ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
Rower elektryczny raty 0% sklep E-biker.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
Rama REVOLUTION - Dyskusja ogólna
Autor Wiadomość
henio 
brygadzista


Dołączył: 16 Sie 2017
Posty: 286
Skąd: Polska
Wysłany: Śro 31 Sty, 2018   Rama REVOLUTION - Dyskusja ogólna

Co sądzicie o tej ramie. Nie było jeszcze takie dyskusji, a rowerek wydaje się bardzo fajny.

Uważam, oczywiście czysto teoretycznie, bo nie posiadam takiego e-bika, że największym plusem takiej ramy jest niższy środek ciężkości niż np. w Falconie.

Spójrzcie, wahacz tez ma "złamany" by lepiej przenosić obciążenia. Bardzo z reszto podobny do Falcona:

https://zapodaj.net/191dfd3648e89.jpg.html

Jakby można było przypiąć ten temat

Na marginesie:

Wszelkie rysunki techniczne tej ramy mile widziane. Dziękuję :)
Ostatnio zmieniony przez tas Pią 02 Lut, 2018, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
umbur 
prezes


Pomógł: 25 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Paź 2015
Posty: 581
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Śro 31 Sty, 2018   

Powtórzę to, co wrzuciłem w tamtym wątku o tym samym temacie:

Ja tu nie widzę, żeby Revolution miał niżej środek ciężkości. :roll:
Widać nawet, że Falcon ma więcej "mięsa" u dołu. I sterownik też jest niżej.
 
 
henio 
brygadzista


Dołączył: 16 Sie 2017
Posty: 286
Skąd: Polska
Wysłany: Śro 31 Sty, 2018   

No Revolution jakby miał więcej właśnie "mięsa" (ja to mówisz ) u dołu poprzez specyficzne załamanie skrzynki. Nie zestawiaj na kupę zdjęć tylko obok siebie.

---edit---
A swoją drogą na Twojej nałożonej fotce widać jak jeden konstruktor zżynał od drugiego. Ciekawe kto był pierwszy :mrgreen:
 
 
umbur 
prezes


Pomógł: 25 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Paź 2015
Posty: 581
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Śro 31 Sty, 2018   

henio napisał/a:
No Revolution jakby miał więcej właśnie "mięsa" (ja to mówisz ) u dołu poprzez specyficzne załamanie skrzynki. Nie zestawiaj na kupę zdjęć tylko obok siebie.

Musisz wsiąść najpierw na tego typu rower, żeby poczuć samemu ciężar i wysokość na jakiej się znajduje. Zdjęcia nie oddają rzeczywistości, a teoria nie zawsze idzie w parze z praktyką. :wink:
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Śro 31 Sty, 2018   

Obnizenie o 2cm srodka ciezkosci chyba nie ma az tak duzego znaczenia zeby na tej podstawie podejmowac decyzje. Juz chyba cena czy kolor ma wiemszy sens.
Zlamany aku tam raczej nie wsadzisz ;)
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1738
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 01 Lut, 2018   

Ta rama ma chamski spaw przez środek skrzynki na całej długości ale ogólny wygląd ok.
Passat to złamanie to miejsce / wnęka na sterownik, to samo od góry miejsce na damper. Przestrzeń na aku nie ma aż tak ostrych załamań ale i tak pakiet wejdzie spooro mniejszy jak do falcona czy vectora.
Uwzględniając to przestrzeń na beterię zaczyna się wyżej niż sugeruje zdjęcie boków ramy.
Wahacz - o nim myślałem w kategorii podobieństwa patrząc na tajemnicze zdjęcie wahacza nowej ramy kolegi Arka :wink: Tu prowadzenie przewodów silnika i hamulców jest we wnętrzu wahacza.
 
 
henio 
brygadzista


Dołączył: 16 Sie 2017
Posty: 286
Skąd: Polska
Wysłany: Pią 02 Lut, 2018   

Tomas napisał/a:

( ... ) Uwzględniając to przestrzeń na beterię zaczyna się wyżej niż sugeruje zdjęcie boków ramy.
Wahacz - o nim myślałem w kategorii podobieństwa patrząc na tajemnicze zdjęcie wahacza nowej ramy kolegi Arka :wink: Tu prowadzenie przewodów silnika i hamulców jest we wnętrzu wahacza.


