ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
KONA COILER - niebieski elektryczny full
Autor Wiadomość
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 46
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 819
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 06 Mar, 2018   

Można je rozebrać bez wypraspwania z ramy?
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Wto 06 Mar, 2018   

Raczej powinno się dać. Radzę sprawdzić cy łożyska są rzeczywiście wprasowane czy tylko wciśnięte, wtedy dało by się je wyjąć bez problemu i serwis byłby o wiele prostszy.
Co do serwisu łożysk to powinny one mieć od boków gumowe uszczelniacze. Trzeba je podważyć ostrym nożykiem, albo czymś w tym stylu i wyjąc, potem wymyć całe łożysko degreaserem (środkiem który rozpuszcza smar), przemyć wodą, dokładnie wysuszyć (ważne, bo smar może nam potem wyciec jak degreaser cały nie wyparuje) i napakować nowego smaru. Potem tylko włożysz z powrotem do ramy i śmigać.
 
 
Arbiter 
Administrator
Założyciel forum, administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 920
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 06 Mar, 2018   

A maja duze luzy? Jak nie to ja bym nie ruszal
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 46
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 819
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 13 Mar, 2018   

Dziś rozebrałem drania. Łożyska słabo się kręciły, wina resztek piachu. Oczyściłem ich okolicę,.Kręcą się, owszem ale tak jakby miały piasek, tak jakby na sucho. Popsikałem preparatem penetrującym z teflonem. Wiem, że nie jest to najlepsza metoda ale musiałem jakoś ruszyć te zawieszenie. Nie udało mi się odkręcić głównej osi obrotu wahacza. Nie chciałem urwać śruby. Umyłem okolicę benzyną , oczyściłem, chodzi ładnie i nie buja się na boki.
Jeszcze nie mam docelowego amorka, wiec nie mialem okazji sprawdzić jak pracuje zawieszenie. Poddałem się gdyż nie wiem czy są łożyska wprasowane czy nie w konie. Mimo moich nie do końca zakończonych powodzeniem prac zawieszenie lekko chodzi. Oczywiście testowane bez dampera. Okazuje się, że mam sprężynę FOX 850x2.23. Moja waga 95 kg gotowy rower pewnie ponad 45 będzie. Nie będzie zbyt mocna ?

Foto łożysk oaz schemat montażu w konie

https://www.pinkbike.com/photo/4378166/

magnifier_20180312_214939.png
Pobierz Plik ściągnięto 306 raz(y) 2,96 MB

magnifier_20180312_214957.png
Pobierz Plik ściągnięto 290 raz(y) 3,23 MB

magnifier_20180312_214939.png
Pobierz Plik ściągnięto 297 raz(y) 2,96 MB

 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 46
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 819
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 14 Mar, 2018   

Przyszła do mnie korba z blatami 48-36-26 LX Shimano FC-M571. Mocowanie wielowpust. Przykladam do suportu w konie a tu jakiś inny typ wielowpustu niż octalink. Okazuje się, że to ISIS. Muszę dopasować odpowiedniej szerokości. Ten co jest ma szerokość 113 mm ale z jednej strony mocno wystaje gdyż miał jeszcze zapas na nieobecny już napinacz. Teraz nie wiem co dopasować - szerokość mufy suportu to 68 mm. Nie wiem jakiej długości suport będzie odpowiedni.

 
 
djmarcin56 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 34
Dołączył: 05 Sie 2016
Posty: 522
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Śro 14 Mar, 2018   

Do tej korby z tego co pisza to 121mm ale producent shimano zaleca też 118mm, jak masz mufę 68mm to dajesz podkładki przy montażu korby 2 z jednej strony i jedna z drugiej bynajmniej tak jest z hollowtech a przy octalink niewiem czy z korba dają podkladki.
_________________
Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji ;)
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 46
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 819
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 15 Mar, 2018   

Znalazłem suport 118 mm. Wkręciłem, spójrzcie na foto, może to zadziałać ?

W necie jak pisał przedmówca są takie informacje:

https://groups.google.com/forum/#!topic ... qNHDVHV1Pc

Tez nie tak. Dlugosc osi zalezy od rocznika (modelu) korby. Te z lat
2000 - 2002, czyli FC-M751 (XT), FC-M571 (LX) oraz FC-M510 (Deore)
wspolpracowaly z suportami BB-ES70 i BB-ES50, ktorych osie mialy 113 mm
(linia lancucha 47.5 mm) lub 118 mm (50 mm). Nastepne wersje tych
mechanizmow - FC-M752 (XT) i FC-M572 (LX) wymagaja osi 121 mm (linia
47.5 mm) lub 126 mm (50 mm). Pojawily sie one w suportach BB-ES71 oraz
BB-ES51 wprowadzonych razem z ww. korbami.








