ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
MXUS MX01C hałas i chrobotanie z przekładni
Autor Wiadomość
esati 
stażysta


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lip 2017
Posty: 195
Skąd: Warszawa
  Wysłany: Czw 08 Mar, 2018   MXUS MX01C hałas i chrobotanie z przekładni

Powiedzcie mi proszę, wszystkie przekładnie są tak hałaśliwe czy dostałem wadliwy silnik? Silnik nowy z e-biker. Hałasuje to niemiłosiernie. Jakieś rady?

https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be (z bliska)
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be (z odległości)
Ostatnio zmieniony przez esati Pią 09 Mar, 2018, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 08 Mar, 2018   

Strasznie głośny jest, moim zdaniem. Coś jest nie tak z przekładnia. Montowalem nowy przekładniowy 250 W ale był o wiele cichszy. Daj znać jak zalatwiłes ew reklamacje u sprzedawcy.
 
 
djmarcin56 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Sie 2016
Posty: 522
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Czw 08 Mar, 2018   

Na moje chodzi normalnie tak jak moj, nagraj jak działa ale z normalnej odległości na przykład stan za kierą okrakiem nad przednim kolem i nagrywaj z kierownicy i wtedy zobaczymy dźwięk.
_________________
Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji ;)
 
 
Scuda 
stażysta


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Paź 2017
Posty: 157
Skąd: Stalowa wola
Wysłany: Pią 09 Mar, 2018   

Widze jak dużą zaletę ma silnik DD w porownaniu do przekladniowca.
 
 
esati 
stażysta


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lip 2017
Posty: 195
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 09 Mar, 2018   

Nie no, ewidentnie silnik wydaje dwa odgłosy - szum z przekładni i bardzo hałaśliwe "chrobotanie"

Wrzuciłem drugi filmik z wysokości kierownicy - link w pierwszym poście.

Zobaczymy jak do sprawy podejdzie e-biker (czekam na odpowiedź). Mam zaplecze aby go otworzyć i ewentualnie wymienić/nasmarować przekładnie ale póki jest nowy na gwarancji to nie chce nic samemu ruszać.

PS. znalazłem taki film na yt https://www.youtube.com/watch?v=CKgm6a7TEhQ gdzie silnik chodzi znacznie ciszej, dopiero pod obciążeniem słychać przekładnie, ale nadal znacznie mniej niż w moim egzemplarzu i to bez obciążenia
 
 
esati 
stażysta


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lip 2017
Posty: 195
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 10 Mar, 2018   

Rano dostałem odpowiedź z e-bikera. Zaproponowali wymianę silnika na drugi i jednocześnie dali mi zielone światło na otworzenie silnika i sprawdzenie co z nim może być nie tak - tak też uczyniłem z nadzieją że obejdzie się bez odsyłania. Podejrzana była przekładnia i e-biker obiecał dosłać drugą jeżeli okaże się że ta ma wadę.

Silnik otworzyłem. Przekładnia fabrycznie nasmarowana i optycznie nie było widać żadnych uszkodzeń.
Delikatne luzy na kołach, ale pewnie wszystkie mają takie dość luźne pasowanie.
Na jednym łożysku jakby trochę większy luz osiowy niż na pozostałych, ale raczej w normie.
Same łożyska chodzą bardzo ładnie.


Jako, że nie stwierdziłem nieprawidłowości stwierdziłem że podłącze silnik bez obudowy (na której jest wewnątrz zębatka) aby posłuchać i zobaczyć jak chodzi.
Film na yt: https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be .
Jak widać na filmie przekładnia chodzi normalnie i silnik nie wydawał żadnych niepokojących dźwięków. Przy ściągniętej obudowie nie było żadnego "chrobotania".

Nie pozostało nic innego jak z powrotem wszystko poskładać do kupy. Przy składaniu moją uwagę zwróciła jedna tulejka dystansowa w silniku, która wchodzi bardzo luźno i mogła się telepać od drgań.



