Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Silnik do roweu-przewoltowanie |
Autor |
Wiadomość |
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Pią 21 Sty, 2011
|
|
|
Piszesz do gościa e-crazyman na ebayu.
ostatnio zamówiłem od niego zestaw do złożenia regulatora na PCB EB224-AS-1 do regulatora z 24 tranzystorami(prąd spokojnie do 100 A).Zestaw bez tranzystorów z przesyłką 138$ kompletny 254$ |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
zarówka128 [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 21 Sty, 2011
|
|
|
Czy ma ktoś doświadczenie z kontrolerem goldenmotor?
Wygląda na to że można go zaprogramować na dowolne parametry.Tylko ta cena....
Dodatkowo trzeba dokupić kabelek do programowania za prawie 100zł
Nie wiem czy nie wyjdzie taniej zamówić ze strony goldenmotor.cz-przynajmniej uniknę płacenia cła.
PS Ten kabelek wygląda na zwykłe USB z wtyczką, może da sie taki samemu skombinować |
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Pią 21 Sty, 2011
|
|
|
sobolu napisał/a: | Ktoś kupował w tym sklepie? Coś nie mogę uwierzyć w tą darmowa wysyłkę. |
Ja akurat mogę uwierzyć w darmową przesyłkę ponieważ sam kupuję od czasu do czasu w "e-sklepie" który znajduje się w Hong-Kongu i przesyłki maja "za free". To wynika z niskich kosztów usług China Post ale też nie należy się spodziewać szybkiej dostawy tą drogą
Inna kwestia to czy nie trafi się na jakiegoś "przekręta" co weźmie kasę i towaru nie wyśle (ale jeśli płatność jest przez Paypal to zawsze można temat zgłosić przed upływem 45 dni od wpłaty)
Co natomiast z prądem maksymalnym (ciągłym i chwilowym) ?? Tam napisali 48V i 600W co daje zaledwie 12,5A a to sporo mniej niż zakładałeś
do zarówka128
Mam ich (sterowników) jeszcze trochę na stanie. Następna dostawa pewnie latem.
Jeśli byś chciał to mogę go "zaprogramować" (ustawić parametry według życzenia).
Kabelek niestety nie jest taki zwykły (szukam kogoś kto zrobi "coś na wzór" aby było taniej i dostępne dla każdego kto jest zainteresowany).
Napisz skąd jesteś to może znajdzie się ktoś w Twojej okolicy z kim mógłbyś przetestować sprawę w zestawie z konkretnym (Twoim) silnikiem i dla konkretnego napięcia.
To co pisze Pan Zbyszek odnośnie obniżenia trwałości silnika to 100% prawda ale uważam, że szybkość "degradacji" jest ściśle zależna od tego ile procent się podnosi napięcie. Widziałem opisy gdzie po jakimś czasie faktycznie silnik nie nadawał się do niczego ale co się dziwić gdy nominalnie był na 36V a ktoś podawał mu ponad 80 czy 90V i dodatkowo katował na wertepach (coś jak motocykl krosowy) ?? My tutaj rozważamy natomiast +30% w napięciu a nie ponad 2x (!). |
|
|
|
|
zarówka128 [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 21 Sty, 2011
|
|
|
Chętnie kupiłbym ten kontroler, pozostaje tylko kwestia ceny...
Kabelka właściwe nie będę potrzebował.Pytanie tylko czy jak się mu ustawi max 25A to nie przepuści więcej?Czytałem na endless-sphere że z tą dokładnością to bywa różnie..
Na aliexpress można kupować bez obaw, mają system ochrony kupujących escrow(sprzedający otrzyma pieniądze dopiero kiedy potwierdzę odbiór towaru)
Silniki bez szczotkowe raczej dobrze zniosą przewoltowanie. Są modele na 36V/48V(o mocy 500/700W)Niestety nie wiem czy mój do takich należy-nie ma na nim żadnych danych |
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Pią 21 Sty, 2011
|
|
|
zarówka128 napisał/a: | Chętnie kupiłbym ten kontroler, pozostaje tylko kwestia ceny... |
Napisałem w poście ile kosztują
Cytat: | Pytanie tylko czy jak się mu ustawi max 25A to nie przepuści więcej?Czytałem na endless-sphere że z tą dokładnością to bywa różnie.. | Na to pytanie niestety nie odpowiem gdyż nie robiłem testów osobiście.
Cytat: | Silniki bez szczotkowe raczej dobrze zniosą przewoltowanie. Są modele na 36V/48V(o mocy 500/700W)Niestety nie wiem czy mój do takich należy-nie ma na nim żadnych danych | Na silnikach które mam na magazynie też nie ma żadnych trwałych oznaczeń a jedynie naklejki (w zasadzie metki) dzięki którym można zorientować jaki to jest model (500, 750 czy 1000W) zakładając oczywiście, że Chińczyk nie pomylił się przy opisywaniu. |
|
|
|
|
Jacek Gabrysiew [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 24 Sty, 2011
|
|
|
Do Tomasz-kombi!
A Ja mampytanie czy masz starowniki na 48 V do silnikow BLDC (bez czujnikow hala)
Na warsztacie mam silnik i niemoge go dokladnie nawinac bo niemam sterownika do niego
I ile by mnie to kosztowalo
Zaznaczam ze wszystko opisze na forum |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Pon 24 Sty, 2011
|
|
|
Do silnika bez czujnikowego wstawiłem halotrony i łanie się reguluje od najniższych obrotów.Zamierzam teraz wstawić czujniki do przerobionego pralkowca 16biegunow i 48 żłobków. |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Pon 24 Sty, 2011
|
|
|
Jacek Gabrysiew napisał/a: | A Ja mampytanie czy masz starowniki na 48 V do silnikow BLDC (bez czujnikow hala) |
One generalnie są do silników "czujnikowych" chociaż według instrukcji w przypadku uszkodzenia czujnika przechodzą automatycznie w tryb "bezczujnikowy"... (może być jednak konieczność wstępnego rozpędzenia silnika w niektórych przypadkach)
Będę to musiał sprawdzić doświadczalnie bo jakoś nie było okazji |
|
|
|
|
ciborek1 [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 10 Lut, 2011
|
|
|
Było by super gdyby to przełączanie działało automatycznie i to 'w obie strony'.
