Pytanie o dobór baterii do sterownika 50A |
Autor |
Wiadomość |
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 11 Lut, 2018
|
|
|
Racja, rzuciło mi się w oczy rated 25A
Czyli racja, 10p, inaczej nie może być |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
maciek72
młodzik
Pomógł: 8 razy Dołączył: 22 Paź 2017 Posty: 59 Skąd: BLACHOWNIA
|
Wysłany: Nie 11 Lut, 2018
|
|
|
Witajcie.A wie ktoś może jak zachowa sie LCD3 nominalnie 48V przy 14S? |
_________________ Maciek |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Nie 11 Lut, 2018
|
|
|
Wydaje mi się, że dyskusja całkowicie pomieszała pytanie tematu.Odpowiedź na pierwszy post powinna być bardzo prosta, że moc sterownika nie określa mocy baterii a jednie moc jaką sterownik w miarę bezpiecznie przetransportuje na silnik.Bateria w tym wypadku może mieć moc dowolną ale na silnik i tak sterownik nie poda większej mocy niż ta znamionowa przynajmniej teoretycznie. |
|
|
|
|
maciek72
młodzik
Pomógł: 8 razy Dołączył: 22 Paź 2017 Posty: 59 Skąd: BLACHOWNIA
|
Wysłany: Nie 11 Lut, 2018
|
|
|
wibi,chyba raczej jaka minimalna musi być bateria aby bezpiecznie obsłużyc ten sterownik |
_________________ Maciek |
|
|
|
|
Starwalker
początkujący
Dołączył: 08 Lut 2018 Posty: 10 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Nie 11 Lut, 2018
|
|
|
Więc wszystko jasne. Muszę zrobić baterię 10p, żeby bezpiecznie obsłużyć mój sterownik. O to pytałem W innym przypadku znacznie skrócę żywot ogniw, a tego nie chcę. Prawdę mówiąc liczyłem, że jednak będę mógł użyć mniejszej ilości ogniw. Teraz pozostaje poszukiwanie przynajmniej 130 ogniw 10A w dobrym stanie jednocześnie niezabijających mnie ceną, bo taka ilość to jednak spory koszt w przypadku ogniw za 10zł i więcej. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 11 Lut, 2018
|
|
|
Starwalker napisał/a: | Więc wszystko jasne. Muszę zrobić baterię 10p, żeby bezpiecznie obsłużyć mój sterownik. . |
A wczesniej pisałes :
Starwalker napisał/a: |
Co do zasięgu, myślę, że 40 km bez wspomagania i z prędkością 25 km/h byłoby wystarczające. Wspomagać po prostu lubię, więc ostatecznie wyszłoby więcej. Ważę ok 70kg, rower wyjdzie pewnie 15-20kg. |
Takie osiągi to 20 A więc 6-7P wystarczy. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
maciek72
młodzik
Pomógł: 8 razy Dołączył: 22 Paź 2017 Posty: 59 Skąd: BLACHOWNIA
|
Wysłany: Nie 11 Lut, 2018
|
|
|
Ale jak ma kontrolować by nie pobierać więcej jak 20A? .Pisał że ma sterownik 50A |
_________________ Maciek |
|
|
|
|
Starwalker
początkujący
Dołączył: 08 Lut 2018 Posty: 10 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Pon 12 Lut, 2018
|
|
|
Właśnie, sterownik ma 50A. To 10p to nie ze względu na zasięg, ale na obciążanie ogniw. Dowiedziałem się już, że nie powinienem przekraczać 5A na ogniwo. Zasięg będzie niejako skutkiem ubocznym niepotrzebnie podbijającym mi cenę całej baterii i jej wagę, ale jakoś muszę się z tym pogodzić. Plus jest taki, że mam zapas na nieuchronny spadek pojemności wraz z ilością cykli. Zasięg podałem taki uogólniony, bo oczywiście czasami będę chcial np przejechać 15 km, ale za to z prędkością 30-40km/h.
