|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
AVID BB5 z tarczą 180mm |
Autor |
Wiadomość |
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 16 Mar, 2018
|
|
|
xyz2a napisał/a: | Nigdy nie miałem tarczowych więc w używanych nawet nie wiedziałbym na co zwrócić uwagę. Zamówiłem już Avid BB7 - głównie z uwagi że sporo osób z forum ten model posiada. |
Dobry wybór, w połączeniu z tarcza 180 lub 203 mm to niezły hebel. Czasem wskazane sa tarcze pływające - mniej piszcza. |
|
|
|
|
ICE
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 8 razy Dołączył: 15 Maj 2016 Posty: 321 Skąd: wlkp
|
Wysłany: Pią 16 Mar, 2018
|
|
|
Dobry hamulec, właśnie też zamówiłem kolejny do mojego roweru. |
|
|
|
|
xyz2a
stażysta
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lut 2017 Posty: 177 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 21 Mar, 2018
|
|
|
Założyłem tarczę, przymierzyłem hamulec i dystans między hamulcem a silnikiem (jeszcze bez regulacji) to około 1 mm - blisko ale nie zawadza. Czy jest to bezpieczny odstęp czy jednak zakładać podkładkę dystansową?
edit:
Ciasno - między tarczą a widelcem tylko 2 mm. |
|
|
|
|
xlineage [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 01 Kwi, 2018
|
|
|
xyz2a napisał/a: | Nigdy nie miałem tarczowych więc w używanych nawet nie wiedziałbym na co zwrócić uwagę. Zamówiłem już Avid BB7 - głównie z uwagi że sporo osób z forum ten model posiada. |
Heyka, bb7 to bardzo dobry hebel, jak na mechaniczny to często bije na głowę większość tanszycha może i średnich hydraulicznych. Sam mam taki bb7 na przodzie z tarczą 203mm, linka teflonową plus pancerz, i muszę powiedzieć, że umnie dosłownie działa jak hydrauliczny w ścigancie, lekko naciśniesz , np 1 czy 2 palcami na piasku i już koło blokuje, na asfalcie na mokrym trzeba uważać.
Obecnie założyłem bb7+160 na tył, plus najtańsze linki galwanizowane i pancerz z teflonem z Alledrogo, tu już jest dłuższa droga na lince i pancerza więcej więc czuje To lekko na klamce hamulca. Co do siły hamowania tyłu na 160 jeszcze nie miałem okazji sprawdzić.
co do odstępu takie 4-5mm myślę będą bardziej bezpieczne, sam mam z przodu jakieś 2mm przy tarczy 230mm( taki wielokąt foremny, jakieś 12 punktów ma taki mały odstęp) i czasem potrafi szorować o widelec.
Przy takich małych odstępach ważne jest dobre wycentrowanie koła oraz należy pamiętać że przy hamowania tarczą wygina się w jedną stronę |
|
|
|
|
Inc0
prezes
Pomógł: 21 razy Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 593 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Nie 01 Kwi, 2018
|
|
|
xlineage napisał/a: | Sam mam taki bb7 na przodzie z tarczą 203mm, linka teflonową plus pancerz, i muszę powiedzieć, że umnie dosłownie działa jak hydrauliczny w ścigancie, lekko naciśniesz , np 1 czy 2 palcami na piasku i już koło blokuje, na asfalcie na mokrym trzeba uważać. | i tu jest cała różnica miedzy mechanicznym i hydraulicznym hamulcem tarczowym. W mechanicznym Hamulcu trudniej kontrolować modulacje niż w hydraulicznym który dodatkowo wymaga mniejszej siły nacisku na klamke
xlineage napisał/a: |
Przy takich małych odstępach ważne jest dobre wycentrowanie koła oraz należy pamiętać że przy hamowania tarczą wygina się w jedną stronę | btw tarcza jest mocowana do piasty wiec co ma do ocierania scentrowane koło???
ps: antaras bajum valakas |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|