ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Usunięcie blokady prędkości z napędu Ecobike 250 W
Autor Wiadomość
mixx22 
początkujący


Dołączył: 25 Cze 2017
Posty: 4
Skąd: Katowice
Wysłany: Wto 01 Maj, 2018   Usunięcie blokady prędkości z napędu Ecobike 250 W

Witam,
posiadam rower z ww. napędem na przednie koło (zestaw do konwersji- jakaś odmiana chińskich napędów i sterowników).
Roweru używam głównie do jazdy po „dziczy”. Niestety napęd szybko traci moc na podjazdach. Zwiększenie mocy lub momentu obrotowego chyba nie jest możliwe, dla tego napędu. Jednak rozpędzenie się do większej prędkości pomoże pokonać dłuższe wzniesienia.
Podobno do usunięcia blokady 25 km/h służą zworki w sterowniku. U mnie zachęcająco wyglądają zworki opisane sw vb+. Nie znam się za bardzo na elektronice, dlatego proszę o sugestie.

Myślałem też, aby do roweru dodać dodatkowo napęd centralny 250 W. Miał ktoś doświadczenia z takim zestawem (2x 250 W)? Dzielność pokonywanie wzniesień będzie zbliżona do np. silnika 500 W czy para pójdzie w gwizdek?

Pozdrawiam

tylP70625-105535.jpg
zworki
Pobierz Plik ściągnięto 681 raz(y) 792,92 KB

controllerP61009-181342.jpg
naklejka na kontrolerze
Pobierz Plik ściągnięto 660 raz(y) 663,57 KB

 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Śro 02 Maj, 2018   

Zestawy do konwersji chyba nie posiadają żadnych ograniczeń napięciowo-szybkościowych. Według naklejki znamionowej twojego sterownika, moc jaką może pobierać silnik wynosi od 500W do prawie 600W,problemem może być tylko bateria która nie jest w stanie oddać prądu 14A i odbierasz to jako "słaby" silnik.Można też troszkę zwiększyć moc sterownika (czyli prąd) przez lekkie nadlanie bocznika który jest z drugiej strony (tej z elementami) płyty sterownika.Lepszą metodą jest zwiększenie napięcia baterii z 36V do np.48V co również zwiększy moc (zwiększenie mocy jest możliwe). A generalnie to w czasie "dalekich" wycieczek ważna jest pojemność baterii,ty nie podałeś ani jaka to bateria ani jakiej pojemności.
Drugi silnik? to tylko większa bateria i tym samym większe zużycie energii baterii i nie sądzę by ktoś z forum takie "dziwadło" budował albo jeździł.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 03 Maj, 2018   Re: Usunięcie blokady prędkości z napędu Ecobike 250 W

mixx22 napisał/a:
Niestety napęd szybko traci moc na podjazdach. Zwiększenie mocy lub momentu obrotowego chyba nie jest możliwe, dla tego napędu. Jednak rozpędzenie się do większej prędkości pomoże pokonać dłuższe wzniesienia.
Podobno do usunięcia blokady 25 km/h służą zworki w sterowniku.

Czy przy naładowanym aku masz blokadę 25 km/godz ?
Zrób zdjęcie,opis parametrów akumulatora. Jesli aku będzie sprawny i jest na 36V to powinna być osiągana prędkość około 35-38 km na godz.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
mixx22 
początkujący


Dołączył: 25 Cze 2017
Posty: 4
Skąd: Katowice
Wysłany: Czw 03 Maj, 2018   

Witam,
blokada to jest jakieś zabezpieczenie producenta przed przekroczeniem prędkości - niezależne od stanu akumulatora. Po przekroczeniu 25 km/h wspomaganie jest odcinane - niezależnie czy jak używam manetki gazu, czy korzystam z czujnika pas.
Może blokada jest zaszyta poza sterownikiem. załączam dodatkowe zdjęcia. Spróbuje jeszcze rozebrać i sfotografować wnętrze skrzyneczki ze zdjęcia ecoset-front-rack-function3

Co do drugiego silnika to miałby on drugie, niezależne zasilanie (baterie). Pomysł rzeczywiście dziwny (zaczerpnąłem go z roweru HPC Tornado), ale tak myślę, że na tylne koło będzie działać silnik + nogi, a z przedniego napędu uzyskam efekt wyciągania. Generalnie większość czasu jeżdżę bez wspomagania - używam przy skomplikowanych podjazdach, sypkich piaskach (plaże itp.)

Pozdrawiam

aaa-P60911-124816.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 809 raz(y) 698,46 KB

aaaP61009-181425.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 889 raz(y) 418,57 KB

bateriaP70507-190504.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 563 raz(y) 703,79 KB

ecoset-front-rack-function3.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 593 raz(y) 18,83 KB

ecoset-front-rack-function2.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 686 raz(y) 32,67 KB

 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 03 Maj, 2018   

Te blokady 25 km są w zasadzie w kazdym firmowym rowerze - w sterowniku lub zintegrowanym kontrolerze, zablokowane lub b.trudne do usunięcia.
Ale Ty pisałeś o zestawach uniwersalnych do konwersji, a w nich raczej się tego 'zaszytego-zablokowanego' na stale nie spotyka lub jest zlacze-zwora do samodzielnego usunięcia.
A opis zestawu do konwersji nie zawiera informacji o tym ?
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
mixx22 
początkujący


Dołączył: 25 Cze 2017
Posty: 4
Skąd: Katowice
Wysłany: Czw 21 Cze, 2018   

Do zestawu to nawet nie ma porządnej intstrukcji montażu ;)
Poddałem się i zakupiłem centralnego bafanga. Na razie za krótko testowałem. Dwa silniki działają tak jak się spodziewałem - jak centralny nie ma siły to załączenie drugiego ożywia rower. Niestety masa roweru wzrosła do ok. 28 kg. Planuje testy na piachu - plaże itp.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group