|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
MXUS MX01C hałas i chrobotanie z przekładni |
Autor |
Wiadomość |
esati
stażysta
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Lip 2017 Posty: 195 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 14 Mar, 2018
|
|
|
Jest jeszcze jedna ciekawostka. Jak szukałem silnika natknąłem się na informacje że silnik ma przełożenie 5:1. Tymczasem rzeczywiste przełożenie to 6:1, bo dopiero 6 obrotów silnika powoduje że koła przekładni robią pełny obrót po obwodzie i wracają do pozycji wyjściowej. Zamontowali koła przekładni z większą ilością zębów? Czy wszystkie tak mają a jest błąd w opisie który znalazłem. Albo są różne MX01C.
Jeżeli chodzi o smar to moim zdaniem fabrycznie jest dobrze nasmarowany. Za dużo tego smaru tez nie może być. Zresztą plastikowe/teflonowe koła to nawet na sucho tak nie hałasują (mam frezarkę stołową z podobną przekładnią to ciszej chodzi i to na wyższych rpm )
Może faktycznie oś delikatnie bokiem staje w silniku pod obciążeniem i od tej pory zaczyna hałasować. Albo coś z tym sprzęgłem. Jakbym rozebrał go na części pierwsze to może i bym doszedł ale już trochę za dużo czasu na niego straciłem. |
|
|
|
|
esati
stażysta
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Lip 2017 Posty: 195 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 21 Mar, 2018
|
|
|
Historii ciąg dalszy. E-biker podesłał drugi silnik, który chodzi normalnie. Nie ma żadnego chrobotania (filmy za chwilę). Jest to silnik prawdopodobnie z zeszłego roku, gdyż:
- jego oznaczenia to MX01C 1706 0152 (pierwsze zdjęcie), a mojego to MX01C 1706 0166 (drugie zdjęcie)
- koło, w który jest zapleciony jest krzywe, nyple zjechane, bieżnia v-break wytarta
- na zewnętrznych powierzchniach łożysk jest nalot rdzy, ale same łożyska chodzą bardzo ładnie
W związku z powyższym przełożyłem wszystko do swojego (nowego) koła, tj. silnik + przekładnie + dekiel zewnętrzny. Co ciekawe przekładnie nie pasują zamiennie. W dosłanym silniku wałek jest minimalne większy i przekładnia nie chce się wsunąć (może dałoby się ją nabić - ale nie próbowałem), więc nie miałem jak zrobić testu z samą podmianą przekładni.
Filmy porównujące prace, które nagrałem jeden po drugim. Na pierwszym filmie to silnik 0166 - w tle słychać chrobotanie, które mocno się nasila pod obciążeniem jak rower jedzie, w szczególności ze stałą prędkością 25-30km/h na tempomacie (niestety nie miałem jak tu nagrać filmu). Na drugim filmie silnik po podmianie na 0152 (została tylko moja zewnętrzna obudowa) - w tle słychać tylko szum przekładni. Sami oceńcie
1. mój silnik 0166 https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
2. dosłany silnik 0152 https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
Ponadto 0152 jest lepiej wyważony i nie wpada w takie wibracje jak wpadał 0166. Konstrukcja silników wewnątrz taka sama. Tulejka taka sama. Jednak 0166 tak jakby miał ciaśniej spasowany wałek (przekładnie od 0152 pasuje do 0166, ale od 0166 nie pasuje do 0152), co może nasuwać jeden "naciągany" wniosek - przekładnia na wałku ma większy luz przez co czasem może stawać delikatnie "bokiem" i zęby pracują lekko przekoszone stąd ten hałas. A dodatkowe wibracje z silnika jeszcze to pogłębiają.
Podsumowując - zatrzymam silnik 0152 i będę testował. Na razie zrobiłem 5km na próbę i na razie wszystko chodzi dobrze - mam nadzieję że tak już zostanie. Wcześniej zostałem poinformowany że drugi silnik, który miał być do mnie wysłany też hałasował - stąd pewnie decyzja aby wysłać mi silnik używany, ale za to sprawdzony. Mimo otrzymania używanego silnika plus dla e-bikera, za to że pozwolił mi najpierw przetestować drugi silnik, a potem odesłać swój - dzięki temu mogłem przełożyć całość i zatrzymać swoje koło.
mx01c_obrecz_i_nyple.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 282 raz(y) 102,4 KB |
mx01c-1706-0152.jpg oznaczenie silnika dosłanego |
Pobierz Plik ściągnięto 269 raz(y) 112,28 KB |
mx01c-1706-0166.jpg oznaczenie mojego silnika |
Pobierz Plik ściągnięto 258 raz(y) 102,98 KB |
|
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 22 Mar, 2018
|
|
|
Czyli w sumie dobre wieści ale i ważna informacja o różnicach konstrukcyjnych i (nie)zamienności niektórych części. Czyli powodzenia.
Silnik przekladniowy moze być cichy ? Może. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
esati
stażysta
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Lip 2017 Posty: 195 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 23 Mar, 2018
|
|
|
Za daleko idący wniosek.
Mój 9c jest zdecydowanie cichszy, nawet z blokowym sterownikiem.
Przekładnie wyraźnie słychać, ale przynajmniej już nic nie chrobocze.
Coś za coś, gra kompromisów. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|