ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło?
Autor Wiadomość
szwagiereu 
początkujący


Dołączył: 16 Mar 2018
Posty: 24
Skąd: Świętokrzyskie
Wysłany: Nie 18 Mar, 2018   

Ok wszystko porozbierałem wszystko posprawdzałem nie jestem pewien czy wszystko dobrze zrobiłem ale pewnie się okaże.
Na początek rozebrałem sterownik w nadziei że bedzie w środku jakiś przepalony czy coś takiego ,
niestety wszystko wygląda na zdrowe oprócz lutów + i - z odwrotnej strony wyglądają jak by były lekko przepalone ,
poza tym nic nie zwróciło mojej uwagi w środku sterownika nawet niic nie śmierdzi spalenizną.

Na szczęście pojawił się całkiem przypadkiem znajomy który ma trochę większe pojęcie o takich rzeczach
elektrycznych i zaczął to sprawdzać miernikiem , zaczął od baterii ale jak już wiemy od wczoraj miernik podłączony
bezpośrednio do kabli od baterii przy ustawionym mierniku na 200v pokazuje 54.3 .więc bateria cała .

następnie zaczął sprawdzać silnik i powiedział że jeżeli wieżyc temu miernikowi to silnik jest OK
niestety nie widziałem do czego tam dotykał bo w tym czasie czytałem mu wasze posty co i jak robić ,
ale patrząc na niego jak on tam to sprawdzał to wyglądało że chyba wiedział co robi albo tylko sprawiał takie wrażenie że wie :)
(oczywiście nic nikomu nie ujmując) ja jak już mówiłem jestem totalnie zielony w tych sprawach jest to dla mnie
czarna magia. Co do sterownika powiedział mi że żeby go posprawdzać to troche więcej zabawy z tym jest a nie ma czasu
żeby to sprawdzać więc nie wie czy jest sprawny. Pal licho sterownik jeżeli to tylko on padł , ale podczas dalszych pomiarów
zacząłem się trochę obawiać że jednak silnik też jest uwalony ale o tym zaraz .

Ok wedle zaleceń kręcenie kołem : bez żadnych połączonych kabli koło kreci się normalnie natomiast gdy tylko dotknę
dwa z trzech grubych ze sobą stawia znaczny opór ale kreci się płynnie.

Ok teraz właśnie te obawy co do uwalonego silnika , ponieważ Michał napisał żeby podczas kręcenia kołem ustawić miernik na
volty i sprawdzić pomiar : kręcę kołem dotykając na przemian kabelków w kostce od silnika zielony z niebieskim ,żółty z zielonym
itd. i niestety nic się nie pokazuje na mierniku.
Chyba że coś zle robie - szybki telefon do szwagra , może on coś zaradzi co dwie głowy to nie jedna w sumie
od niego się tym zaraziłem ebajkostwem :) i trochę dłużej ma sojego ebika troche bardziej obczytany w tych sprawach
a i wszystkie klamoty i baterię ma od Michała więc może coś zaradzimy. Podłączaliśmy ten silnik chyba na wszystkie sposoby
ale miernik na voltach nic nie pokazał. Jedynie co to na omach pokazuje zawsze takie same parametry czyli : gruby zielony i żółty
25.2 żółty niebieski 25.1 i niebieski zielony 25.4 , na kostce nie pokazuje nic ani na omach ani na voltach.

Ok podpinamy sterownika do silnika i kostke i trzy grube kable : Ooooooooo cholera wcześniej tego nie było chyba że tyle różnych
sposobów podłączenia zrobiliśmy że akurat ten pominęliśmy zaraz zaraz jeszcze raz sprawdzę ponieważ wszystko to piszę
i podpinam wszystko raz jeszcze na bieżąco żeby niczego nie pokićkać :) ok więc jeszcze raz : TYLKO silnik połączony ze
sterownikiem kostka i 3 grube kable zielony żółty i niebieski miernikiem sprawdzam napięcie na + i - sterownika UWAGA
JEST od 10.5 i więcej w zależności jak szybko kręci się pedałem . Więc chyba silnik jest ok :) :):). ok bez podniety to tylko moje
wyobrażenie ponieważ tak naprawdę się na tym nie znam a dwa po prostu chciałbym żeby silnik był OK. :) .

