ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
BIONX i GT1500
Autor Wiadomość
warthog 
początkujący


Dołączył: 20 Cze 2018
Posty: 29
Skąd: Trzebnica
Wysłany: Śro 20 Cze, 2018   BIONX i GT1500

Witam!
Jestem w trakcie budowy elektryka.
Baza to mój stary rower Focus.
Przerobiłem silnik Bionxa na zewnętrzny kontroler GT1500 od Nexuna.
Mam małą zagwozdkę co do baterii.
Teraz testuję ten zestaw na 14 ogniwach GP4105054T1000P co daje ok 58V.
Podłączone to jest bez BMSa i niestety upaliłem już ładowarkę IMAX B6 podczas ładowania.
Docelowo mam zamówiony pojemnik na bateria HaiLonga.
Teraz pytanie, chciałbym zabudować tam 60 sztuk ogniw SONY US18650VTC5 w konfiguracji 20s3, czy nie będzie to za bardzo wymagające prądowo dla tych ogniw.
Chciałbym uzyskać napięcie 72V z racji posiadania 2 profesjonalnych ładowarek do skuterów które to mają właśnie 72V

focus.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 351 raz(y) 469,01 KB

 
 
Kajman 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 717
Skąd: Bdg
Wysłany: Śro 20 Cze, 2018   

3p na vtc5 to max 25-30A ciągłego moim zdaniem
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 21 Cze, 2018   

Raczej bliżej 16-18 A
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
warthog 
początkujący


Dołączył: 20 Cze 2018
Posty: 29
Skąd: Trzebnica
Wysłany: Czw 21 Cze, 2018   

Kurcze przyszła obudowa Hailonga i nie ma w niej miejsca na BMSa, musiałbym nie wstawiać 6 ogniw aby się zmieścił.;( Zostaje 46 miejsc.
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Czw 21 Cze, 2018   

BMS z tych "cieńkich" mieści się po prawej stronie obudowy (nie ma tam żeber wzmacniających) leżąc na blaszkach zgrzewanych ogniw. Z przodu zmieścił się jeszcze "zespół" wyłącznika baterii jak i przetwornica (z ładowarki ) USB na 5V. Całość to 13s5p czyli w sumie 65 ogniw
 
 
warthog 
początkujący


Dołączył: 20 Cze 2018
Posty: 29
Skąd: Trzebnica
Wysłany: Pią 22 Cze, 2018   

Niestety to obudowa na 52 ogniwa więc nic się tam nie mieści. Pozostaje mi wrzucenie 15s3p i wycięcie miejsca na BMSa z 7 wolnych miejsc.
 
 
djmarcin56 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Sie 2016
Posty: 522
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Sob 23 Cze, 2018   

Słuchaj a nie chcesz sobie tej obudowy sprzedać a kupic taką na 65 ogniw i tam akurat ci wejdzie 60 ogniw + bms ładnie.
Po drugie masz przewymiarowany sterownik do tego silnika, max co tam mozesz pchac to 1,5kw, to jest 30A na 13s a ty chcesz mieć 20s i max prąd 45A i przerośniety gabarytowo niepotrzebnie sterownik, wystarczy ci gt500 który ma 30A i do niego lepiej zrób baterie 13s5p na vtc5 i bms tez się upchnie na 30A i byś miał 1,5kw i 6A na ogniwo co moim zdaniem lepiej by ci pasowało sanyo ga, dużo więcej energii będzie mieć bateria.
_________________
Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji ;)
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Sob 23 Cze, 2018   

warthog napisał/a:
Niestety to obudowa na 52 ogniwa więc nic się tam nie mieści...