Skoro tak, to cały jednoślad ma środek ciężkości wyżej, bo baterie to jeden z najcięższych elementów w konstrukcji.

Też mi się podoba schowanie kabli i przewodów do środka wahacza. Ciekawe czy potem nie są bardziej narażone na przetarcie w miejscu wyjścia i wejścia? Możesz dać link do zdjęcia ramy Arka?
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1738
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 02 Lut, 2018   

https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=7951
 
 
henio 
brygadzista


Dołączył: 16 Sie 2017
Posty: 286
Skąd: Polska
Wysłany: Pią 02 Lut, 2018   

Tomas napisał/a:
https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=7951


Dzięki,
Ciekawe ile będą chcieli za taką ramę? Mi by wystarczyła bez malowania. Ale pewnie i tak będzie drożyzna. Zasłonią się, że z homologację i wywalą cenę. Na co mi homologacja. Jak chcę rower, a nie motor :(
 
 
henio 
brygadzista


Dołączył: 16 Sie 2017
Posty: 286
Skąd: Polska
Wysłany: Pią 02 Lut, 2018   

O tak idą akumulatory w Revolution:

https://zapodaj.net/0d98d2888bc9d.jpg.html

Sterownik pod spodem.
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 02 Lut, 2018   

Tomas napisał/a:
Ta rama ma chamski spaw przez środek skrzynki na całej długości ale ogólny wygląd ok.
Passat to złamanie to miejsce / wnęka na sterownik, to samo od góry miejsce na damper. Przestrzeń na aku nie ma aż tak ostrych załamań ale i tak pakiet wejdzie spooro mniejszy jak do falcona czy vectora.
Uwzględniając to przestrzeń na beterię zaczyna się wyżej niż sugeruje zdjęcie boków ramy.
Wahacz - o nim myślałem w kategorii podobieństwa patrząc na tajemnicze zdjęcie wahacza nowej ramy kolegi Arka :wink: Tu prowadzenie przewodów silnika i hamulców jest we wnętrzu wahacza.
Czyli falcon v1 z miejscem na ster.
 
 
henio 
brygadzista


Dołączył: 16 Sie 2017
Posty: 286
Skąd: Polska
Wysłany: Pią 02 Lut, 2018   

Tu jest rama Falcon nie Revolution, ale ciekawie przerobiona - zabudowana ( no chyba nie dospawane ) Czy to może któregoś z forumowiczów? A jaki piękny kokpit... Ciekawe skąd wziął błotniki?

https://www.youtube.com/watch?v=jXAOAvk3TvQ

---edit----
Plastiki drukował w 3D
 
 
henio 
brygadzista


Dołączył: 16 Sie 2017
Posty: 286
Skąd: Polska
Wysłany: Pią 02 Lut, 2018   

O taką geometrię mi chodzi jak w powyższym e-bajku. Najprawdopodobniej jest to zabudowany sterownik, ale jakby zmienić całą konstrukcję Falcona właśnie pod tym kontem, to zbaczacie ile by jeszcze więcej weszło akumulatorów i gdzie byłby wówczas środek ciężkości. Powstałaby Super Maszyna!
 
 
Azazel 
początkujący



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 19 Sty 2018
Posty: 46
Skąd: Katowice
Wysłany: Pią 02 Lut, 2018   

Raczej dość drastycznie (przynajmniej na oko) zmniejszy się miejsce na akumulatory. Co za tym idzie moc, zasięg i etc. Wygląda może nawet trochę ciekawiej ale wszystko ma swoje plusy i minusy. Większość osób jest bardzo zadowolona z ramy falcona v2 i jest to już sprawdzona przez wiele osób konstrukcja. Jeżeli chcesz mieć coś bardziej unikatowego buduj, kombinuj. Jeżeli Ci się uda zdobędziesz uznanie kolegów z forum i co najważniejsze będziesz miał swój wymarzony i unikalny projekt ;) Trzymam kciuki chociaż to długa i ciężka droga
 
 
henio 
brygadzista


Dołączył: 16 Sie 2017
Posty: 286
Skąd: Polska
Wysłany: Pią 02 Lut, 2018   

Dzięki. Jak się zmniejszy? Przecież skrzynka się powiększy. Mówię o e-bajku z tego filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=jXAOAvk3TvQ nie o ramie Revolution. Rama na filmiku to jest rama Falcon tylko zabudowana.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group