ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
Kontroler Rapid C3000 promocja E-biker.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesiadka z motocykla
Autor Wiadomość
mikarosek5 
początkujący


Dołączył: 22 Kwi 2018
Posty: 2
Skąd: Tarnów
  Wysłany: Pon 23 Kwi, 2018   Przesiadka z motocykla

Dobry wieczór.
Na początku chciał bym przywitać i pozdrowić wszystkich użytkowników forum.
Przypadkowo trafiłem na YouTube na filmiki o rowerach elektrycznych i tak sobie pomyślałem ze chętnie wymienił bym mojego antyka (Mz etz250) na coś elektrycznego.
Motocykl wykorzystuje na dojazdy do szkoły około 10 km w jedna stronę.
Przeglądałem różne gotowe rozwiązania ale niestety wykraczają one poza mój budżet.
Widziałem że można przebudować rower na elektryczny więc pomyślałem ze poszukam forum na którym dopytam czy za cenę sprzedaży motocykla jestem w stanie przerobić mój rower na coś w miarę sensownie jeżdżącego. :lol:
Początkowo moją uwagę zwróciłem uwagę na rozwiązania od majfrendów.
Zastanawiam sie czy coś takiego sprawdziło by sie w moim rowerze.
Silnik+kontroler
Wiem ze do rozwiązania będę potrzebował jeszcze ogniw.
Czy rozwiązanie w powyższym linku będzie miało sens i na jaką żywotność mogę liczyć ?
Pozdrawiam serdecznie i z niecierpliwością czekam na odpowiedzi.
 
 
Inc0 
kierownik


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 396
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pon 23 Kwi, 2018   

Pomijam fakt ze mało która standardowa rowerowa rama zniesie moc 5kW to wydaje mi sie absolutnie irracjonalne na dojazdy do szkoły e-bike o takiej mocy na dojazdy wystarczy spokojnie silnik o legalnej mocy 250W ewentualnie do 1500W jezeli oczekujesz czegoś wiecej niz dojazdów dom-szkoła-dom jesli szczególnie zależy ci na trwałości to wybieraj silniki bez przekładniowe na forum koledzy maja zestawy w róznych konfiguracjach do elektryfikacji roweru warto sie im przyjrzeć
 
 
mikarosek5 
początkujący


Dołączył: 22 Kwi 2018
Posty: 2
Skąd: Tarnów
Wysłany: Pon 23 Kwi, 2018   

A taki silnik 1500W nie będzie "Zamulać"?
W końcu przesiadka z czegoś co ma 15 kw na cos co ma 1,5kw to nie brzmi jakoś zachęcająco i obawiam sie ze osiągi bedą mierne.
 
 
Inc0 
kierownik


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 396
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pon 23 Kwi, 2018   

Zdawało ni sie czy chciałes sprzedać motorek by za uzyskana kase przesiąść sie na rower elektryczny ,nie spodziewaj sie osiągów SR70 za kwote 2kpln . Może tak, określ sie jakie ma mieć osiagi ten twoj nie przymulajacy rower tzn prędkość maksymalna i zasięg a szybko sie dowiesz że coś elektrycznego roweropodobnego o porównywalnej mocy/przyspieszeniu do etz 250 i przyzwoitym zasiegu kosztuje tyle co niezły samochód :P konwersja roweru na 5kW e-bike to wydatek 5kpln+ ( bliżej 10kpln niż 5kpln) zapewniam cie że przyspieszenia 1,5kw silnika w rowerze sa całkiem całkiem v-max zależy od nawoju moze byc 45km/h a moze byc i 60km/h kosztem momentu( przspieszenia)

P.S w młodych latach miałem etz 251e osiągało to realnie około 130km/h( bo wiadomo licznik zamkniety na 140 ;P ) ale przyspieszenie satysfakcjonujace kończyło sie po przekroczeniu 90km/h ebike który osiąga 100-120km/h ma duzo lepsze przyspieszenie od mz i kosztuje tyle co 10 eMZetek a ma moment wiekszy niz K20 hondy :P
 
 
Rysiekkk 
stażysta
strach się bać . . .



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 131
Skąd: Krk
Wysłany: Pią 27 Kwi, 2018   Re: Przesiadka z motocykla

mikarosek5 napisał/a:
...czy za cenę sprzedaży motocykla jestem w stanie przerobić mój rower na coś w miarę sensownie jeżdżącego :lol:

w takich piniądzach to kupił bym skuterek :wink:
skoro śmigasz MZ-tą to masz kat A ?

szukać nie popularnej pojemności 150-200ccm :cool:
 
 
Kajman 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 552
Skąd: Bdg
Wysłany: Wto 01 Maj, 2018   

Ebike nigdy nie będzie tańszy niż spaliniak w budowie/zakupie. Zwłaszcza jeśli mierzysz w takie same moce ;)
 