Tylko teraz najważniejsze pytanie, jeżeli jest uwalony sterownik to czemu??? i co to spowodowało chodzą mi po głowie kable których
użyłem do podpięcia baterii ze sterownikiem bo to one były najbardziej zgrzane nie jestem pewien czy nie były za cienkie i czy
izolacja na nich nie była za cienko nakrecona i pod wpływem ciepła roztopiła się i gdzies się może zwarły + z - , bo tak jak na
poprzednich zdjęciach widać minus wylazł z izolacji może pod wpływem gorąca gdzieś się zwarł z + , nie wiem nie znam się
tak tylko gdybam ponieważ kable które dałem wcześniej były może nie połowę ale cieńsze niż te co przy baterii i sterowniku.
Tylko czemu ten sterownik i kable się aż tak nagrzały?. Nie mam pojęcia. może jakaś mądrzejsza głowa będzie wiedziała

Ok do tego wysyłam zdjęcia z opisami mam nadzieję że uda postawić się diagnozę

oczywiście kable kupione grubsze do połączenia użyje spinek niestety kostek nie mogłem nigdzie dostać

Aaaaa zapomniałem ale już sprawdzam sterownik podpięty do silnika i do baterii miernikiem sprawdzam gniazdo
ładowania baterii napięcie nie spada cały czas jest takie samo 53.2. Więc zwarcia nie ma .

Martwi mnie tylko ta część tekstu wysłana przez Michała " W tym celu możesz wziąść mieirnik i podłączyć pod fazy:
: między żółty a niebieski i nastawic na volty. Zoabczyć, czy pokazuje napięcie.
Potem miedzy żółty a zielony i zobaczyć czy ma takie samo napięcie podczas kręcenia.
Jak silnik wytwarza napięcie to fazy są sprawne. "
Nie jestem pewien czy dobrze to interpretuję jak już wcześniej pisałem nic takiego się nie dzieje nawet teraz sprawdzam
przy podłączonej baterii i miernik nic nie pokazuje ale od początku bo może coś zle robie :

Wszystko odłączone bateria i sterownik odłączony ustawiam miernik na 200V wsadzam kable od miernika do kostki kabli
od silnika żółty niebieski - nic się nie dzieje kręcę kołem też nic zmieniam na żółty zielony też nic jak kręcę też nic
sprawdzam + i - przy kostce od silnika też nic nie pokazuje jak kręcę też nic , podłączam kable od miernika do 3 grubych
kabli które odchodzą od silnika też nic . Więc tylko to mi się nie zgadza ze wszystkim innym z postu Michała i z postów innych
kolegów wszystko inne by się zgadzało. Natomiast jak pisałem wcześniej : silnik połączony ze
sterownikiem kostka i 3 grube kable zielony żółty i niebieski miernikiem sprawdzam napięcie na + i - sterownika
jest od 10.5 i więcej w zależności jak szybko kręci się pedałem . Więc chyba silnik jest ok .

Wszystkim naprawdę bardzo dziękuję za pomoc i rady mam nadzieję że w końcu wspólnymi siłami uda się dość co się stało
i gdzie leży przyczyna .
Pozdrawiam wszystkich.

