ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
taczka elektryczna
Autor Wiadomość
pawellukasz 
początkujący


Dołączył: 25 Wrz 2017
Posty: 17
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 04 Paź, 2017   

Zrobię tak jak w powyższym pomyśle z tym potencjometrem.
Ale chcę to zrobić na 2 silnikach po ok 200~250W na 12V.
Ciekaw jestem czy dadzą radę.
Proste obliczenia oporu toczenia z uwzględnieniem konkretnej masy mówią że...tak.
Ale to teoria.
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Śro 04 Paź, 2017   

Wszystko kwestia przelozen na przekladniach silnika. Tak jak z autem, ruszanie z czworki a ruszanie z jedynki. Jesli predkosci osiagane na jedynce( w cudzyslowie) wystarcza to twczka ruszy nawet z ołowiem
 
 
pawellukasz 
początkujący


Dołączył: 25 Wrz 2017
Posty: 17
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 04 Paź, 2017   

To może wstawię screen arkusza...

to co na żółto to do wstawienia...



taczki.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 302 raz(y) 172,63 KB

 
 
pawellukasz 
początkujący


Dołączył: 25 Wrz 2017
Posty: 17
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 07 Paź, 2017   

Nie wiem w którym kierunku w końcu iść:
1. Czy silniki na 24V i dwa akumulatory (niższe amperaże przy pracy),
2. Czy też silniki na 12V i jeden akumulator (wyższe amperaże, ale koszt jednego akumulatora, a nie dwóch.

I kolejna sprawa:

- czy silniki z przekładnią jak ten:


- czy też z zębatką bezpośrednio na wale silnika???


To jest jasne, że różnica w powyższych silnikach jest w obrotach na wale, ale skoro regulator jest w stanie płynnie zmieniać prąd idący na silnik to będzie można wysterować silnik z zębatką bezpośrednio na wale do ruszania pod obciążeniem.
Silniki z przekładnią są lepsze, ale niestety z tego co widziałem gdzieś w necie to mają plastikowe tryby.
 
 
pawellukasz 
początkujący


Dołączył: 25 Wrz 2017
Posty: 17
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 07 Paź, 2017   

KrzysiekEV napisał/a:
Cześć.

Nie można wpinać dodatkowych regulatorów między sterownik a silnik bo tam jest pwm i zgłupieją.
Regulacje różnicową - skręcanie trzeba zrobić na sygnale od manetki, dzielnik regulowany który rozdzieli
sygnał z manetki na 2 sygnały do regulatorów .
Albo jeden potencjometr z zerem po środku , albo 2 potencjometry ustawione na stałe żeby nie skręcał za ostro i 2 przyciski chwilowe do skręcania.


Doczytałem, że ta manetka jest na halotronie, więc czy dodawanie potencjometru między manetką, a sterownikiem to właściwe rozwiązanie?
 
 
KrzysiekEV 
stażysta
KrzysiekEV


Pomógł: 14 razy
Wiek: 48
Dołączył: 23 Kwi 2013
Posty: 148
Skąd: Częstochowa
Wysłany: Nie 08 Paź, 2017   

W pdf analogowych hali podają prąd na wyjściu 1.5 mA max 10 mA , jak się z dzielnikiem nie przesadzi
to zadziała . Ale i tak ta regulacja prawo-lewo będzie szeregowo z manetką i dalej do dwóch sterowników.
Zależy też jak wejścia sterowników obciążają manetkę , potencjometr od 1k do jakiś 22k trzeba po testować , nawet mały nastawny żeby zakres regulacji poznać.
Za mały nie będzie regulował wcale , za duży bardzo zmniejszy obroty silników .
 
 
pawellukasz 
początkujący


Dołączył: 25 Wrz 2017
Posty: 17
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 10 Paź, 2017   

A jakie rady co do silników: 12 czy 24V????
 
 
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Wto 10 Paź, 2017   

pawellukasz napisał/a:
A jakie rady co do silników: 12 czy 24V????


Wg mnie, jak największy moment obrotowy, przy jak najmniejszej prędkości. Napięcie to mniej istotna sprawa. :lol:
 
 
pawellukasz 
początkujący


Dołączył: 25 Wrz 2017
Posty: 17
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 13 Paź, 2017   

No ale silniki 12V to wyższy prąd. I o ile można dać grubsze przewody zasilające, to w uzwojeniu
nic nie zmienimy. Teoretycznie wytrzyma.
Ale lepiej żeby prąd w uzwojeniu był niższy niż wyższy.
 
 
pawellukasz 
początkujący


Dołączył: 25 Wrz 2017
Posty: 17
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 14 Paź, 2017   

tkoko napisał/a:
pawellukasz napisał/a:
A jakie rady co do silników: 12 czy 24V????


Wg mnie, jak największy moment obrotowy, przy jak najmniejszej prędkości. Napięcie to mniej istotna sprawa. :lol:


No to na pewno duży moment bedą miały silniki 500W bez przekładni.
Ale czy będę lepsze od tych 250W z przekładnią???
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 14 Paź, 2017   

Mam coś takiego https://www.olx.pl/oferta...57-IDpmxRJ.html
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Nie 15 Paź, 2017   

pawellukasz napisał/a:
.....No to na pewno duży moment bedą miały silniki 500W bez przekładni.
Ale czy będę lepsze od tych 250W z przekładnią???


Silniki z przekładnią, teoretycznie mają większy moment, od tych bez przekładni, choćby dlatego że się "kręcą" przy niższej prędkości dzięki przekładni. Im wyższa przekładnia tym ten moment powinien być większy. Najlepiej "dorwać" tabelę jak w załączniku.



1016-250w24vdane.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 277 raz(y) 1,4 MB

 
 
pawellukasz 
początkujący


Dołączył: 25 Wrz 2017
Posty: 17
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 22 Paź, 2017   

A co w tej tabelce oznacza 1 kolumna??? (u góry oznaczenie po chinsku)..

 
 
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Nie 22 Paź, 2017   

Myślę że obciążenie na wale.
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pon 23 Paź, 2017   

序号 - numer seryjny, numer pozadkowy

pewnie chodzi o odpowiednie punkty z osi x z wykresu
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group