ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
taczka elektryczna
Autor Wiadomość
jarsek
[Usunięty]

Wysłany: Pon 24 Sty, 2011   taczka elektryczna

Zbudowałem taczkę elektryczną.Może komuś się spodoba.

Silnik z przekładnią planetarną 36V / 500W
Predkośc jazdy 0-7 km/h
Ciężar 70kg
Skrzynia 280 litrów
z ciężarem 120 kg -podchodzi spokojnie pod wzniesienie 30%

DSCN3222.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 2180 raz(y) 182,27 KB

DSCN3221.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 2212 raz(y) 171,42 KB

DSCN3220.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 2069 raz(y) 183,69 KB

 
 
jarsek
[Usunięty]

Wysłany: Pon 24 Sty, 2011   

i następne fotki.

DSCN3230.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 3157 raz(y) 188,55 KB

DSCN3229.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 2108 raz(y) 189,12 KB

DSCN3223.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 3863 raz(y) 182,61 KB

 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 24 Sty, 2011   

Fajne, mi sie podoba. Gratuluję.
Jednak to (moim zdaniem) nie jest taczka, to raczej wózek.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
NocnyPtak
brygadzista
konstruktor-amator



Wiek: 61
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 229
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 25 Sty, 2011   

Bardzo ciekawe urządzenie, duża estetyka wykonania.
Coś innego, niż kolejny rower elektryczny :wink:
Trochę mi brakuje dopracowania sposobu rozładunku- jakieś rączki powinny być, najlepiej wysuwane, żeby zwiększyć ramię działania siły, albo (idąc na całość) osobny układ elektryczny unoszący pojemnik.
Tak z ciekawości, co masz zamiar tym przewozić?
_________________
Pozdrawiam
Jakub Waltoś
____________________________
http://nocnyptak.pl
 
 
Mibars 
kierownik
Leń patentowany



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 382
Skąd: Nadarzyn k. W-wy
Wysłany: Wto 25 Sty, 2011   

Profi sprzęt!

Jak rozwiązałeś kwestię przeniesienia napędu? To jest sztywna oś? Jak to skręca pod obciążeniem?

Do czego masz zamiar używać tej machiny? Na budowie?
_________________
No i jest :)
 
 
jarsek
[Usunięty]

Wysłany: Wto 25 Sty, 2011   

Sprawę przechylania kipy do rozładunku pomijam bo rozładowuję je małą szufelką.Urządzenie służy do wożenia paszy.Oczywiście można przyspawać rączkę do podnoszenia węglarki.Napęd jest na jedno koło aby lepiej skręcać.Dwa zblokowane powodują duży opór bez dyferencjału .Wózek z paszą waży 200kg - jazda jak i kierowanie nie sprawia problemu.Zakręca na miejscu.Mam sporo podjazdów 20% - 30% i je pokonuję bez problemu.Przy ruszaniu trzeba przytrzymywać lewą stronę bo ciągnie prawe koło,potem idzie luksio.Gaz do dechy i koło zrywa na betonie.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 25 Sty, 2011   

Czego to ludziska nie wymyślą :D
Trzeba pomyśleć nad samopodnoszącą się deską do kibelka, po wyjęciu fujarki w ubikacji :D
 
 
maniakev
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 124
Wysłany: Wto 25 Sty, 2011   

To by już był rodzaj ubezwłasnowolnienia :D
 
 
Mibars 
kierownik
Leń patentowany



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 382
Skąd: Nadarzyn k. W-wy
Wysłany: Wto 25 Sty, 2011   

jarsek napisał/a:
.Przy ruszaniu trzeba przytrzymywać lewą stronę bo ciągnie prawe koło,potem idzie luksio.Gaz do dechy i koło zrywa na betonie.


Tego się właśnie obawiałem... Do takiej konstrukcji lepiej by się chyba sprawdziły dwa oddzielne silniki, po jednym na koło, taki elektroniczny dyferencjał

Mnie zadziwia, że taki mały pojazd waży już 70kg. Akumulatory robią swoje...

Najważniejsze, że spełnia swoje zadanie i odciąża operatora wózka z konieczności wpychania 200kg pod strome podjazdy.
_________________
No i jest :)
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 25 Sty, 2011   

Tutaj chyba te akumulatory najmniej ważą w porównaniu z pozostałością (pewnie coś jak zbiornik z paliwem i zbiornik z olejem do takiej wielkości urządzenia spalinowego).
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Mibars 
kierownik
Leń patentowany



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 382
Skąd: Nadarzyn k. W-wy
Wysłany: Wto 25 Sty, 2011   

Internet mówi 3x6kg = 18kg. Do tego silnik ok. 8kg, układ sterowania, kable, przeniesienie napędu, obejmy, obudowy i pewnie parę kilo też ważą. Ogółem chodzi mi o to, że elektryfikacja dodała około 30kg, przy "reszcie" ważącej ok. 40kg.

Te akumulatory przynajmniej zapewniają, że nie trzeba pojazdu ładować codziennie, "zasięg" zapewne wynosi wiele kilometrów :)
_________________
No i jest :)
 
 
jarsek
[Usunięty]

Wysłany: Wto 25 Sty, 2011   

Właśnie tak!.Akku 18kg ,skrzynia mimo że aluminium to i tak 20kg,silnik 8kg,reszta to blacha i profil 40x20x2mm + koła parę kilo.Powinien pojeździć około godziny nonstop co przekłada się na pracę z przerwami na kilka dni bez ładowania.
Mam pytanie jeszcze co do wejścia ładowarki w sterowniku. Sterownik jest 36V/500W.Czy można tam podłączyć automatyczną ładowarkę akumulatorów żelowych która po osiągnięciu napięcia 44,1V wyłączy się? Czy może sterownik posiada jakąś elektronikę która wymaga specjalnej Chińskiej ładowarki ?Czy ładowanie wyłącza sterownik ?Nie mogę rozebrać sterownika ze względu na plomby gwarancyjne.Na wejściu ładowarki jest 2,5V.Proszę o odpowiedź osoby które już z tym walczyły.
 
 
skoti1996
[Usunięty]

Wysłany: Nie 06 Lut, 2011   

Bardzo ładna konstrukcja, widzę ktoś się przyłożył do tego co robi :) Powiedz jeszcze , nie zastanawiałeś się nad napędem na to koło skrętne (pojedyńcze) ?
 
 
Mibars 
kierownik
Leń patentowany



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 382
Skąd: Nadarzyn k. W-wy
Wysłany: Nie 06 Lut, 2011   

skoti1996, zauważ, że to kółko ustawia się automatycznie tyłem do kierunku jazdy, gdybyś je napędził, to natychmiast obróciłoby się wtedy przodem w najlepszym przypadku powodując gwałtowne szarpniecie i zatrzymanie. Za to przy próbie napędzenia kółka "do przodu" wszystko byłoby OK dopóki dodawałbyś gazu. Puścisz - Efekt jak powyżej, kółko obraca się do tyłu.
_________________
No i jest :)
 
 
skoti1996
[Usunięty]

Wysłany: Śro 09 Lut, 2011   

Yhym . Teraz to widzę . No tak , w takim razie na przód napęd jest najlepszym rozwiązaniem :) Ale i tak wrażenia z jazdy zwykłą taczką są niezapomniane :cool: :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group