|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Diamant Apex T5 lekka przekładniówka |
Autor |
Wiadomość |
esati
stażysta
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Lip 2017 Posty: 195 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 06 Mar, 2018 Diamant Apex T5 lekka przekładniówka
|
|
|
Składam rower do przemieszczania się po mazowszu + czasem jakieś wypady w lekkie góry w łagodnym terenie. Moje dotychczasowe doświadczenie to jeden rower w oparciu o silnik 9c 10x6, klasyczną skrzynkę i pakiet baterii 13s9p ze sterownikiem GT1500 podkręconym na 60A i regulacją mocy z CA3 - opisany w tym temacie. Jego waga to 30-31kg, a teraz celuję w ok 10kg mniej dlatego wybór padł na mocną przekładniówkę, brak skrzynki i nie za dużą baterię.
Jako baza posłuży Diamant Apex T5. Bazowo waży około 12kg ale z oponami z wkładkami antyprzebiciowymi jest to już bliżej 13kg.
Silnik MX01C wersja nominalne 500W na kasetę z przełożeniem 5:1
Bateria w bidon 13s5p ok 800Wh od Glebora
Kompaktowy sterownik sinus na 20A z obudową do ramy
Do sterownika jest jeszcze fajny wyświetlacz na środek kierownicy - jego zdjęcia wrzucę później.
Czekam aż mi przyjdą wycięte torq army i biorę się za składanie
grubość tylko 3mm (x2) bo niestety oś od MX01C jest dość krótka i musi zostać miejsce na nakrętki, ale silnik będzie pracował na max ~1000W bez regena więc powinny bez problemu wystarczyć.
Wkrótce relacja z montażu i testów. Ciekaw jestem jak będzie jeździł w porównaniu do mojego treka 9c 10x6 na takie samo napięcie ale max 60A (przerobiony GT1500). Tamten rower waży 31kg, tutaj celuje bardziej w 21-22kg. Trek jest bez przekładni, ten ma przełożenie 5:1, a co za tym idzie dużo wyższa sprawność przy niskich prędkościach.
torq_arm_diamant_t5.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 337 raz(y) 74,37 KB |
sterownik.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 331 raz(y) 241,19 KB |
bateria_13s5p.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 269 raz(y) 128,58 KB |
mxus.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 329 raz(y) 220,97 KB |
diamant_apex_t5.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 872 raz(y) 207,62 KB |
|
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 06 Mar, 2018 Re: Diamant Apex T5 lekka przekładniówka
|
|
|
esati napisał/a: | .. Moje dotychczasowe doświadczenie to jeden rower ..
Jego waga to 30-31kg, a teraz celuję w ok 10kg mniej...
a co za tym idzie dużo wyższa sprawność przy niskich prędkościach. |
AntyWatownica obserwowana coraz częściej.. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
djmarcin56
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Sie 2016 Posty: 522 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Wto 06 Mar, 2018
|
|
|
To ja ci powiem, mniej więcej bo mam podobne porównanie, silnik mxusa bardziej rwie do przodu od zera, jak testowałem na 35A 12s 5,5ah nie pełna bateria (44v-40v) lipo to aż kółko lekko rwie do góry. Przy 10s 23A już dużo slabiej, przyspiesza ok ale spokojnie się rozpedza, prędkość max jakieś 25km/h a na lipo jakieś 32km/h chyba było. A na etechnology te same moce prędkość max to jakieś 40km/h na 10s i 45km/h na 12s 5,5ah lipo, przyspieszenie bardzo fajne ale w trybie ciągłym nie rwie tak do przodu jak mxus na lipo. |
_________________ Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji |
|
|
|
|
Yin
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 805 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Wto 06 Mar, 2018
|
|
|
Fajny projekt, będę zerkał z ciekawością. Póki masz wszystkie szpeje luzem dał byś radę wrzucić je na wagę i rzeczywiste wyniki na forum? |
|
|
|
|
esati
stażysta
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Lip 2017 Posty: 195 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 07 Mar, 2018
|
|
|
* bateria 13s5p z BMS35A w obudowie na bidon = 4,25kg
* silnik w zaplecionym kole z tarczą 160mm (szprychy 36x3,0) = 5,2kg (bez kasety, bez opony, bez dętki)
* sterownik z fabryczną wiązką = 0,27kg
* obudowa na sterownik z mocowaniami do ramy = 0,20kg
* wyświetlacz na kierownice (komputer) z mocowaniami = 0,21kg
* torq arm = 2*31g = 0,062kg
* manetka = ...
* przewody do instalacji = ...
|
Ostatnio zmieniony przez esati Czw 08 Mar, 2018, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 08 Mar, 2018
|
|
|
Aptekarz |
|
|
|
|
Mikkonen
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Wrz 2016 Posty: 112 Skąd: Starachowice
|
Wysłany: Czw 08 Mar, 2018
|
|
|
Jak zejdziesz poniżej 23kg to gratki Mój mid na takiej samej baterii tyle waży. Ciekaw też jestem zużycia energii przez ten silnik. |
|
|
|
|
esati
stażysta
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Lip 2017 Posty: 195 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 08 Mar, 2018
|
|
|
Mam problem z manetką kciukową. W diamancie są przerzutki na 9 biegów (w treku miałem na 8 ) i manetka kciukowa nie pasuje w żadnej sposób z manetką od przerzutek. Trzeba by dużo szlifować dźwigienek. Szlifujecie tak mocno manetkę przerzutek czy są na to inne patenty? Tak wygląda moja przerzutka:
Poza tym przyszły wycięte torq army i pasują idealnie.
