ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
Przeróbka wkrętarki
Autor Wiadomość
umbur 
prezes


Pomógł: 25 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Paź 2015
Posty: 581
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Wto 30 Sty, 2018   Przeróbka wkrętarki

Mam starą wkrętarkę 12V NiCd. Chcę do niej włożyć 18650 3S2P razem z BMSem. Teraz pytanie. Czy na starej ładowarce DeWalt DE9116 Type2 dam radę bezpiecznie ładować pakiet? Czy ładowarka rozłączy się po odłączeniu BMSa przy 12.6V?
Output: 2.8A 7.2-18V 51VA
 
 
Rugorlos27 
stażysta


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Lip 2016
Posty: 156
Skąd: Sandomierz(okolice)
Wysłany: Wto 30 Sty, 2018   

18v to "ciut" za dużo jak na 3s.
 
 
umbur 
prezes


Pomógł: 25 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Paź 2015
Posty: 581
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Śro 31 Sty, 2018   

Rugorlos27 napisał/a:
18v to "ciut" za dużo jak na 3s.

To 18V ładowało 10 sztuk Sub-C Ni-Cd, które łącznie miały też 12V.
Żeby popchnąć temat dorzucam schemat znaleziony w sieci:
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 31 Sty, 2018   

Kupiłem niedawno wkrętarkę, na której napisane było 18V. Zasilacz ładowarki dawał 24V a w środku było 10 ogniw, w sumie 12V. Kupiłem zasilacz 15V i teraz jest OK. W obudowie do ładowania żadnej elektroniki.
Fakt, że wkrętarka była dość tania.
 
 
umbur 
prezes


Pomógł: 25 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Paź 2015
Posty: 581
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Śro 31 Sty, 2018   

zeeltom napisał/a:
Kupiłem niedawno wkrętarkę, na której napisane było 18V. Zasilacz ładowarki dawał 24V a w środku było 10 ogniw, w sumie 12V. Kupiłem zasilacz 15V i teraz jest OK. W obudowie do ładowania żadnej elektroniki.
Fakt, że wkrętarka była dość tania.

Tu ładowarka na wyjściu ma 52.2V :roll:
Lepiej ładować przez BMS zasilaczem impulsowym 12V 5A?
 
 
zbychci 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Gru 2016
Posty: 36
Skąd: Suwałki
Wysłany: Nie 18 Lut, 2018   

Idealna ładowarka, jako taka,powinna mieć stały prąd a napięcie powinno się regulować.
Tanie ładowarki, bez elektroniki, mają "miękki" transformator, co daje efekt ograniczenia prądowego, a napięcie sobie "pływa" w miarę obciążania.
Zasilacze impulsowe można wykorzystać do ładowarek po drobnym teście: budujesz układ pomiarowy napięcia zasilacza i prądu z regulowanym obciążeniem. Po włączeniu zasilacza napięcie powinno wskoczyć na znamionowe. Powoli zwiększamy obciążenie: napięcie powinno się trzymać a prąd rośnie. W momencie przekroczenia prądu znamionowego (plus jakaś rezerwa fabryczna) prąd powinien się ustabilizować, a napięcie powinno spadać.
Część zasilaczy tak działa, ale nie wszystkie. Niektóre, po przekroczeniu prądu wyłączają sie.
Niektóre można przeciążyć, takie się po prostu spalą.
Te pierwsze rozbieram, odnajduję część odpowiedzialną za napięcie i ustawiam takie, aby pasowało do akumulatora - oczywiście, kupuję zasilacz z napięciem odrobinę wyższym niż mi potrzeba. Odnajduję też element odpowiedzialny za prąd i albo wstawiam regulację, albo nieco obniżam na stałe dla poprawienia żywotności.
Najgorzej, że kupuję zasilacz w ciemno.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group