ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Nowy sklep internetowy (Chiny)
Autor Wiadomość
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
  Wysłany: Wto 18 Sty, 2011   Nowy sklep internetowy (Chiny)

Witam

W "sieci" pojawił się nowy sklepik z elementami do konwersji (huby BLDC, kontrolery itd .. ) oraz ogniwami (mają też BMSy do nich).
Temat jest nowy i z tego co widzę strona ciągle się buduje.
Dowiedziałem się natomiast, że chociaż ceny jakie widnieją na stronie są wyższe niż na BMSbattery to mogą kompleksowo (po skalkulowaniu z kosztami przesyłki) wychodzić konkurencyjnie.
Jeśli byłby ktoś poważnie zainteresowany np. ogniwami LiFePO4 rozmiar 38120 lub 38140 to może do Nich wysłać zapytanie aby to zweryfikować.

Poniżej link
http://www.elifebike.com/
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Wto 18 Sty, 2011   

Ostatnio zamawiałem ogniwa plastiki i blaszki w BMSbattery w rozmiarze 38140 12Ah kupowałem 13.12.2010 a powiadomienie z izby celnej miałem już 16.12.2010.Potem nierówna walka z biurokracją i ogniwa otrzymałem 20.12.2010.Ostatnio zauważyłem że przesyłki wysyłają głównie EUEXP chociaż niby tańsze wersje przesyłek też są .
_________________
pozdr
Tomek
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pią 21 Sty, 2011   

Na tych dużych niebieskich lifepo4, piszą że mają prąd ciągły 5c. Mi by pasowało 2c ciągły 4c chwilowy. Ale na endlessphere toczyła się dyskusja (z pomiarami) gdzie ze względu na wysoki opór wewnętrzny baterie miały duży spadek napięcia (od nominału do okolo 2,8 2,9V) już przy prądzie 3c. Stąd pytanie jak z żywotnością takiego ogniwa? NIe ukrywam że obecnie głównie ta duża liczba cykli czyni dla mnie te oferte atrakcyjną. Pytanie tylko czy 1000 cykli jest realne?
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Pią 21 Sty, 2011   

Kilka osób w Polsce "testowało" te ogniwa ("Headaway" ... czy jak to się pisze) więc mogą się wypowiedzieć :)
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Sob 22 Sty, 2011   

I jeszcze jeden sklep taki sam niby a całkiem inny :wink: sklep
_________________
pozdr
Tomek
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Sob 22 Sty, 2011   

Tak, czytałem test kolegi Tomsona ale on rozładowywał przy 1c... Masz namiary na test z więcej C? Te na endless były z 2007. Być może coś się zmieniło.
Pozdrawiam:).
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Nie 23 Sty, 2011   

przeprowadzę pomiar z większym prądem rozładowania na 4ogniwach mam trochę żarówek halogenowych może chociaż 3C
_________________
pozdr
Tomek
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Nie 23 Sty, 2011   

tomson napisał/a:
I jeszcze jeden sklep taki sam niby a całkiem inny :wink: sklep

Faktycznie. Ceny w 100% takie same :)
 
 
wojtekdrugi
[Usunięty]

Wysłany: Wto 25 Sty, 2011   

toft napisał/a:
Na tych dużych niebieskich lifepo4, piszą że mają prąd ciągły 5c. Mi by pasowało 2c ciągły 4c chwilowy. Ale na endlessphere toczyła się dyskusja (z pomiarami) gdzie ze względu na wysoki opór wewnętrzny baterie miały duży spadek napięcia (od nominału do okolo 2,8 2,9V) już przy prądzie 3c. Stąd pytanie jak z żywotnością takiego ogniwa? NIe ukrywam że obecnie głównie ta duża liczba cykli czyni dla mnie te oferte atrakcyjną. Pytanie tylko czy 1000 cykli jest realne?

Oni podają że przy 0,8C 2000,przy 1C 1500 to ciekawe ile przy 1,5 C myślę że nie więcej niż 500
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Wto 25 Sty, 2011   

Jeśli byłoby to 500 cykli (jeszcze pytanie przy jakim dod i jaki spadek pojemności) to średnio się to oplaca... W tych pieniądzach można kupic lipo które są dużo lżejsze i mają mniejszą objętość... ale jeśli 1000 cykli to już jednak te lifepo4:()... No i co tu zrobić:).
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Wto 25 Sty, 2011   

Tu nie chodzi o prąd C tylko procentową wartość rozładowania akumulatora.
I tak przy rozładowaniu do 100% ilość cykli pracy wynosi 1500.
przy rozładowaniu do 80% ilość cykli pracy wynosi 2000.
Ogniwa LiFe używane na promach są rozładowane do 60% i trwałość ich jet ponad 6000 cykli
_________________
pozdr
Tomek
 
 
Mibars 
kierownik
Leń patentowany



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 382
Skąd: Nadarzyn k. W-wy
Wysłany: Sob 05 Lut, 2011   

Hmm... Są jakieś dokładniejsze testy tych ogniw?
http://www.elifebike.com/...1-1B-F41V.1HQYW

Zainteresowało mnie jedno - Jeśli podane parametry są realne, to cztery takie ogniwa spięte w szereg stworzą idealny akumulator rozruchowy do samochodu! Po co taki? Jest kilka powodów, jednym z nich jest znacznie niższa masa od ołowiowego (45Ah waży coś bliski 20kg, tutaj 10Ah dałoby się zmieścić w 1,5kg)

Parametry zdają się być idealne: Napięcie znamionowe 12-13,1V napięcie maksymalne 14,6V (nawet nie trzeba zmieniać systemu ładowania!), prąd maksymalny ciągły 100 amperów, chwilowy (1-5s) pewnie zniosą 2-3x większy (typowy akumulator 45Ah ma prąd rozruchu 300 amperów - to jest prąd przy którym po 30s napięcie spada do 8,4V), patrząc z deklarowanej rezystancji to prąd "oddać" powinny nawet jeszcze większy, niż kwasowe... Oczywiście nie ma wtedy mowy o dłuższym używaniu odbiorników na postoju, no, ale jak ktoś radykalnie odciąża auto, to i tak żadnego radia w środku nie ma ;)

Tak więc ponawiam pytanie - Ktoś testował?
_________________
No i jest :)
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 05 Lut, 2011   

Zmierz maksymalny prąd rozrusznika w pierwszej chwili uderzenia rozrusznika i kształt krzywej prądu w pierwszej sekundzie (szczególnie zimą).
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Mibars 
kierownik
Leń patentowany



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 382
Skąd: Nadarzyn k. W-wy
Wysłany: Nie 06 Lut, 2011   

Impuls 400A na samym początku, potem między 200, a 300. Wykres dla trochę większego silnika, ja mówię o małym silniku z rozrusznikiem 1kW (teoretycznie 83A, w praktyce pewnie podobnie jak wyżej).
_________________
No i jest :)
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 06 Lut, 2011   

Jakoś na moim mierniku mi wychodzi ten maksymalny prąd w impulsie dużo większy.
Ale sprawdź te ogniwka litowe i podziel się efektami na FORUM, najlepiej co dziesiąty rozruch.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group