ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Silnik bezszczotkowy w piaście 500W 36V
Autor Wiadomość
Borsuk78223
[Usunięty]

Wysłany: Pon 08 Lis, 2010   Silnik bezszczotkowy w piaście 500W 36V

Kupiłem ostatnio chiński zestaw do konwersji roweru. Silnik bezszczotkowy wbudowany w tylne koło 500W 36V.

http://allegro.pl/rower-e...1270772999.html

Silnik ma jakiś ogranicznik prędkości, który zdjąłem. Rower jeżdzi z prędkością max 27-28km/h na prostej, płaskiej przy żelach 3x 12V 14Ah. Chciałbym jeźdźić z prędkością ok. 35-40km/h. Wie ktoś może jak można to bezpiecznie zrobić dla silnika i sterownika? Jest to możliwe? Dałbym jeszcze 6V ale się boję że spalę coś i skończy się jazda. Proszę o radę
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 09 Lis, 2010   

Jeśli zdjąłeś blokadę, to już masz max. Może dokup kontroler na 48V i dołóż dodatkowy akumulator. Silnik powinien to wytrzymać, ale przy pierwszych jazdach dobrze jest kontrolować jego temperaturę.
 
 
Borsuk78223
[Usunięty]

Wysłany: Wto 09 Lis, 2010   

Teoretycznie po zdjęciu blokady sprzedawca mówi , że powinien jechać ok. 34 km/h. Być może 34 km/h osiąga się przy akumulatorze w technologii litowej ( 6kg), gładkie, cienkie opony rower aluminiowy (13 kg) i masie kierowcy poniżej 75 kg.
Ja waże w ubraniu ok 82 kg stalowy rower ważący 16 kg,mam grube opony, silnik 7kg , akumulatory 12 kg co łącznie daje ok.120 kg. Więc różnica byłaby ok 20kg.
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Wto 09 Lis, 2010   

na prostej drodze róznica w wadze niemal nie wpływa na vmax, na podjazdach owszem. W tych silnikach prędkość obrotowa zależy od napięcia (dla danego modelu ofkoz). dołóż na chwile jakieś dodatkowe napięcie, będziesz widział ile jedzie z kołem w górze. Tw prędkość na plaskim to okolo 80% tej pierwszej.
 
 
Borsuk78223
[Usunięty]

Wysłany: Wto 09 Lis, 2010   

ile proponujesz dać?
 
 
Borsuk78223
[Usunięty]

Wysłany: Wto 09 Lis, 2010   

a jeśli na sucho ( koło w górze) pójdzie tak jak bym chciał to myślisz że nic się nie stanie jak usiąde i obciążę sprzęt ?
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 10 Lis, 2010   

Na luzie zawsze będzie szybciej, niż pod obciążeniem. Na chwilę, nic się nie stanie.
 
 
Jariko 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Wiek: 58
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 100
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 10 Lis, 2010   

trzeba było kupić silnik 250W z przekładnią planetarną. Mój goni rower do 35 km/h bez pedałowania a podniesione koło kreci do 50km/h. Bez problemu daję radę jechać 40km/h.
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 10 Lis, 2010   

Bo te z przekładnią planetarną są zazwyczaj szczotkowe DC (pancake or flat) i w sumie mają większe sprawności, a i to ma siłę.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Jariko 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Wiek: 58
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 100
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 10 Lis, 2010   

jest bezszczotkowy z chińskim kontrolerem YK89 i z kołem waży 3kg
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 10 Lis, 2010   

Planetarne są głośniejsze. Jestem zwolennikiem napędów bezpośrednich.
Poza tym, im więcej mechaniki, tym większa szansa na usterkę. Szczotki, komutator, koła zębate...
 
 
Jariko 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Wiek: 58
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 100
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 10 Lis, 2010   

jest cichy - głośniej pracuje wolnobieg jak zdejmę napięcie. Przekładnia kiedyś pewnie padnie ale masa i wymiary są nie do pobicia, a szczotek i komutatora nie ma.
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Czw 11 Lis, 2010   

Jariko napisał/a:
Mój goni rower do 35 km/h bez pedałowania

Rozumiem, że podajesz mu wyższe od nominalnego napięcie, że tak szybko kręci?
 
 
Jariko 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Wiek: 58
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 100
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 11 Lis, 2010   

Tak mam ogniwa 10S li-po czyli 30-42V. co do prądu i mocy jaki pobiera silniczek to za bardzo nie mogę się wypowiedzieć. Wiem tylko że po przejechaniu 15km ładuję do akumulatora 4,5-5Ah (około 250Wh). Zbieram elementy i chcę sobie zrobić pomiar napięcia, prądu i mocy. Mam już LEM 50A przetworniki DS2450, wyświetlacz w drodze a procek się znajdzie. Nie za bardzo podoba mi się pomiar prądu bocznikiem. I będę miał możliwość zdalnego odczytu po 1Wire.
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Pią 12 Lis, 2010   

Rozumiem, że nominalnie było to 24V.

Do Borsuk78223:
Na zdjęciach z aukcji są dwa modele silników: srebrny i czarny z srebrnymi paskami.
Trudno mi się wypowiadać co do srebrnego ale czarny (o ile to jest ten sam model który ja sprzedaję) spokojnie można traktować wyższym napięciem.
Gorzej może być ze sterownikiem bo pewnie jest przystosowany tylko do jednego napięcia i faktycznie może wymagać wymiany (sugerowałbym podpytać sprzedawcę).
Uwaga również na wskaźnik poziomu naładowania i reflektor bo nie wiadomo jak wytrzymają dodatkowe 12V.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group