ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytanie o dobór baterii do sterownika 50A
Autor Wiadomość
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 11 Lut, 2018   

Racja, rzuciło mi się w oczy rated 25A :)

Czyli racja, 10p, inaczej nie może być :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
maciek72 
młodzik


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Paź 2017
Posty: 59
Skąd: BLACHOWNIA
Wysłany: Nie 11 Lut, 2018   

Witajcie.A wie ktoś może jak zachowa sie LCD3 nominalnie 48V przy 14S?
_________________
Maciek
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Nie 11 Lut, 2018   

Wydaje mi się, że dyskusja całkowicie pomieszała pytanie tematu.Odpowiedź na pierwszy post powinna być bardzo prosta, że moc sterownika nie określa mocy baterii a jednie moc jaką sterownik w miarę bezpiecznie przetransportuje na silnik.Bateria w tym wypadku może mieć moc dowolną ale na silnik i tak sterownik nie poda większej mocy niż ta znamionowa przynajmniej teoretycznie.
 
 
maciek72 
młodzik


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Paź 2017
Posty: 59
Skąd: BLACHOWNIA
Wysłany: Nie 11 Lut, 2018   

wibi,chyba raczej jaka minimalna musi być bateria aby bezpiecznie obsłużyc ten sterownik
_________________
Maciek
 
 
Starwalker 
początkujący


Dołączył: 08 Lut 2018
Posty: 10
Skąd: Lublin
Wysłany: Nie 11 Lut, 2018   

Więc wszystko jasne. Muszę zrobić baterię 10p, żeby bezpiecznie obsłużyć mój sterownik. O to pytałem :) W innym przypadku znacznie skrócę żywot ogniw, a tego nie chcę. Prawdę mówiąc liczyłem, że jednak będę mógł użyć mniejszej ilości ogniw. Teraz pozostaje poszukiwanie przynajmniej 130 ogniw 10A w dobrym stanie jednocześnie niezabijających mnie ceną, bo taka ilość to jednak spory koszt w przypadku ogniw za 10zł i więcej.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 11 Lut, 2018   

Starwalker napisał/a:
Więc wszystko jasne. Muszę zrobić baterię 10p, żeby bezpiecznie obsłużyć mój sterownik. .

A wczesniej pisałes :

Starwalker napisał/a:

Co do zasięgu, myślę, że 40 km bez wspomagania i z prędkością 25 km/h byłoby wystarczające. Wspomagać po prostu lubię, więc ostatecznie wyszłoby więcej. Ważę ok 70kg, rower wyjdzie pewnie 15-20kg.

Takie osiągi to 20 A więc 6-7P wystarczy.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
maciek72 
młodzik


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Paź 2017
Posty: 59
Skąd: BLACHOWNIA
Wysłany: Nie 11 Lut, 2018   

Ale jak ma kontrolować by nie pobierać więcej jak 20A? .Pisał że ma sterownik 50A
_________________
Maciek
 
 
Starwalker 
początkujący


Dołączył: 08 Lut 2018
Posty: 10
Skąd: Lublin
Wysłany: Pon 12 Lut, 2018   

Właśnie, sterownik ma 50A. To 10p to nie ze względu na zasięg, ale na obciążanie ogniw. Dowiedziałem się już, że nie powinienem przekraczać 5A na ogniwo. Zasięg będzie niejako skutkiem ubocznym niepotrzebnie podbijającym mi cenę całej baterii i jej wagę, ale jakoś muszę się z tym pogodzić. Plus jest taki, że mam zapas na nieuchronny spadek pojemności wraz z ilością cykli. Zasięg podałem taki uogólniony, bo oczywiście czasami będę chcial np przejechać 15 km, ale za to z prędkością 30-40km/h.

Pytanie do specjalistów: czy nieużywane ogniwa z połowy 2016 roku są warte uwagi? Czy jednak lepiej celować w rocznik 2017?
 
 
madejp 
dyrektor


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Paź 2015
Posty: 417
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 12 Lut, 2018   

Starwalker, jeśli jeździsz po mieście, po co Ci 50A? Może pokombinuj ze zmniejszeniem mocy?
A jeśli jednak chcesz mieć te 50A, przy niedużym zasięgu, to jednak weź LiPo. Przy Twoim wymaganym zasięgu to IMHO może być tańsza opcja.
 
 
Starwalker 
początkujący


Dołączył: 08 Lut 2018
Posty: 10
Skąd: Lublin
Wysłany: Pon 12 Lut, 2018   

Właśnie li-iony wyjdą prawdopodobnie taniej niż Turnigy 4S. O ile nieużywane Samsungi 25R z 2016 są godne zaufania?
 
 
madejp 
dyrektor


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Paź 2015
Posty: 417
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 12 Lut, 2018   

To jest też kwestia, co i po jakiej cenie jest dostępne.
 
 
Starwalker 
początkujący


Dołączył: 08 Lut 2018
Posty: 10
Skąd: Lublin
Wysłany: Pią 16 Lut, 2018   

Nie mogę nigdzie znaleźć pewnej informacji: czy w przypadku gdyby sterownik miał odzyskiwanie energii przy hamowaniu to BMS powinien mieć wejście ładowarki i wyjście podłączane w tych samych miejscach? Widziałem, że takie też istnieją. Nie zależy mi na odzysku energii, raczej na hamowaniu silnikiem, ale nie chciałbym popsuć BMSa.
 
 
pawel_niki 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sty 2018
Posty: 24
Skąd: BB
Wysłany: Pią 16 Lut, 2018   

Starwalker, z tego co kojarzę sterowniki KT mają możliwość regulacji maksymalnej ilości pobieranych amperów - może po prostu na początek trochę ograniczysz moc i możesz wsadzać mniejszy pakiet.
Może na początek ograniczyć moc do 1200-1500W (3 razy więcej niż masz teraz) i wsadzić sobie pakiet 13-14s5p a potem najwyżej zrobić drugi identyczny pakiet podłączyć je równolegle i odblokować pełną moc.
 
 
Starwalker 
początkujący


Dołączył: 08 Lut 2018
Posty: 10
Skąd: Lublin
Wysłany: Pią 16 Lut, 2018   

Nie pomyślałem o tym :) Ale pewnie miałbym wątpliwości czy kiedyś mogę stosować dwie baterie o różnym stopniu zużycia podłączone równolegle. Myślę, że któraś mogłaby na tym cierpieć. Ale ogólnie pomysł uważam za dobry dla mojego przypadku :) Tylko, że zamówiłem już ogniwa Samsunga u kolegi z forum i cena wyszła akceptowalna.

Teraz tylko zastanawiam się nad doborem BMSa, nie wiem czy szukać takiego ze wspólnym portem ładowania i rozładowywania w przypadku gdybym kiedyś chciał zastosować odzysk energii hamowania, czy wystarczy taki "zwykły" jak w sklepie nexun.
 
 
Starwalker 
początkujący


Dołączył: 08 Lut 2018
Posty: 10
Skąd: Lublin
Wysłany: Czw 22 Lut, 2018   

Czy możliwe, że w przypadku tego sterownika zasilenie go z pakietu 14s przyniosłoby zauważalne efekty(chodzi mi szczególnie o przyspieszenie)? Wiem, że przewoltowanie poprawia prędkość maksymalną i przyspieszenie, ale nie jestem pewien czy przy podniesieniu napięcia znamionowego tylko o 3,7V(o więcej podnieść na tym sterowniku nie mogę) będzie to odczuwalne?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group