Szerokość obudowy na 65 ogniw i twojej na 52 ogniwa jest raczej taka sama i wynosi 90 mm z zewnątrz. Długość standardowego ogniwa 18650 to 65 mm więc zostaje ok.20 mm wolnej przestrzeni przy bocznej ściance obudowy (odliczając grubość ścianek) i raczej na pewno wejdzie tam BMS o grubości ok.9 mm.Natomiast umieszczając BMS na górze pakietu, obudowy praktycznie nie da się zamknąć.
 
 
ozzy_123 
początkujący


Dołączył: 03 Gru 2017
Posty: 34
Skąd: Poznań
Wysłany: Śro 11 Lip, 2018   

Na jakim maksymalnym napięciu testowałeś ten silnik?
Jesli masz w silniku zainstalowany czujnik temperatury, podaj proszę
jak zachowywała się temperatura?

pozdrawiam
 
 
warthog 
początkujący


Dołączył: 20 Cze 2018
Posty: 29
Skąd: Trzebnica
Wysłany: Czw 12 Lip, 2018   

W tej chwili mam pakiet 14s1p na ogniwach GP4105054T1000P 10000mAh. 58V max i przy przyspieszaniu potrafi zabrać do 30A ale napięcie spadało do 48V(wiem że to morderstwo dla aku ale ten pakiet jest testowy).
Przez chwilę jeździłem na 6 akumulatorach AGN 5AH 12V. Po pełnym naładowaniu ok 82V.
Przy pełnym odkręceniu manetki potrafił pobrać do 40A.
Nie stwierdzeniem jednak jakiegoś wielkiego przyrostu mocy co najwyżej wzrosła prędkości max.
Docelowo będzie 15s4p w obudowie hailonga na ogniwach sony US18650VTC5.
Czujnika temperatury nie wklejałem do silnika, ale nie zauważyłem aby się jakoś specjalnie grzał.
 
 
Przemek 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 758
Skąd: Katowice
Wysłany: Czw 12 Lip, 2018   Re: BIONX i GT1500

warthog napisał/a:
...silnik Bionxa ...

co to za bionx?
 
 
warthog 
początkujący


Dołączył: 20 Cze 2018
Posty: 29
Skąd: Trzebnica
Wysłany: Czw 12 Lip, 2018   

1 generacja - okrąglak
 
 
ozzy_123 
początkujący


Dołączył: 03 Gru 2017
Posty: 34
Skąd: Poznań
Wysłany: Czw 12 Lip, 2018   

Gdzie kupiłeś - lub z czego wydłubałeś GP4105054T1000P 10000mAh ?
 
 
warthog 
początkujący


Dołączył: 20 Cze 2018
Posty: 29
Skąd: Trzebnica
Wysłany: Pią 20 Lip, 2018   

I stało się. Pierwsza poważna awaria.
Wybrałem się dzisiaj na dłuższą przejażdżkę, po ok 20 km na lekkim podjeździe manetka zaczęła działać dopiero po maksymalnym odkręceniu i to bez pełnej mocy. Mocno się zdziwiłem gdyż w tej chwili korzystam z baterii 14s2p na ogniwach 10Ah.
Po ok 100 m silnik całkiem się wyłączył. Sprawdziłem napięcie ok 54V. Sterownik chłodny, silnik ledwo ciepły. Doturlałem się do domu i zacząłem diagnostykę. Pierwsze podejrzenie manetka. Połączyłem na krótko czerwony i fioletowy oraz podłączyłem nie używany na co dzień czujnik PAS. Żadnej reakcji.
Połączyłem złącze autoadaptacji(dwa białe)-to samo.
Odłączyłem silnik i zwierając przewody sprawdziłem że stawia opór. Podłączyłem zasilanie na poszczególne fazy ok 20V silnik drga.
No i co mogę sprawdzić dalej?
Sterownik jest od Nexuna i nie chcę go rozbierać aby nie stracić gwarancji.
Ktoś już coś u Nich reklamował? Jak wygląda proces reklamacji i czas na naprawę?
 
 
madejp 
dyrektor


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Paź 2015
Posty: 417
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 23 Lip, 2018   

warthog napisał/a:

Połączyłem na krótko czerwony i fioletowy


Dla sterownika zwarcie czerwonego i fioletowego to awaria - musisz na fioletowy dać ok 4V (np. przez dzielnik napięcia, albo potencjometr).
No i podstawowe sprawdzenie, czy na czerwonym i czarnym przy manetce jest 5V i jakie napięcia manetka daje na fioletowym.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group