Zamknięty przez: Arbiter Nie 11 Mar, 2018 |
Rapid 1 od E-biker.pl - opis i ustalenie przyczyn usterek |
Autor |
Wiadomość |
Przemek
prezes

Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 758 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Nie 11 Lut, 2018
|
|
|
WojtekErnest napisał/a: |
Ten rower szybciej zardzewieje do konca, zamim będzie finał.
Produkt finalny nie ma homologacji ani prawa dopuszczenia do ruchu, wiec próba oceny formalnej i merytorycznej jest wątpliwa i z każdej strony może być podwazona.
A zakup na fakturę, jeśli byl w koszty, odliczano VAT,CEL ZAKUPU też łatwo wykazac ze cos tu sie w tej calej sprawie nie zgadza.
...wartosci srodka trwalego,...
Zakupiono w dziwny sposob prototyp w nieokreślonym formalnie dla Nabywcy (jak sądzę) celu.
To nie będą wygodne pytania.... |
sporo racji niestety
środek trwały niedopuszczony do ruchu czyli 'ozdoba" firmy czy jakie przeznaczenie dla przedsiębiorstwa ? |
|
|
|
 |
sirgregs
prezes

Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 11 Lut, 2018
|
|
|
A co sąd obchodzi przeznaczenie towaru.
Powiedzmy że jest to sprzęt przeznaczony do szkoleń mających miejsce na terenie prywatnym.
Na firmy ludzie biorą wszystko, samochody sportowe, motocykle (również trial i cross bez homologacji) i co tylko sobie człowiek jest w stanie wyobrazić. |
|
|
|
 |
miirage
młodzik

Dołączył: 23 Wrz 2017 Posty: 70 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Nie 11 Lut, 2018
|
|
|
W sumie patrząc na wycenę to rama to koszt 2200zł. Reszta to części, które są sprawne. Więc żeby był wilk syty i owca cała, warto zabrać wszystkie części bo to zamawiał klient i oddać wadliwą ramę. Przecież na tych samych częściach można złożyć od nowa rower na nowej innej ramie np falcon. |
|
|
|
 |
umbur
prezes

Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 05 Paź 2015 Posty: 581 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Nie 11 Lut, 2018
|
|
|
miirage napisał/a: | W sumie patrząc na wycenę to rama to koszt 2200zł. Reszta to części, które są sprawne. Więc żeby był wilk syty i owca cała, warto zabrać wszystkie części bo to zamawiał klient i oddać wadliwą ramę. Przecież na tych samych częściach można złożyć od nowa rower na nowej innej ramie np falcon. |
Tego akumulatora, też bym nie chciał. Podobnie jak amortyzatora, a nawet korby. Z tego już się uzbiera 8000-8500zł. Stalowa obręcz z WSKi pognie się przy najbliższej okazji, więc kolejne kilka stówek na nowe szprychy, obręcz i zaplot. Z całości zostawiłbym tylko silnik, chociaż tam też trzeba przewody ponownie zabezpieczyć. |
|
|
|
 |
maran_hand
dyrektor


Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Lut 2015 Posty: 459 Skąd: Warszawa-Sadyba
|
Wysłany: Nie 11 Lut, 2018
|
|
|
Mam w swoim wozidłem takie obręcze. Co prawda po terenie nie jeżdżę ale zdarzyło mi się złapać kilka pożądanych dziur przy dużej prędkości do tego waga zestawu, rower + człowiek prawie 200kg, obręcze po jednym sezonie absolutnie bez uwag. Ale w sumie obręcze ze względu na cenę stanowią tylko ułamek całości.
Rower powinien być rozebrany na części pierwsze i po wyeliminowaniu wszystkich usterek prawidłowo złożony ponownie i oddany klientowi z dużym PRZEPRASZAM lub zwrot wszystkich poniesionych przez klienta kosztowy. Jeśli firma która kreuje się na nr.1 wśród e-bike w PL nie jest w stanie tego zrobić to g.. nie marka. |
_________________ 🔋 3,5 sztuki 🔌 - https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=6828
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3860 http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5181 |
|
|
|
 |
WojtekErnest
szef

Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 11 Lut, 2018
|
|
|
sirgregs napisał/a: | A co sąd obchodzi przeznaczenie towaru.
|
Sąd interesuje strona formalna oraz podstawy stwierdzenia że niedotrzymano umowy.
Formalnie transakcje były dwie. To wbrew pozorom okaże się ważne Jesli niema umowy, to prawnik, sąd pyta jaki był cel zakupu, co nabywca/firma zamierzała osiagnąć i czego nie osiagnęła.
Czy była swiadoma co kupuje ? Co i czy kwestionowano po zakupie pierwszej usługi i uzgodnionymi tanimi częściami oraz wyceny pracochłonności itd. Czy zakup z udokumentowanym ograniczeniem ceny, nie był zakupem kosztów...
To jest obrót gospodarczy a nie prywatny.
Proponuję z uwagą przeczytać odpowiedź Pana Konrada. Tam widzę 'na odległość' zapowiedź formy prawnej obrony. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
 |
henio
brygadzista