Posmarowałem ją smarem teflonowo-silikonowym. Dodałem też trochę więcej smaru na główne koło zębate na osi silnika, które przenosi napęd na koła od przekładni.
Jednak suma sumarum, nie znalazłem usterek i zrezygnowany złożyłem silnik z zamiarem odesłania na wymianę. Po złożeniu uruchamiam i... silnik chodzi normalnie i nie wydaje już nieprzyjemnych dźwięków - słychać tylko szum z przekładni (dość głośno, ale bez "chrobotania"). Sam się naprawił? Czy może ta metalowa tulejka wpadała w drgania i wydawała metaliczne dźwięki? Tego nie wiem. Chętnie bym rozebrał drugi sprawny silnik, aby sprawdzić czy ona powinna być tak luźna (może w fabryce się pomylili i dali od innego silnika?) i czy fabrycznie też nie jest smarowana (a powinna być?). W każdym razie - silnik zaczął chodzić normalnie i nie ma powodów do jego wymiany. Zobaczymy czy usterka nie wróci - mam nadzieję że będzie ok!

mx01c_3.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 435 raz(y) 171,78 KB

mx01c_2.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 396 raz(y) 630,99 KB

mx01c_1.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 633 raz(y) 308,51 KB

 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 10 Mar, 2018   

Nie widziałem wnętrza MXUS MX01C ale przez porównanie do innych podobnych mam watpliwość czy tuleja nie powinna być blokowana segerem przed przemieszczaniem. A jeszcze na seger spotyka się osłonę, podkładkę z b. cienkiego mosiądzu. Tu jak rozumiem było tylko wsuwane i mocowane de facto przez skręcenie dolnej i górnej pokrywy ?
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
esati 
stażysta


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lip 2017
Posty: 195
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 10 Mar, 2018   

Tak. Tulejka nie ma żadnego rowka i na pewno nie było żadnej nakładki (może zapomnieli jej zamontować w fabryce?). Co gorsza jak ja się włoży w gniazdo to ma spory luz (metal o metal) i tutaj dałem smaru aby wytłumić. Co nie zmienia faktu że moim zdaniem gdyby to ona była przyczyną to dźwięk byłby trochę inny, a jak na filmach z pierwszego postu posłuchasz to tak jakby chrobotała przekładnia (byłem pewien że to przekładnia). Może się coś inaczej ułożyło, ale złożyłem w odwrotnej kolejności jak rozebrałem... Zastanawiające.

Sprawdzałem też magnesy czy któryś się nie odkleił ale wszystkie trzymają.
20 magnesów na obwodzie - dla potomnych.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 10 Mar, 2018   

No fakt że chyba słychać przekładnię, ale to byc może mógł być SKUTEK, ruchu, luzu osi i wtedy koła przekładni były chwilami lekko 'przekoszone' w stosunku do osi.
Teraz to smar uszszelnił z zlikwidował micro luzy. Ale to tylko gdybanie.
W każdym razie jesli mam rację to efekt wróci stopniowo. Czyli jeżdzić i sprawdzać. Tym bardziej że masz 'zielone' światło od dostawcy aby to zdiagnozować.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
esati 
stażysta


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lip 2017
Posty: 195
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 10 Mar, 2018   

Ale zespół przekładni wchodzi bezpośrednio na wałek silnika (czarny na zdjęciu - kliny prowadzące) a ta tulejka pełni rolę dystansu (pozycjonuje metalowe koło napędowe z kołami przekładni - aby całość nie weszła "za głęboko") i z tego co patrzyłem to cała przekładnia nie ma znaczących luzów na wałku. No nic, pojeździmy zobaczymy. Ewidentnie musiało się coś inaczej ułożyć skoro hałasowało a nie hałasuje. Albo smar tymczasowo wytłumił. Jak wróci to będę raportował i będziemy dochodzić.
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 11 Mar, 2018   

Testuj ile wlezie, jeśli masz opcje bezproblemowej wymiany ;-)
 
 
esati 
stażysta


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lip 2017
Posty: 195
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 14 Mar, 2018   

