ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
ładowanie, napięcia - uszkodzony bms?
Autor Wiadomość
nxg98846 
początkujący


Dołączył: 12 Maj 2018
Posty: 1
Skąd: pl
Wysłany: Sob 12 Maj, 2018   ładowanie, napięcia - uszkodzony bms?

Witam,
mam baterię 20s,
BMS:
https://nexun.pl/shop/bmsy/205-bms-4-20s-lipoliion-50a5a.html
i ładowarka:
https://nexun.pl/shop/ladowarki/210-87-ladowarka-15s-22s-35a-lipoliion.html#/41-napiecie_koncowe_ladowania-20s_84v

Ładowarka napakowała mi aku do 85,1V i nadal nie było zielonego światełka - odłączyłem ręcznie - potem napięcie spadło do 84,7V - według opisu BMS'a powinno chyba spaść do 83,2, czy tak? Czyżby walnięty BMS?
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 12 Maj, 2018   

Masz gniazdo serwisowe aby widziec napiecia na segmentach ? Sumaryczne napiecie ladowarki 20S musi przekraczac 84V zeby BMS mogl wyrownac segmenty. Im sa bardziej nierowne tym ten proces będzie trwal dluzej. Bo jedne aku beda mialy 4,25 a inne 4,15.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Klaus 
młodzik
Li Ion 18650


Pomógł: 1 raz
Wiek: 28
Dołączył: 09 Maj 2017
Posty: 87
Skąd: Jabłonna
Wysłany: Pon 14 Maj, 2018   

85.1V : 20 = 4.25V Ładowarka po podłączeniu do pakietu prawie naładowanego wchodzi w tryb stalonapięciowy. Akumulatory Li Ion ładuja sie w cyklu constant current constant voltage. Aby zobaczyc czy akumulator jest w pelni naladowany nie wystarczy sprawdzic napiecia na +/- w trakcie ładowania ale raczej sprawdzic prad jaki plynie pod koniec czyli tzw cutoff current.

Jesli akumulator ciagnie 75-200mA to znaczy ze ktores z ogniw sie balansuje. (W zaleznosci od pradu balansowania w BMS)

Jesli akumulator ciagnie 500mA to znaczy zapewne ze jeszcze sie doladowuje.

To co mowisz jest niepokojace bo moze swiadczyc o martwej sekcji.

Akumulatory NCA powinno sie wogole ładowac do 4.1V MAX producenci troche przesadzaja z tym 4.2V moim zdaniem gdyz przy tym potencjale dzieje sie duzo złych rzeczy ;)
_________________
Zajmuje sie akumulatorami Li Ion. Moja strona : www.Baterie18650.pl
Potrzebujesz akumulatory do projektu - wyslij mi wiadomosc lub maila.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group