Dołączył: 16 Sie 2017 Posty: 286 Skąd: Polska
|
Wysłany: Pon 12 Lut, 2018
|
|
|
Czyli co? Jeszce mu kasy nie oddali?
Ja bym coś podpowiedział, ale nie bardzo chce się wtrącać, bo jak pisałem wcześniej jest za mało danych z obu stron, by wyrokować, ale na miejscu firmy już dawno bym poszedł na ugodę z klientem. Syf i tak się już zrobił. Ciężko im będzie odbudować zaufanie klientów. Musieli by teraz jeszcze bardzie zadość uczynić. Jak poszkodowany klient będzie dość silni i z charyzm, to im konkretnie może zrobić koło tyłka. Podpowiem tylko tyle, że na miejscu klienta założył bym już dawno sprawę, ale nie cywilną tylko karną lub dwie równolegle, ale karną przede wszystkim. Karna nic nie kosztuje, a prokurator ma obowiązek zająć się przypadkiem jeśli dochodzi do narażenia życia lub zdrowia. Tylko teraz na karną jest trochę za późno, bo będę pytać a dlaczego pan wcześniej nie przyszedł.
Ogólnie jeśli takie coś trafi do sądu, to dla środowiska e-bakerów będzie nie dobrze. Jedna, druga, trzecia taka sprawa i mogą wypuścić przepis na którym wszyscy stracimy. Bo na razie to trudno nas zaszufladkować w paragrafy. |
|
|
|
 |
cedoor
początkujący

Dołączył: 12 Lut 2018 Posty: 10 Skąd: Wawa
|
Wysłany: Pon 12 Lut, 2018
|
|
|
Skoro [...] wypuścił ostatnio rower z rejestracją to oznacza powoli koniec bezkarnej jazdy rowerami powyżej 250W tak jak to ma miejsce w Niemczech.. Ciekawe kiedy będą robić łapanki
Kod: | Arbiter, Edytowano (spam) |
|
Ostatnio zmieniony przez Arbiter Pon 12 Lut, 2018, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Tomas
szef

Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 12 Lut, 2018
|
|
|
To nie jest odnośnie rejestracji. Taki temat był wałkowany gdzie indziej.
Cedor pierwszy post i Reklama ? |
|
|
|
 |
henio
brygadzista

Dołączył: 16 Sie 2017 Posty: 286 Skąd: Polska
|
Wysłany: Pon 12 Lut, 2018
|
|
|
cedoor napisał/a: | Skoro Geobike wypuścił ostatnio rower z rejestracją to oznacza powoli koniec bezkarnej jazdy rowerami powyżej 250W tak jak to ma miejsce w Niemczech.. Ciekawe kiedy będą robić łapanki
Obrazek |
Zarejestrował by zrobić szum medialny i darmową rekalmę, bo ludzie głupie i łykają takie rzeczy jak pelikany.
Fajną, mocną baterię ma ten "falcon" a jakie chlapacze |
|
|
|
 |
sambor
młodzik

Dołączył: 05 Kwi 2017 Posty: 79 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Pon 12 Lut, 2018
|
|
|
Moim zdaniem, jeśli sprawa nie zostanie rozwiązana po myśli klienta należy ją oczyścić z komentarzy i opublikować jeszcze raz w czytelnej formie.
Opis usterek
odpowiedź Konrada
odpowiedź klienta
Mnie opadła kopara gdy przeczytałem odpowiedź klienta po Kondradzie. Szok, ze są jeszcze tacy sprzedawcy cwaniacy. To nie komuna, to 21 wiek! |
|
|
|
 |
cedoor
początkujący

Dołączył: 12 Lut 2018 Posty: 10 Skąd: Wawa
|
Wysłany: Wto 13 Lut, 2018
|
|
|
Cytat: | Zarejestrował by zrobić szum medialny i darmową rekalmę, bo ludzie głupie i łykają takie rzeczy jak pelikany.
Fajną, mocną baterię ma ten "falcon" a jakie chlapacze |
Wypraszam sobie.. Pokazałem tylko swój punt widzenia nt rowerów dużej mocy i przewiduje jak to się skończy. Popularność ebików w naszym kraju rośnie proporcjonalnie niczym popularność Bitcoina. Co do firmy Geobike to tak samo jak Ecobike i pochodone. Chiński rower za 3k z innym logo. ODRADZAM chyba, że ktoś lubi przepłacać |
|
|
|
 |
WojtekErnest
szef

Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 13 Lut, 2018
|
|
|
henio napisał/a: |
Zarejestrował by zrobić szum medialny i darmową rekalmę, |
Homologacja i rejestracja to konieczność dla firmy która chce sprzedawać swoje silniejsze rowery inym firmom. To nie bajer ale zwykla konieczność dostosowania się do przepisów. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
 |
cedoor
początkujący

Dołączył: 12 Lut 2018 Posty: 10 Skąd: Wawa
|
Wysłany: Wto 13 Lut, 2018
|
|
|
WojtekErnest napisał/a: | henio napisał/a: |
Zarejestrował by zrobić szum medialny i darmową rekalmę, |
Homologacja i rejestracja to konieczność dla firmy która chce sprzedawać swoje silniejsze rowery inym firmom. To nie bajer ale zwykla konieczność dostosowania się do przepisów. |
Tylko wcześniej nikt na to nie wpadł u nas, ale widać postęp idzie |
|
|
|
 |
tas
szef tas

Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Wto 13 Lut, 2018
|
|
|
To nie jest temat o sprawach homologacyjnych. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
 |
|