|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Mocny silnik MAGIC PIE bezprzekładniowy, przód, tarcza |
Autor |
Wiadomość |
przenikanie
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Gru 2013 Posty: 392 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 06 Mar, 2018 Mocny silnik MAGIC PIE bezprzekładniowy, przód, tarcza
|
|
|
Sprzedam nowy silnik MAGIC PIE czyli w wolnym tłumaczeniu "magiczną srokę" firmy Golden Motor. Dlaczego sroka? Bo silnik jest charakterystyczny, czarno-biały, jak prawdziwa sroka, i pewnie stąd nazwa. A że jest magiczny, to wszyscy użytkownicy tego silnika doskonale wiedzą
Jak wiadomo silniki Magic Pie (u dealera firmy Golden Motor kosztuje ponad 2000 zł) można zasilać napięciem 24-48V.
Natomiast silnik proponowany przeze mnie jest absolutnie wyjątkowy. Można go zasilać napięciem 24-60V, a nawet 72V!
Silnik ma moc 1 kW przy napięciu 48V, 2 kW przy 60V i 3 kW przy napięciu 72V!
Prędkość to około 0,9 km/h na każdy 1V zasilania na kole 26 cali.
Jest to silnik bezprzekładniowy o dużym momencie obrotowym.
Duża powierzchnia obudowy oraz grube uzwojenia gwarantują odpowiednią moc i pojemność cieplną zdolną nadmiar ciepła odprowadzać.
Jak na razie jest to jedyny dostępny u nas silnik przedni oferujący taką moc i taką prędkość. Silnik jest nowy, w obudowie zabezpieczonej folią i w fabrycznym opakowaniu.
W związku ze swoimi parametrami nadaje się tylko do rowerów o mocnym przednim zawieszeniu. Ponieważ jest to też jedyny przedni silnik mogący rozpędzić rower na kołach 20 cali do prędkości realnej powyżej 50 km/h, jest on szczególnie polecany do elektryfikacji wszelkich trajek w układzie delta (czyli dwa koła z tyłu i jedno koło z przodu). W zasadzie jest to jedyna rozsądna alternatywa dla elektryfikacji rowerów typu Hase, Sinner, USVA, Sun itp.
Silnik jest bezprzekładniowy, a więc praktycznie wieczny, jedynym elementem mogącym ulegać z czasem zużyciu to co najwyżej łożyska (ale łożyska posiada przecież każdy silnik).
Silnik pasuje do wszystkich widelców o rozstawie 100 mm. Silnik posiada otwory do zamontowania tarczy hamulcowej, choć oczywiście można także stosować hamulce v-break.
Używając tego silnika wskazany jest daleko idący rozsądek. Przypominam, że nadal w przypadku rowerów elektrycznych obowiązuje prędkość do 25 km/h choć trwają prace nad nowelizacją przepisów dotyczących e-bajków.
UWAGA! Silnik wymaga blokady przeciwko obrotowi w widelcu. Inaczej przy zbyt energicznym przyspieszeniu silnik rozegnie widelec i wraz z kołem pojedzie dalej przy okazji urywając kable, a rower będzie szorował pustym widelcem po drodze. Można przy tej okazji nie doliczyć się wszystkich zębów.
Kompletny zestaw do elektryfikacji roweru składa się z silnika, Sterownika SINUSOIDALNEGO 48/60V, manetki ze wskaźnikiem napięcia i wyłącznikiem stacyjki.
Oczywiście atrakcyjna cena za nowy silnik to jedno, ale pamiętajmy o kolejnej zalecie: jest to jedyny na rynku przedni silnik, który można zasilać napięciem wyższym niż 48V i tylko on w związku z tym umożliwia jazdę z prędkościami mocno przekraczającymi 50 km/h.
Tych zaś, którzy nie mają zaufania do wyrobów made in China, a dziś prawie wszystkie elektryczne silniki rowerowe są tam produkowane, pragnę uspokoić: silniki Magic Pie firmy Golden Motor były i są nadal produkowane w Kanadzie.
CENA: 1100 zł.
Uwzględniając sklepowe ceny na poziomie 2200 zł jest to spora okazja.
Silnik jest oryginalnie zapleciony przez firmę Golen Motor w felgę 24 cale.
Drugi silnik zapleciony jest w felgę 20 cali.