Pytanie do specjalistów: czy nieużywane ogniwa z połowy 2016 roku są warte uwagi? Czy jednak lepiej celować w rocznik 2017? |
|
|
|
|
madejp
dyrektor
Pomógł: 21 razy Dołączył: 19 Paź 2015 Posty: 417 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 12 Lut, 2018
|
|
|
Starwalker, jeśli jeździsz po mieście, po co Ci 50A? Może pokombinuj ze zmniejszeniem mocy?
A jeśli jednak chcesz mieć te 50A, przy niedużym zasięgu, to jednak weź LiPo. Przy Twoim wymaganym zasięgu to IMHO może być tańsza opcja. |
|
|
|
|
Starwalker
początkujący
Dołączył: 08 Lut 2018 Posty: 10 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Pon 12 Lut, 2018
|
|
|
Właśnie li-iony wyjdą prawdopodobnie taniej niż Turnigy 4S. O ile nieużywane Samsungi 25R z 2016 są godne zaufania? |
|
|
|
|
madejp
dyrektor
Pomógł: 21 razy Dołączył: 19 Paź 2015 Posty: 417 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 12 Lut, 2018
|
|
|
To jest też kwestia, co i po jakiej cenie jest dostępne. |
|
|
|
|
Starwalker
początkujący
Dołączył: 08 Lut 2018 Posty: 10 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Pią 16 Lut, 2018
|
|
|
Nie mogę nigdzie znaleźć pewnej informacji: czy w przypadku gdyby sterownik miał odzyskiwanie energii przy hamowaniu to BMS powinien mieć wejście ładowarki i wyjście podłączane w tych samych miejscach? Widziałem, że takie też istnieją. Nie zależy mi na odzysku energii, raczej na hamowaniu silnikiem, ale nie chciałbym popsuć BMSa. |
|
|
|
|
pawel_niki
początkujący
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Sty 2018 Posty: 24 Skąd: BB
|
Wysłany: Pią 16 Lut, 2018
|
|
|
Starwalker, z tego co kojarzę sterowniki KT mają możliwość regulacji maksymalnej ilości pobieranych amperów - może po prostu na początek trochę ograniczysz moc i możesz wsadzać mniejszy pakiet.
Może na początek ograniczyć moc do 1200-1500W (3 razy więcej niż masz teraz) i wsadzić sobie pakiet 13-14s5p a potem najwyżej zrobić drugi identyczny pakiet podłączyć je równolegle i odblokować pełną moc. |
|
|
|
|
Starwalker
początkujący
Dołączył: 08 Lut 2018 Posty: 10 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Pią 16 Lut, 2018
|
|
|
Nie pomyślałem o tym Ale pewnie miałbym wątpliwości czy kiedyś mogę stosować dwie baterie o różnym stopniu zużycia podłączone równolegle. Myślę, że któraś mogłaby na tym cierpieć. Ale ogólnie pomysł uważam za dobry dla mojego przypadku Tylko, że zamówiłem już ogniwa Samsunga u kolegi z forum i cena wyszła akceptowalna.
Teraz tylko zastanawiam się nad doborem BMSa, nie wiem czy szukać takiego ze wspólnym portem ładowania i rozładowywania w przypadku gdybym kiedyś chciał zastosować odzysk energii hamowania, czy wystarczy taki "zwykły" jak w sklepie nexun. |
|
|
|
|
Starwalker
początkujący
Dołączył: 08 Lut 2018 Posty: 10 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Czw 22 Lut, 2018
|
|
|
Czy możliwe, że w przypadku tego sterownika zasilenie go z pakietu 14s przyniosłoby zauważalne efekty(chodzi mi szczególnie o przyspieszenie)? Wiem, że przewoltowanie poprawia prędkość maksymalną i przyspieszenie, ale nie jestem pewien czy przy podniesieniu napięcia znamionowego tylko o 3,7V(o więcej podnieść na tym sterowniku nie mogę) będzie to odczuwalne? |
|
|
|
|
|