Chcę sobie dorobić drugi bieg do mojego e-roweru czyli przełączanie uzwojeń gwiazda-trójkąt.
Do tej pory powstrzymywała mnie przed tym konieczność dodania drugiego zestawu czujników bo niestety sterowniki, które mam nie chcą działać bez nich (ani od zera ani po wstępnym rozpędzieniu koła).
Jeśli była by taka możliwość to proszę o sprawdzenie następującej sekwencji:
- rozpędzenie silnika z czujnikami pracującymi (najlepiej zaplecionego w koło, większa bezwładność).
- "zamknięcie przepustnicy"
- podczas gdy koło się obraca dzięki bezwładności odpięcie czujników (np. ich zasilania, jeden przewód jeśli sie da, lub całej wtyczki)
- ponowne "otwarcie przepustnicy" gdy koło się jeszcze obraca, czy silnik bez problemów podejmie pracę i rozpędzi koło do nominalnej prędkości?
- "zamknięcie przepustnicy"
- podłączenie czujników
- sprawdzenie czy silnik podejmie pracę z czujnikami w dwóch przypadkach: gdy koło sie jeszcze obraca i gdy już się zatrzymało
Był bym bardzo wdzięczny za sprawdzenie i chętny do zakupu takiego sterownika na 48V gdyby eksperyment się powiódł. |
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Czw 10 Lut, 2011
|
|
|
Na razie testowałem "start z zatrzymania" i to bez koła.
Sprawdziłem dwa modele silników Goldenmotor (z przekładną planetarną i wolnobiegiem - 250W oraz "zwykły" - bez przekładni i wolnobiegu 500W).
W obydwu przypadkach silnik nie chciał zastartować.
Oczywiście silnika z wolnobiegiem nie dało się zmusić do pracy
Większy model rozbujał się "na popych".
Ewentualne testy z silnikiem 750W wplecionym już w koło będę mógł zrobić chyba dopiero na wiosnę jak "odkopię" swój drugi rower (teraz pod ręką mam tylko wersję "light" ).
W najbliższym czasie mogę co najwyżej jeszcze spróbować powtórzyć test z tym 500W (niezaplecionym) dla rozłączenia czujników (wtyczki) "w biegu". |
|
|
|
|
ciborek1 [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 11 Lut, 2011
|
|
|
Podczas pracy bez czujników silnik kręcił się tak samo szybko jak z nimi? Pytam, bo być może tryb bez czujników jest czymś na kształt trybu awaryjnego w samochodach - nakłada ograniczenia na pracę silnika.
Proszę o sprawdzenie rozłączenia/podłączenia czujników podczas gdy silnik się obraca.
Moc silnika nie powinna mieć znaczenia, wolnobieg i owszem ale zamierzam przerobić silnik bez niego. |
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Pon 21 Lut, 2011
|
|
|
Nie zauważyłem zmiany w prędkości obrotowej w przypadku pracy na czujnikach i bez nich.
Testy z rozłączaniem wtyczki "w biegu" przeprowadziłem dzisiaj (niestety na "gołym" silniku tj bez obręczy a więc mała bezwładność i bardzo szybkie zatrzymanie).
Sprawa wygląda tak:
Jeśli rozłączy się wtyczkę przy wciśniętej manetce to silnik staje.
Jeśli zaczekamy do całkowitego zatrzymania to efekt będzie taki sam jak napisałem poprzednio (ponowny rozruch tylko "na popych").
Jeżeli jednak silnik jeszcze się kręci to puszczenie manetki i jej ponowne naciśnięcie powoduje "rozbujanie" silnika na nowo.
IMHO:
1) Sterownik nie nadaje się do pracy z silnikiem bez czujników o ile nie zamierzamy startować "z nogi" (np. hulajnoga ).
2) Funkcja pracy bezczujnikowej (np. uszkodzenie podczas jazdy) jest pożyteczna pod warunkiem że mamy silnik DD a nie z przekładnią. |
|
|
|
|
Szwed
stażysta moturzysta
Wiek: 43 Dołączył: 26 Gru 2010 Posty: 121 Skąd: Opole
|
Wysłany: Wto 22 Lut, 2011
|
|
|
tomasz_kombi napisał/a: |
1) Sterownik nie nadaje się do pracy z silnikiem bez czujników o ile nie zamierzamy startować "z nogi" |
Co zgadza się z teorią. Sterownik, nie znając położenia wirnika nie wie jakie uzwojenie załączyć, żeby wirnik wykonał kolejną część obrotu.
Praca z czujnikami napewno jest wymagana przy niewielkiej prędkości obrotowej (np. wjazd na krawężnik-potrzebna niewielka prędkość i spora siła). |
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Czw 03 Mar, 2011
|
|
|
Jeśli komuś bardzo zależy na totalnie uniwersalnym sterowniku (praca z czujnikami i bez) to niech trochę poczeka.
Być może za miesiąc rozpoczną się beta-testy czegoś nowego
Kto wie ? Może na zlocie będzie można już "pomacać" coś konkretnego |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 04 Mar, 2011
|
|
|
Tylko pamiętaj, że towar macany należy do macanta |
|
|
|
|
|