Do tego są dość lekkie - stal nierdzewna 3mm x2 = 62g oba.
torq_prawy.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 315 raz(y) 210,3 KB |
torq_lewy.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 309 raz(y) 169,16 KB |
przerzutka.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 300 raz(y) 38,38 KB |
|
Ostatnio zmieniony przez esati Czw 08 Mar, 2018, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 08 Mar, 2018
|
|
|
Ja w swoim rowerze szlifowałem manetkę przerzutek. Może warto przemyśleć półmanetkę zamiast kciukowej ? |
|
|
|
|
sky
początkujący
Dołączył: 11 Gru 2017 Posty: 25 Skąd: Krk
|
|
|
|
|
esati
stażysta
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Lip 2017 Posty: 195 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 08 Mar, 2018
|
|
|
Pomysł z inną manetką świetny, ale dremel był pierwszy później wrzucę zdjęcia jak to wyszło, ale biegi da się zmieniać.
Tymczasem jest pewien problem z silnikiem. Przekładnia jest bardzo głośna - wrzuciłem film w tym temacie: https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=8231 . Tak maja wszystkie, czy mój egzemplarz jest wadliwy i go reklamować? Wiem, że przekładniowe są głośniejsze, ale znalazłem na yt film z innym silnikiem przekładniowym to chodzi dużo ciszej. Mój bardzo 'chrobocze'. Co z tym zrobić? |
|
|
|
|
esati
stażysta
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Lip 2017 Posty: 195 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 09 Mar, 2018
|
|
|
Rowerek przerobiony, ale jazdy testowe, wrażenia i porównanie z 9c będą później dopiero jak rozwiąże kwestie z hałasującym silnikiem. Przejechałem się kilka metrów po hali i jest głośno. Teraz czekam na odpowiedź z e-bikera i zobaczymy co dalej.
Waga 22,3kg z czego 12,7kg na tylnej osi.
Pewnie można by to jeszcze zredukować (np. zwykłe opony bez wkładek antyprzebiciowych) ale nie ma co popadać w paranoje. Subiektywnie jest dużo lżejszy niż mój trek.
Bateria jest demontowalna (1 wtyczka i kluczyk) więc rower bez problemu wejdzie na dach auta (nad czym ubolewam w rowerze ze skrzynką i ciężkim pakietem baterii). Musiałem dorobić jedno mocowanie i podkładki gdyż na dwóch śrubach od bidona nie wzbudzało to mojego zaufania. Można też zaopatrzyć się w drugą w zapasie i łatwo podmieniać, jednakże ta z ładowarką 6A powinna się ładować w 3-4 godziny (wg Glebora ~17,5Ah, ale sprawdzimy to potem )
Jeżeli chodzi o sterownik i przewody to wszystko się zmieściło w obudowę.
Podłączyłem też czujniki obu klamek hamulcowych (w oparciu o kontaktrony + magnesy) - bezpieczeństwo przede wszystkim!
Muszę jeszcze kupić czujnik prędkości bo zapomniałem że silnik przekładniowy jest odłączany na luzie i teraz przestaje pokazywać prędkość kiedy rower toczy się bez wspomagania Jednocześnie jest to fajna zaleta przekładniówki - brak oporów toczenia z silnika kiedy jedziemy bez wspomagania.
Zdjęcia:
eDiamant4.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 302 raz(y) 328,03 KB |
eDiamant3.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 319 raz(y) 354,98 KB |
eDiamant2.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 313 raz(y) 305,58 KB |
eDiamant1.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 372 raz(y) 329 KB |
|
|
|
|
|
kagemar
początkujący
Dołączył: 13 Sty 2018 Posty: 20 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Pią 09 Mar, 2018
|
|
|
Super wykonanie, bardzo ładnie się prezentuje zabudowana bateria w bidonie jak i sterownik w dodatkowym opakowaniu.
Nie myślałeś nad bafangiem? np. bbs02? Obecnie jestem na etapie wyboru napędu i nie wiem co będzie lepsze? |
|
|
|
|
esati
stażysta
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Lip 2017 Posty: 195 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 09 Mar, 2018
|
|
|
Też się zastanawiałem nad MIDem, jednakże zniechęciły mnie dodatkowe wystające elementy jeszcze poniżej supportu i szybko zużywający się napęd (łańcuch, kaseta). Moim zdaniem wymaga to też większej uwagi i serwisowania. Myślę że jest to zdecydowanie lepsze rozwiązanie na góry i strome podjazdy, ale nie do codziennego przemieszczania się. Ale nie sugeruj się moją opinią bo nie mam żadnego doświadczenia z tego typu napędami (może następny rower typowo na góry ) |
|
|
|
|
kagemar
początkujący
Dołączył: 13 Sty 2018 Posty: 20 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Pią 09 Mar, 2018
|
|
|
Ja również nie mam, chce przerobić rower na codzienny środek transportu z domu do pracy. Ja jestem w dosyć nie typowej sytuacji bo rower jest na kołach 29" (28" + opona) więc mam ograniczone pole manewru jeżeli chodzi o dobór silnika. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|