ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
E-biker.pl zestawy do konwersji rowerów elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
Reset BMS
Autor Wiadomość
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 29 Lip, 2017   Reset BMS

Jeśli BMS wyłączy zasilanie, bo napięcie na jakiejś sekcji spadnie poniżej normy i jedynym sposobem włączenia jest podpięcie ładowarki, to czy można podać na wejście ładowarki minus z samego akumulatora przyciskiem chwilowym?
Pytam, bo jest taka możliwość, że napięcie sekcji spadnie na chwilę pod dużym obciążeniem, ale dalsza jazda ma być po płaskim i akumulator jeszcze da radę.W terenie nie ma się ładowarki, ani nawet, gdzie jej podłączyć, by pakiet się uruchomił.
 
 
Mobwar 
młodzik
Mobwar


Dołączył: 07 Paź 2015
Posty: 59
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Sob 29 Lip, 2017   

Ktoś to już opisał kiedyś na forum i mozna zewrzec przez opornik 50 ohm. Ja tak mam i działa.
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1118
Skąd: Wadowice
Wysłany: Sob 29 Lip, 2017   

Było już, że sam admin nie szukał :P ;) https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=2860&highlight=jak+zresetowa%E6+bms ja to załatwiam przez rezystor 50ohm chwilowo podaje przez przycisk minus z baterii na wejście ładowania.
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 30 Lip, 2017   

Sam admin nie szukał, bo kiedyś nie korzystał z bms i litów :P
Czyli się da? A po co ten opornik 50 ohm?
 
 
radasss 
dyrektor
Radosław



Pomógł: 7 razy
Wiek: 52
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 413
Skąd: Luboń/k.Poznania
Wysłany: Nie 30 Lip, 2017   

Opornik bo iskry :wink:
_________________
warsztatmotocykli.pl
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 30 Lip, 2017   

A jak podłączam ładowarkę to iskier nie ma?
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1118
Skąd: Wadowice
Wysłany: Nie 30 Lip, 2017   

Opornik po to aby nie było iskier czyli tzw strzału, dzięki opornikowi przycisk wytrzyma tysiące resetów zamiast np 10 i potem przypadkowemu sklejeniu zestyku :P
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 30 Lip, 2017   

Czyli mam rozumieć, że na BMS od strony gniazda ładowania siedzi jakieś elektrolit o wielkiej pojemności? No bo co innego może powodować duże iskrzenie? Bo chyba nie podanie napięcia baterii samej sobie? Miałem w łapkach kilka BMS i takiego kondensatora tam nie widziałem. W kontrolerze i owszem :)
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1118
Skąd: Wadowice
Wysłany: Nie 30 Lip, 2017   

Nie ma elektrolitów, zeltom rób jak uważasz przepis który działa masz podany. Przezorności nigdy za wiele zwłaszcza jeżeli reset odpalisz a bms odciął w skutek zawarcia. Ja to odpalam przez rezystor bo zanim bms się resetuje to włączają się np lampki, sterownik ładuje itp. Mam to samo wejście od ładowania i rozładowania :P
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
Dlugas 
dyrektor
Bob budowniczy :)



Pomógł: 10 razy
Wiek: 43
Dołączył: 06 Gru 2015
Posty: 434
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Nie 30 Lip, 2017   

zeeltom napisał/a:
Czyli mam rozumieć, że na BMS od strony gniazda ładowania siedzi jakieś elektrolit o wielkiej pojemności? No bo co innego może powodować duże iskrzenie? Bo chyba nie podanie napięcia baterii samej sobie? Miałem w łapkach kilka BMS i takiego kondensatora tam nie widziałem. W kontrolerze i owszem :)

A nie iskrzy przypadkiem dlatego że bms jest podłączony do sterownika a w nim siedzą kondensatory? ;)
No chyba że sam bms Ci iskrzy bez podłączonego sterownika co by było baardzo dziwne bo tak jak piszesz - nie ma tam kondziołków ;)
_________________
Spark Super Hadron 654
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 75 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3349
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 31 Lip, 2017   

Ale są mosfety...
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 31 Lip, 2017   

Czy podłączenie ładowarki do wejścia ładowania BMS, to nie będzie to samo, co podanie napięcia z akumulatora na to wejście? Nie zauważyłem żadnego iskrzenia przy podpinaniu ładowarek.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 75 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3349
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 31 Lip, 2017   

Między wej a wyj są na ogół 2 mosfety, dlatego unikamy zawierania na krótko.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
radasss 
dyrektor
Radosław



Pomógł: 7 razy
Wiek: 52
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 413
Skąd: Luboń/k.Poznania
Wysłany: Pon 31 Lip, 2017   

Podłączanie ładowarki do BMS'a, który się rozłączył bo napięcie na celach spadło poniżej progu nie powoduje na ogół iskrzenia. Podłączanie ładowarki bez specjalnego Anti-Spark do załączonego BMS'a powoduje dużą degradację gniazda / wtyczki właśnie z powodu ładowania się kondensatorów dużej pojemności, ale w ładowarce. Trochę mniej iskrzy przy podłączaniu pracującej ładowarki. Przy rozładowanych 20S napięcie na gnieździe ładowania ok. 65 V . Włączona ładowarka ok. 84 V. Po stronie BMS'a kondensatory kilka milifaradów ze sterownika zapięte przez dwa MOSFET'y w szeregu ( rezystancja miliomy). Po stronie ładowarki ok. 1 mF .
Dlatego iskry rozpierdzielające styki.

Ładowarka z układem Anti Spark.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 215 raz(y) 444,19 KB

_________________
warsztatmotocykli.pl
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1897
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 31 Lip, 2017   

Dlatego lepiej podłączać ładowarkę wcześniej do gniazdka a dopiero do baterii :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group