IMG_20180318_175532.jpg
wszystko wygląda ok
Pobierz Plik ściągnięto 208 raz(y) 3,82 MB

IMG_20180318_175434.jpg
rozebrany sterownik od tyłu
Pobierz Plik ściągnięto 230 raz(y) 3,04 MB

IMG_20180318_175428.jpg
rozebrany sterownik brak jakich kolwiek zmian
Pobierz Plik ściągnięto 195 raz(y) 3,3 MB

IMG_20180318_175420.jpg
rozebrany sterownik brak jakich kolwiek zmian
Pobierz Plik ściągnięto 203 raz(y) 3,62 MB

 
 
szwagiereu 
początkujący


Dołączył: 16 Mar 2018
Posty: 24
Skąd: Świętokrzyskie
Wysłany: Nie 18 Mar, 2018   

sterownik

IMG_20180318_175759.jpg
przypalony plus i minus
Pobierz Plik ściągnięto 207 raz(y) 2,7 MB

IMG_20180318_175702.jpg
przypalony plus i minus
Pobierz Plik ściągnięto 205 raz(y) 2,97 MB

 
 
szwagiereu 
początkujący


Dołączył: 16 Mar 2018
Posty: 24
Skąd: Świętokrzyskie
Wysłany: Nie 18 Mar, 2018   

oryginalne kable wyglądają ok tylko otuliny były przytopione

IMG_20180318_182218.jpg
oryginalne kable wyglądają ok tylko otuliny były przytopione
Pobierz Plik ściągnięto 178 raz(y) 2,79 MB

IMG_20180318_182150.jpg
oryginalne kable wyglądają ok kostka od silnika
Pobierz Plik ściągnięto 188 raz(y) 2,98 MB

IMG_20180318_182130.jpg
oryginalne kable wyglądają ok tylko otuliny były przytopione
Pobierz Plik ściągnięto 176 raz(y) 3,92 MB

IMG_20180318_182114.jpg
oryginalne kable wyglądają ok tylko otuliny były przytopione
Pobierz Plik ściągnięto 189 raz(y) 3,21 MB

 
 
szwagiereu 
początkujący


Dołączył: 16 Mar 2018
Posty: 24
Skąd: Świętokrzyskie
Wysłany: Nie 18 Mar, 2018   

wszystko odłączone pomiar z kabli od silnika 3 grube i z kostki wskazania zawsze takie same

IMG_20180318_215318.jpg
pomiar gniazda baterii podłączony sterownik i bateria , prawy dolny róg jest miernik
Pobierz Plik ściągnięto 195 raz(y) 4,5 MB

IMG_20180318_183328.jpg
wszystko odłączone pomiar z kabli od silnika 3 grube i z kostki wskazania zawsze takie same
Pobierz Plik ściągnięto 194 raz(y) 3,5 MB

IMG_20180318_183303.jpg
wszystko odłączone pomiar z kabli od silnika 3 grube i z kostki wskazania zawsze takie same
Pobierz Plik ściągnięto 190 raz(y) 3,71 MB

 
 
szwagiereu 
początkujący


Dołączył: 16 Mar 2018
Posty: 24
Skąd: Świętokrzyskie
Wysłany: Nie 18 Mar, 2018   

nowe kable i końcówki do podłączenia baterii

IMG_20180318_221506.jpg
nowe kable i końcówki do podłączenia baterii
Pobierz Plik ściągnięto 204 raz(y) 3,38 MB

IMG_20180318_221444_HHT.jpg
nowe kable i końcówki do podłączenia baterii
Pobierz Plik ściągnięto 205 raz(y) 1,97 MB

IMG_20180318_221402_HHT.jpg
nowe kable i końcówki do podłączenia baterii
Pobierz Plik ściągnięto 188 raz(y) 1,6 MB

 
 
szwagiereu 
początkujący


Dołączył: 16 Mar 2018
Posty: 24
Skąd: Świętokrzyskie
Wysłany: Pon 19 Mar, 2018   

Miłosz001 napisał/a:
A możesz przywieźć to do mnie do Kielc?
Sa 3 możliwości:
zwarcie w silniku,
Nie wytrzymał sterownik,
zwarły się przewody i spaliły sterownik


Bardzo chętnie bym przywiózł ale nie ma mnie teraz na miejscu więc nie mam jak.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group