ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Arbiter
Czw 07 Mar, 2019
Przeróbka hulajnogi RAZOR E100 PC
Autor Wiadomość
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Pią 16 Lut, 2018   

Ciekawe jak to będzie z tymi dwoma sterownikami, czy będą takie same obroty na obu kółkach? Może będzie potrzebny jakiś "balanser" do wyrównywania mocy sterowników?Podobnie jak manetka gdyż może się okazać, że sterowniki mają nieco różną czułość na jej sygnał.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 17 Lut, 2018   

wibi napisał/a:
..może się okazać, że sterowniki mają nieco różną czułość na jej sygnał.

Gorzej gdy będą różne nieliniowo. Czyli nawet przy napieciu x jednakowo ale napieciu Y juz nie.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 17 Lut, 2018   

Łatwo będzie sprawdzić zaznaczając kredą opony w jednym miejscu i obserwując czy i o ile się rozjeżdżają przy obrotach. Silniki są identyczne, jak i kontrolery, nie powinno być jakichś większych różnic.
Na upartego można pomyśleć nad układem sterującym napięciem wchodzącym z manetki do kontrolera, który będzie wyrównywał moc każdego z silników pobierając sygnał z mostka ograniczającego prąd silnika. Skręcając np. w prawo będzie zwiększał obroty lewego silnika, a zmniejszał prawego do wyrównania prądu w kontrolerach. Ale to chyba zbędny balast do tak prostej konstrukcji.
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Sob 17 Lut, 2018   

Szkoda, że nie masz sterownika z tego "howerboarda" bo wtedy wystarczyło by jedynie zwiększyć szybkość i usunąć żyroskop a rozdział mocy (obrotów) dokonywał by sterownik.Może jednak da się gdzieś taki sterownik pozyskać? pewnie byłby tańszy niż te twoje dwa?
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 17 Lut, 2018   

Są do wzięcia. Tylko niech ktoś weźmie i spróbuje.
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 18 Lut, 2018   

Obroty zależą od obciążenia i same się wyrównają. Sprawdzanie tego w powietrzu jest bez sensu. Mam taki wózek wna 1320, który ma dwa silniki i że jeden nie działa zorientowałem się dopiero na lodzie.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 18 Lut, 2018   

Czyli nic nie zmieniać? Podłączyć i nie żyje samo z siebie?
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie 18 Lut, 2018   

gienek333 napisał/a:
Obroty zależą od obciążenia i same się wyrównają. Sprawdzanie tego w powietrzu jest bez sensu. Mam taki wózek wna 1320, który ma dwa silniki i że jeden nie działa zorientowałem się dopiero na lodzie.

Moje obserwacje potwierdzaja to co napisal Eugeniusz333 ;) Gdyby nie bylo przedniego kola mogloby skrecac odrobine ale z przednim pojedzie nawet na jednym prosto.
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Nie 18 Lut, 2018   

gienek333 napisał/a:
Obroty zależą od obciążenia i same się wyrównają. ...

To nawet pewne ale na sterowniku z "deski" (gdy jeden procesor steruje dwoma silnikami), przy dwóch różnych sterownikach nie ma przecież "różnych" obciążeń (bo niby skąd?) i nic się nie wyrówna.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 18 Lut, 2018   

W tym przypadku zmieniają się obciążenia w momencie skręcania, bo jedno koło będzie obracać się szybciej, niż drugie. To wolniejsze będzie popychać to szybsze i prądy będą na pewno inne.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 18 Lut, 2018   

Nic nie powinno się spalić, bo niby dlaczego? To to samo co równoległe podłączenie dwóch zasilaczy, lub akumulatorów o identycznych napięciach.
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Pon 19 Lut, 2018   

Może rozwiązaniem było by wstawienie do manetki drugi czujnik halla (dla drugiego sterownika) a jakby jeszcze była możliwość korekcji ustawienia tego drugiego halla względem pierwszego to dało by to możliwość korekcji obrotów?
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 19 Lut, 2018   

OK, posłucham się bardziej doświadczonych i wepnę jedno zasilanie.
Do ewentualnego wyrównania obrotów sygnałowy z manetki można wpuścić na suwak jakiego PR-ka tak ze 100 omów i z jego końców dać dopiero na wejścia sygnałowe kontrolerów. Wtedy suwakiem można będzie nieco wyrównać obroty na każdym z osobna, ale nie wydaje mi się, że będzie to konieczne.
 
 
djmarcin56 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Sie 2016
Posty: 522
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Pon 19 Lut, 2018   

zeeltom zasilanie dajesz tylko z jednego sterownika a sygnalowy podpinasz do obu i to wszystko bez żadnych dodatków i kombinacji i gitara :)
Nie wiem jaki jest skutek podłączenia z obu zasilania czy się coś upali czy nie ale po co próbować skoro wystarczy zrobić jak napisałem:)
https://www.youtube.com/watch?v=ZQV1UNtwNpM
_________________
Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group