Felga aluminiowa, wzmacniana, stożkowa. Oczywiście istnieje możliwość przeplecenia silnika na koło w innym rozmiarze. Zaplatanie w inną felgę (wraz z obręczą stożkową, szprychami, centrowaniem) - dodatkowo 140 zł, czyli razem 1240 zł.
Nie ma też przeszkód, aby nabywca zaplótł silnik w dowolną felgę we własnym zakresie. Wtedy cena to oczywiście 1100 zł za zestaw.
Koszt wysyłki wliczony w cenę.
Na życzenie mogę także pomóc w zrobieniu baterii li-ion (na dowolne napięcie, dowolnej pojemności, o dowolnych wymiarach - wpasowanej w ramę lub w bidonie). Oczywiście na ogniwach wysokoprądowych.
|
_________________ Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW |
|
|
|
|
szkuba
początkujący
Wiek: 48 Dołączył: 12 Lut 2018 Posty: 28 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pią 09 Mar, 2018
|
|
|
Czy tych silnikach sterownik jest zabezpieczony przed wodą czyli czy wytrzyma jazdę w ulewnym deszczu? Druga sprawa czy można skonfigurować sterownik np. ograniczyć prąd na rzec większego zasięgu i czy można podłączyć PASa? |
_________________ Kuba |
|
|
|
|
legend
brygadzista
Dołączył: 09 Kwi 2013 Posty: 240 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 09 Mar, 2018
|
|
|
Z uszczelnieniem szału nie ma, ale daje radę.
Można ograniczyć prąd (trzeba mieć kabelek) i można podłączyć PAS. |
|
|
|
|
przenikanie
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Gru 2013 Posty: 392 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 09 Mar, 2018
|
|
|
Jeśli chodzi o oryginalny, fabryczny sterownik (na wyjściu impulsy prostokątne) jest tak, jak mówi legend.
Jeśli zaś chodzi o sterownik sinusoidalny to jest on też zabezpieczony przed wodą, ale "niereformowalny" i bez PAS. Za to na napięcia 48 lub 60V. Przy napięciu 60V silnik jest bardzo szybki co jest istotne na małych kołach np. 20 cali.
A co do jazdy w ulewnym deszczu - nie służy ona ani rowerowi (jako pojazdowi, niekoniecznie elektrycznemu) ani rowerzyście. Sterownik (fabrycznie w miarę zabezpieczony przed wodą) można schować w obudowie i dodatkowo chronić - nawet jeśli nie sterownik, to konektory i złączki, które z niego wychodzą i prowadzą do elementów takich jak silnik, bateria, manetka i co tam jeszcze. Ale jak uchronić np. manetkę przed zalaniem albo czujnik PAS czy wyłączniki - np. stacyjkę?
Generalnie napięcie 48V "na mokro" nie jest zbyt bezpieczne, ale raczej nie zabije. Za to zalanie może powodować korodowanie, szybkie zużycie i nieprawidłową pracę elektrycznych podzespołów roweru. Baterię trzeba chronić przed wodą tym bardziej. Zwarcia na płytce BMSa mogą wykończyć drogą baterię i ogniwa. |
_________________ Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW |
|
|
|
|
szkuba
początkujący
Wiek: 48 Dołączył: 12 Lut 2018 Posty: 28 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Nie 11 Mar, 2018
|
|
|
Okay. Oczywiście nie chodzi o robienie z roweru łodzi podwodnej ale czasem kilka kilometrów trzeba podjechać bo nie ma się gdzie schować albo do domu bardzo blisko. |
_________________ Kuba |
|
|
|
|
przenikanie
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Gru 2013 Posty: 392 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 11 Mar, 2018
|
|
|
Wielokrotnie mnie zalało a jeżdżę na 60V. Generalnie jedyne co cierpi od deszczu to manetka. Pasa nie używam. Bateria i sterownik w skrzynce. |
_________________ Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW |
|
|
|
|
przenikanie
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Gru 2013 Posty: 392 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 16 Kwi, 2018
|
|
|
Podbijam.
Dla mnie to są silniki za mocne, za duże mają przyspieszenie. Preferuję spokojną jazdę na 60V i kole 20 cali do 40 km/h a nie wyścigi. W kole 26/28 spokojnie na 36/48V da się wygrać Wyścig Pokoju |
_________________ Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|