 
Cruiser 
stażysta


Wiek: 26
Dołączył: 23 Lip 2017
Posty: 133
Skąd: Lipsko
Wysłany: Wto 28 Sie, 2018   

To może przerób tą mz , to by był ciekawy projekt :-) Na bebechy spalinowe na pewno się znajdzie kupiec , graty do eletryfikacji kupisz używane , jest sporo okazji u nas nawet np no i potem nawet sprzedać taką maszynę nie będzie miał żadnego problemu , jak bym szedł w coś takiego , tylko jak nie kumasz czaczy w tym temacie to będzie ciężko ale do zrobienia , od tego jesteśmy :-)No i będziesz posiadaczem perełki , znam ziomka co obecnie przerabia simsona s51 na elektryka :-)
 
 
pxl666 
młodzik
pxl666


Dołączył: 19 Cze 2018
Posty: 99
Skąd: Czechowice Dziedzice
Wysłany: Wto 11 Wrz, 2018   

moim skromnym zdaniem lepiej budować taki emotobike na ramie z fata . rama motocyklowa zeżre ogromna ilość mocy na sama masę . fat jest milion razy lżejszy a jazda na nim jednak imho bardzo przypomina jazdę na moto. ograniczeniem jest wybór ram bo albo market albo miliard talarów za firmówkę albo aliexpress , zwłaszcza jak sie chce fatfulla . sam mam rozterkę odnośnie mojego fata czy ryzykować i próbować zrobić fulla ze sztywniaka , bo widelec to nie problem ale amelinowa rama full z ali to wydatek ok 1500 kredytów bez kosztów transu i być może cła...
 
 
Kajman 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 552
Skąd: Bdg
Wysłany: Wto 11 Wrz, 2018   

tylko dlaczego te fatowe ramy takie mautkie???
 
 
Cruiser 
stażysta


Wiek: 26
Dołączył: 23 Lip 2017
Posty: 133
Skąd: Lipsko
Wysłany: Pią 14 Wrz, 2018   

No na pewno jest cieższa ale jaka kultowa i na pewno takich przeróbek jest mało a trzeba robić to czego nie ma a nie klepać schematy ,ja widzę to tak 🙂
 
 
pxl666 
młodzik
pxl666


Dołączył: 19 Cze 2018
Posty: 99
Skąd: Czechowice Dziedzice
Wysłany: Wto 18 Wrz, 2018   

ja nie widzę tego ...

obrazek się nie pokazuje
 
 
fiksiu 
początkujący



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Kwi 2018
Posty: 27
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 23 Wrz, 2018   

Sam przez chwilę myślałem o elektrycznym moto.
Ale na tą chwilę cena pakietów zabija projekt.
Najlepszy był by cały dawca.
Zajechana 125 w dwusuwie albo jakaś krosowa 50ka max 125.
Wtedy waga była by ok 70kg i konstrukcja znosząca prędkości 100-140
Silnik minimum 10KW+ sterownik+ baterie cenowo wychodzi z 10k zł co traci sens bo za pół tej ceny mamy sprawny motocykl.
_________________
HARO full.. 1300W 48V 17.5Ah
 
 
Inc0 
kierownik


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 396
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Nie 23 Wrz, 2018   

fiksiu napisał/a:
Silnik minimum 10KW+ sterownik+ baterie cenowo wychodzi z 10k zł co traci sens bo za pół tej ceny mamy sprawny motocykl.
ale za to za masz za 10-15k pln za legalny pojazd o mocy większej ( do 11kW będzie legalny jeśli baza była 125cc )lub zbliżonej do najmocniejszych konstrukcji customowych falcopodobnych e-bików w podobnej cenie jak nie niższej wiec dla kogos komu zalezy na legalnosci i mocy i ma kat A lub B to jest ciekawa opcja
 
 
fiksiu 
początkujący



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Kwi 2018
Posty: 27
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 25 Wrz, 2018   

Jak napisałem za pół ceny lub 3/4 masz sprawny motocykl o podobnych lub znacznie lepszych osiągach.
Też legalny.
Nie wydaje mi się aby elektryczne 10KW jeździło lepiej niż 30-40ps w benzynie.
Mam moto 40ps
Nie mam roweru 10KW
Więc o osiągach tylko gdybam.

Wydaje mi się ekonomicznie nieuzasadnione.
Za to jeśli cena była by podobna bez wahania wybrał bym elektryka.
Chyba że robimy to bo tak chcemy i dla zabawy.
A koszty nie są priorytetem.

Potrafię zrozumieć wszystko -- mam autko zdalnie sterowane droższe od mojego roweru.
Służy tylko do zabawy. :mrgreen: :twisted:

Nie wiem czy jest sens wogóle porównywać to do falcolna.
Falcoln to mimo wszystko rower.
W taką rame motocyklową po wywaleniu silnika,skrzyni da się wpakować potężną baterie.
Pewnie dwa-trzy razy większą.
Mogło by być ciekawie.
_________________
HARO full.. 1300W 48V 17.5Ah
 
 
Kajman 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 552
Skąd: Bdg
Wysłany: Wto 25 Wrz, 2018   

myślę, że wrażenia z 10kW kontra 29kW z dwusuwa mogłyby być porównywalne, zwłaszcza w dolnym zakresie obrotów byłaby raczej dominacja elektryka. Mówię o stałych 10kW, więc chwilowo pewnie by pod te 20-30 podchodziło.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group