Niestety chrobotanie szybko wróciło.
Otworzyłem silnik bez wyciągania go z obudowy (sam dekiel) i tak to pracuje:
https://www.youtube.com/watch?v=N7xUWLTKo34

Ewidentnie coś zawadza. Po wyjęciu z obudowy optycznie żadnych śladów na powierzchniach, nic nie zawadza, przekładnia wygląda ok. Po ponownym włożeniu hałasu nie ma. Nie mam pojęcia o co chodzi. Nie wygląda mi to na problem wyżej wspomnianej tulejki. Próbowałem kilka razy zazębić przekładnie w różnych pozycjach (może jest taka pozycja w której hałasuje) ale bezskutecznie - nie byłem w stanie ponownie wywołać tego dźwięku.

To co jeszcze zauważyłem to silnik jest źle wyważony, co też ma wpływ na jego pracę. Aczkolwiek nic nie zawadza. Na zdjęciach poniżej odstępy po przeciwnych stronach silnika.





Zastanawiam się czy problem nie leży głębiej w konstrukcji silnika - może w sprzęgle? Nie wiem jak jest zbudowane - nie rozbierałem dalej silnika bo dalsze rozbieranie jest bardziej inwazyjne a wolę go wymienić na drugi.

Wczoraj napisałem do e-biker z prośbą o wymianę. Chciałem chłopakom (i sobie) zaoszczędzić procedurę reklamacyjną i za ich zgodą go otwierałem, jednak nie mam pojęcia co mu jest :( Mam nadzieję że jest to kwestia tylko i wyłącznie tego egzemplarza, a nie całej wadliwej serii.

Czy ktoś ma lub miał podobne problemy z tymi silnikami?

Czy ktoś mądry wie co mu jest lub ma jakiś pomysł?

mx01c_odstepy2.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 521 raz(y) 193,31 KB

mx01c_odstepy1.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 401 raz(y) 257,65 KB

 
 
djmarcin56 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Sie 2016
Posty: 522
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Śro 14 Mar, 2018   

Myśle, że szukasz dziury w całym on tak poprostu chodzi i powinieneś cieszyć się jazdą a nie kombinować z wadami duchami, na zdjęciach które wstawiłeś odstępy zawsze będą różne po obu stronach bo bez drugiej strony silnika - dekla to oś nie jest idealnie wypoziomowana.
_________________
Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji ;)
 
 
esati 
stażysta


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lip 2017
Posty: 195
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 14 Mar, 2018   

To nie tłumaczy dlaczego po wyjęciu i włożeniu chodzi normalnie - bez tego chrobotania. Po pierwszym rozebraniu, nasmarowaniu, złożeniu - kilka kilometrów chodził w porządku. Zobacz filmik który wrzuciłem post wyżej jak coś wadzi/chrobocze przy obracaniu. Po wyjęciu z obudowy i włożeniu (ponowne zazębienie przekładni) chodzi płynnie. Poza tym byłem na zlocie gdzie ktoś miał identyczny silnik i chodził normalnie - tylko szum z przekładni. Zresztą sam e-biker przyznał że silnik chodzi nieprawidłowo. Także to nie są moje urojenia..

A cieszyć się jazdą niestety nie da rady bo przechodnie oglądają się kto używa tak głośnej wiertarki ;)
Gdyby każdy MX01C miał tak chodzić to jest to najgorszy z możliwych wyborów do roweru elektrycznego.

ps. może z Twoim silnikiem też jest coś nie tak i Ci to nie przeszkadza.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 14 Mar, 2018   

Nie jest to normalne w nowym silniku. Może, nie wyważenie, czy raczej lekka krzywizna, która ma zwiazek z tą tuleja, powoduje lekko niecentralne położenie ? Bo taki objaw szybko wracajacy by na to wskazywal.
A drugie co może (oby) jest w nim, to nadal za malo smaru, który się rozszedl.
Kibicujemy az do szczęśliwego zakończenia.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group