 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 46
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 819
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 01 Kwi, 2018   

Dziś udało mi się testowo postawić Konę na koła. Obręcze docelowo będą niebieskie albo fioletowe. Rama 18 cali, amortyzator Marzocchi Drop Off 4 150 mm. Mam za silną sprężynę dampera, więc całość leniwie się ugina pod moja wagą. Nie miałem wcześniej do czynienia z taką rama DH/FR

Okazało się, że jak wsiadam to muszę się palcami podpierać, zaś obracając pedałami nie ma praktycznie możliwości by w pełni wyprostować kolano. Chyba te ramy tak mają, że się pedałuję cały czas na zgiętych kolanach. Muszę jeszcze zmienić tę sprężynę na odpowiednią ( jakie macie parametry w swoich fullach ? ) oraz złożyć koło przednie na sztywną oś 20 mm.



IMG_20180331_190425137.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 276 raz(y) 420,36 KB

IMG_20180331_190436899.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 288 raz(y) 355,1 KB

IMG_20180331_190425137.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 274 raz(y) 420,36 KB

 
 
Iceberg 
początkujący


Dołączył: 04 Lut 2018
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 01 Kwi, 2018   

Jeszcze nie zmieniaj sprężyny, poczekaj aż będzie na rowerze całe obciążenie i wtedy sprawdzisz jak się jeździ. Wszystko z wyjątkiem silnika zwiększy masę amortyzowaną, która obciąży sprężynę. Sprężynę można w małym zakresie regulować skręcając/rozkręcając utwardzasz/zmiękczasz.
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Nie 01 Kwi, 2018   

To jest rama zjazdowa i nie ma co się dziwić, że nie można wygodnie pedałować. W momencie zjazdu siodełko ustawia się w prawie najniższej możliwej pozycji i pedałuje tylko na stojąco. A swoją drogą montowanie trzy rzędowej (i to na archaiczny system) korby to jakaś paranoja w takim bajku.
 
 
Inc0 
prezes


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 593
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Nie 01 Kwi, 2018   

Zgadzam się z Mechano 3rz korba to zbytek w e-bike zwłaszcza budowanym od podstaw , gdy konwertujemy gotowy rower to wykorzystujemy co mamy ale gdy składasz od podstaw wartowało temat przemyśleć dogłębnie i właściwie rozdysponować fundusze .Rower będzie miał silnik który wspomoże/zastąpi cie w kręceniu pedałami wiec konieczność mieszania biegami z tyłu i z przodu zostanie zredukowana do minimum i ograniczy się do najmniejszych zębatek z tyłu i największej/ średniej z przodu co kwestionuje zasadność stosowania systemów napędowych 27-33biegowych w e-bike które są tak naprawdę niepotrzebne w e-bike i w dodatku dużo droższe od np zestawu 21 biegowego lub mniejszych.
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 46
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 819
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 01 Kwi, 2018   

Uznałem, że w oryginale w konie była taka korba więc też taką kupiłem. Zawsze mogę ją zamienić. Co proponujecie do takiej maszyny ? Jedn czy dwa blaty z przodu. Będzie wolnobieg 8 rzędowy. Sprężynę mam aż 850x2.23. To jedna z twardszych dedykowana z tego co słyszałem dla osób mocno skaczących na takich rowerach.
 
 
Inc0 
prezes


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 593
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Nie 01 Kwi, 2018   

jesli juz masz gotowy zestaw części nie ma większego sensu ponownie wymieniać cały napęd ja gdybym dobierał napęd do ramy pod e-bike pewnie wsadziłbym z przodu hollowtecha z korbą na dwa blaty których wielkość można sobie dobierać wedle uznania a na tył "szybka " kasetę 7-8rz 11-28 lub inna opcja 1 blat( odpada 1 manetka więcej miejsca na kierownicy na popierdółki e-bikowe)42 lub 44 lub nawet 48T z przodu i kaseta 8-9rz 11-32/34 . . Podałem przykłady pod moje preferencje które zakłądaja że zawsze krece z silnikiem unikajac samej manetki , swoje musisz sam wydumać na podstawie tego co ci odpowiada oraz jak i gdzie będziesz się "rozbijać" e-bike
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Nie 01 Kwi, 2018   

Inc0,
Otóż to, jeżeli zakładasz taką korbę to wychodzę z założenia, że chcesz pedałować. W takim przypadku polecam zainwestować w dobrą używaną korbę ze zintegrowaną osią, poprawi to sztywność i bezawaryjność takiej korby (i bardzo prosty demontaż). Zgadzam się, że do ebajka przyda się duży blat więc może warto by było użyć korby szosowej (pewnie nawet niska grupa się sprawdzi).
A co do sprężyny to zostaw temat i daj wróć do niego jak będziesz miał całą resztę gotową do jazdy, włącznie ze swoim strojem i resztą wyposażenia. Ustawisz sag jak będziesz potrzebował i ewentualnie wymienisz sprężynę.
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 46
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 819
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 01 Kwi, 2018   

Już kupiłem komplet manetek sram x7 oraz przerzutka sram x7. Blat jest największy 48T. Muszę chyba rozpleść swoje koło i złożyć z nową osią qr 20. Co sądzicie o takim zestawie kolor niebieska kona i fiolet koło?

IMG_20180331_191203735.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 291 raz(y) 4,41 MB

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group