ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
regeneracja li-ion
Autor Wiadomość
wiciu_r 
stażysta


Wiek: 52
Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 160
Skąd: Szamotuły
Wysłany: Sob 24 Mar, 2018   regeneracja li-ion

Cześć!
Przypadkiem znalazłem jakieś artykuły, że zamrażanie baterii regeneruję ją.
Czyli jak mam butle CO2 i 60 starych li-ionów to mam szanse zrobić z nich nowe?
Jeśli temat był to sorry, ale nie znalazłem.
Pozdro
_________________
Im lepsza terenówka - tym dalej trzeba iść po traktor...
 
 
Maksiu 
początkujący


Dołączył: 21 Lut 2017
Posty: 9
Skąd: Polska
Wysłany: Sob 24 Mar, 2018   Re: regeneracja li-ion

wiciu_r napisał/a:
Czyli jak mam butle CO2 i 60 starych li-ionów to mam szanse zrobić z nich nowe?


A w tej bajce były smoki ? Mam nadzieję że zrozumiałeś podtekst :)
 
 
tomek701 
prezes


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 545
Skąd: Chełm
Wysłany: Nie 25 Mar, 2018   

Witam kiedyś wyczytałem na necie o zamrażaniu baterii do telefonów li ion. Miałem telefon nowy w którym po pół roku padła bateria. Zamroźiłem ją i tak nie miałem nic do stracenia. Bateria ożyła służyła mi świetnie aż telefon sprzedałem jeszcze jakiś rok. Niedawno żonie w lg k10 padła bateria a aplikacja pokazywała 1600 mAh z 2300 nowa. Po zamrożeniu tydzień temu 2056. https://photos.app.goo.gl/TBQNyVYjacqpzjjN2 Baterię przed zamrożeniem należy naładować na ful następnie okręcić chusteczką do nosa i szczelnie taśmą samoprzylepną lub folią. Potem zamrozić np w zamarażalniku po 12 h wyjąć rozmrozić i używać. Z ogniwami 18650 tego nie robiłem ale z baterią do smartfona dwa razy się udało
 
 
Sławek 
początkujący
SJ


Dołączył: 30 Mar 2015
Posty: 10
Skąd: Częstochowa
Wysłany: Czw 26 Kwi, 2018   

Witam
Mam problem z akumulatorem Litowo Jonowym 50,4V 28Ah
Właściwie problem się zaczął w momencie zakupu gdyż sprzedawca opisał ją jako LiFePo4 48V 28Ah
Zakupiona 25 maj 2016 mimo BMSów i bardzo dobrej na oko konstrukcji (akumulator firmy EMCO) niestety padła po przemierzeniu ogniw okazało się iż na jednym z nich napięcie spadło do 0.000V Pozostałe ogniwa w okolicy 2,8V do 3,2V
I teraz pytanie CZY KTOŚ WIE JAK TO ZREGENEROWAĆ (WYMIENIĆ NA NOWE OGNIWO) LUB EWENTUALNIE CHCIAŁ BY COŚ TAKIEGO KUPIĆ DO ZAGOSPODAROWANIA ?
Czekam na informację
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Czw 26 Kwi, 2018   

Podejrzewam, że sprzedawca miał rację co do typu ogniw (LiFePo4) na co wskazywało by obecne napięcie pojedynczych jak i początkowy stan.Gdyby było wiadomo na 100% jakie to ogniwa to zawsze można uszkodzone wymienić.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 27 Kwi, 2018   

Sławek napisał/a:
Witam
.. gdyż sprzedawca opisał ją jako LiFePo4 48V 28Ah
Zakupiona 25 maj 2016 mimo BMSów i bardzo dobrej na oko konstrukcji (akumulator firmy EMCO) niestety padła po przemierzeniu ogniw okazało się iż na jednym z nich napięcie spadło do 0.000V Pozostałe ogniwa w okolicy 2,8V do 3,2V

Jesli to ogniwo jest spuchniete, to odseparuj cały pakiet od swojego dobytku, pomieszczenia które jest łatwopalne. To niestety potencjalne żródło pożaru.
To pewnie ogniwa pryzmatyczne (płaskie), solidnie zalutowane, a padnięte ogniwo jest pewnie po środku. To częsty przypadek uszkodzenia od temperatury. Musi być ostroznie rozebrane, rozlutowane i dobrane podobne/identyczne.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Klaus 
młodzik
Li Ion 18650


Pomógł: 1 raz
Wiek: 28
Dołączył: 09 Maj 2017
Posty: 87
Skąd: Jabłonna
Wysłany: Pon 14 Maj, 2018   

Akumulator Litowo jonowy w trakcie procesu starzenia wytwarza zwiazki litu glownie tlenki i weglany ktore powoduja zmniejszenie pojemnosci poprzez blokowanie elektrody (anody) i zmniejszanie jej chlonnosci (powierzchni czynnej) przez co zmniejsza sie rowniez ilosc litu. To proces nieodwracalny i zamrazanie nie powoduje ze ogniwo regeneruje ww. warstwe.

Jesli chcialbys sie dowiedziec wiecej zapraszam tutaj. : http://baterie18650.pl/dl...atory-umieraja/
_________________
Zajmuje sie akumulatorami Li Ion. Moja strona : www.Baterie18650.pl
Potrzebujesz akumulatory do projektu - wyslij mi wiadomosc lub maila.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group