele 12V 6Ah.
Widać je na zdjęciach z demontażu.
Nie dojechały jeszcze do mnie te mocowania do silnika.
Zastanawiam się nad drugą stroną. Wystarczy płaska płaszczyzna, czy złożyć do kupy jakieś dwa kawałki stali 10 mm i wywirrcić w środku otwór 16mm, by uzyskać dwie połówki z wyżłobieniem na oś?
 
 
noisue 
początkujący


Dołączył: 13 Lip 2016
Posty: 28
Skąd: Poznań
Wysłany: Pon 29 Sty, 2018   

U siebie zablokowałem oś za pomocą cybantów, którymi dociągam ją płaską stroną do kawałka blachy. Zobaczymy czy zda egzamin.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 29 Sty, 2018   

Przyjechały mocowania, można zacząć coś rzeźbić ;)



Warto było poprosić sprzedawcę, bo 10 zł włącznie z przesyłką, to nie majątek, a o ile mniej problemów z mocowaniem ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group