Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Silnik bezszczotkowy w piaście 500W 36V |
Autor |
Wiadomość |
Borsuk78223 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 08 Lis, 2010 Silnik bezszczotkowy w piaście 500W 36V
|
|
|
Kupiłem ostatnio chiński zestaw do konwersji roweru. Silnik bezszczotkowy wbudowany w tylne koło 500W 36V.
http://allegro.pl/rower-e...1270772999.html
Silnik ma jakiś ogranicznik prędkości, który zdjąłem. Rower jeżdzi z prędkością max 27-28km/h na prostej, płaskiej przy żelach 3x 12V 14Ah. Chciałbym jeźdźić z prędkością ok. 35-40km/h. Wie ktoś może jak można to bezpiecznie zrobić dla silnika i sterownika? Jest to możliwe? Dałbym jeszcze 6V ale się boję że spalę coś i skończy się jazda. Proszę o radę |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 09 Lis, 2010
|
|
|
Jeśli zdjąłeś blokadę, to już masz max. Może dokup kontroler na 48V i dołóż dodatkowy akumulator. Silnik powinien to wytrzymać, ale przy pierwszych jazdach dobrze jest kontrolować jego temperaturę. |
|
|
|
|
Borsuk78223 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 09 Lis, 2010
|
|
|
Teoretycznie po zdjęciu blokady sprzedawca mówi , że powinien jechać ok. 34 km/h. Być może 34 km/h osiąga się przy akumulatorze w technologii litowej ( 6kg), gładkie, cienkie opony rower aluminiowy (13 kg) i masie kierowcy poniżej 75 kg.
Ja waże w ubraniu ok 82 kg stalowy rower ważący 16 kg,mam grube opony, silnik 7kg , akumulatory 12 kg co łącznie daje ok.120 kg. Więc różnica byłaby ok 20kg. |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto 09 Lis, 2010
|
|
|
na prostej drodze róznica w wadze niemal nie wpływa na vmax, na podjazdach owszem. W tych silnikach prędkość obrotowa zależy od napięcia (dla danego modelu ofkoz). dołóż na chwile jakieś dodatkowe napięcie, będziesz widział ile jedzie z kołem w górze. Tw prędkość na plaskim to okolo 80% tej pierwszej. |
|
|
|
|
Borsuk78223 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 09 Lis, 2010
|
|
|
ile proponujesz dać? |
|
|
|
|
Borsuk78223 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 09 Lis, 2010
|
|
|
a jeśli na sucho ( koło w górze) pójdzie tak jak bym chciał to myślisz że nic się nie stanie jak usiąde i obciążę sprzęt ? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 10 Lis, 2010
|
|
|
Na luzie zawsze będzie szybciej, niż pod obciążeniem. Na chwilę, nic się nie stanie. |
|
|
|
|
Jariko
stażysta
Pomógł: 1 raz Wiek: 58 Dołączył: 31 Maj 2006 Posty: 100 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 10 Lis, 2010
|
|
|
trzeba było kupić silnik 250W z przekładnią planetarną. Mój goni rower do 35 km/h bez pedałowania a podniesione koło kreci do 50km/h. Bez problemu daję radę jechać 40km/h. |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 10 Lis, 2010
|
|
|
Bo te z przekładnią planetarną są zazwyczaj szczotkowe DC (pancake or flat) i w sumie mają większe sprawności, a i to ma siłę. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
Jariko
stażysta
Pomógł: 1 raz Wiek: 58 Dołączył: 31 Maj 2006 Posty: 100 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 10 Lis, 2010
|
|
|
jest bezszczotkowy z chińskim kontrolerem YK89 i z kołem waży 3kg |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 10 Lis, 2010
|
|
|
Planetarne są głośniejsze. Jestem zwolennikiem napędów bezpośrednich.
Poza tym, im więcej mechaniki, tym większa szansa na usterkę. Szczotki, komutator, koła zębate... |
|
|
|
|
Jariko
stażysta
Pomógł: 1 raz Wiek: 58 Dołączył: 31 Maj 2006 Posty: 100 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 10 Lis, 2010
|
|
|
jest cichy - głośniej pracuje wolnobieg jak zdejmę napięcie. Przekładnia kiedyś pewnie padnie ale masa i wymiary są nie do pobicia, a szczotek i komutatora nie ma. |
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Czw 11 Lis, 2010
|
|
|
Jariko napisał/a: | Mój goni rower do 35 km/h bez pedałowania |
Rozumiem, że podajesz mu wyższe od nominalnego napięcie, że tak szybko kręci? |
|
|
|
|
Jariko
stażysta
Pomógł: 1 raz Wiek: 58 Dołączył: 31 Maj 2006 Posty: 100 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 11 Lis, 2010
|
|
|
Tak mam ogniwa 10S li-po czyli 30-42V. co do prądu i mocy jaki pobiera silniczek to za bardzo nie mogę się wypowiedzieć. Wiem tylko że po przejechaniu 15km ładuję do akumulatora 4,5-5Ah (około 250Wh). Zbieram elementy i chcę sobie zrobić pomiar napięcia, prądu i mocy. Mam już LEM 50A przetworniki DS2450, wyświetlacz w drodze a procek się znajdzie. Nie za bardzo podoba mi się pomiar prądu bocznikiem. I będę miał możliwość zdalnego odczytu po 1Wire. |
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Pią 12 Lis, 2010
|
|
|
Rozumiem, że nominalnie było to 24V.
Do Borsuk78223:
Na zdjęciach z aukcji są dwa modele silników: srebrny i czarny z srebrnymi paskami.
Trudno mi się wypowiadać co do srebrnego ale czarny (o ile to jest ten sam model który ja sprzedaję) spokojnie można traktować wyższym napięciem.
Gorzej może być ze sterownikiem bo pewnie jest przystosowany tylko do jednego napięcia i faktycznie może wymagać wymiany (sugerowałbym podpytać sprzedawcę).
Uwaga również na wskaźnik poziomu naładowania i reflektor bo nie wiadomo jak wytrzymają dodatkowe 12V. |
|
|
|
|
|