ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Kompletny zestaw z której firmy wybrać?
Autor Wiadomość
topor1988 
początkujący


Dołączył: 22 Maj 2018
Posty: 1
Skąd: Lublin
  Wysłany: Wto 22 Maj, 2018   Kompletny zestaw z której firmy wybrać?

Cześć.
Postanowiłem przerobić mój stary 15-letni rower na elektryka.
Poszperałem po internetach i trafiłem na 2 firmy które oferują takie zestawy (pełny zestaw, nie poszczególne części oddzielnie)

e-biker
Zestaw rapid S-2000 - 2390 PLN
Silnik 2000W
Bateria bidonowa:
- 14.5Ah - 1590 PLN
- 17.5Ah - 2090 PLN
Ładowarka około 200 PLN
Cały zestaw w zależności od baterii: 4180 - 4680 PLN

energy-bike
Zestaw 48V 1000W + BATERIA bidonowa 16Ah Panasonic - 3500 PLN

W teorii pierwszy zestaw ma mocniejszy silnik ale w podanych konfiguracjach zasięgi i prędkości maksymalne będą porównywalne.
Zatem dlaczego cena jest aż taka różna? W zależności od pojemności baterii w pierwszym zestawie różnica jest od 680 - 1180 PLN.

Czy może lepiej kupić jeszcze gdzieś indziej? Gdzie będzie taniej za porównywalne podzespoły.
Dodam, że bateria bidonowa ponieważ będzie sztywno i bezpiecznie siedziała. Torby odpadają. A budować skrzynkę to dodatkowy wydatek.
 
 
Inc0 
prezes


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 593
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Wto 22 Maj, 2018   

zagadaj do Glebora ma fajne zestawy
 
 
maniek76 
początkujący


Dołączył: 01 Maj 2018
Posty: 9
Skąd: pkn
Wysłany: Czw 24 Maj, 2018   Re: Kompletny zestaw z której firmy wybrać?

topor1988 napisał/a:
Cześć.
Postanowiłem przerobić mój stary 15-letni rower na elektryka.
Poszperałem po internetach i trafiłem na 2 firmy które oferują takie zestawy (pełny zestaw, nie poszczególne części oddzielnie)

e-biker
Zestaw rapid S-2000 - 2390 PLN
Silnik 2000W
Bateria bidonowa:
- 14.5Ah - 1590 PLN
- 17.5Ah - 2090 PLN
Ładowarka około 200 PLN
Cały zestaw w zależności od baterii: 4180 - 4680 PLN

energy-bike
Zestaw 48V 1000W + BATERIA bidonowa 16Ah Panasonic - 3500 PLN

W teorii pierwszy zestaw ma mocniejszy silnik ale w podanych konfiguracjach zasięgi i prędkości maksymalne będą porównywalne.
Zatem dlaczego cena jest aż taka różna? W zależności od pojemności baterii w pierwszym zestawie różnica jest od 680 - 1180 PLN.

Czy może lepiej kupić jeszcze gdzieś indziej? Gdzie będzie taniej za porównywalne podzespoły.
Dodam, że bateria bidonowa ponieważ będzie sztywno i bezpiecznie siedziała. Torby odpadają. A budować skrzynkę to dodatkowy wydatek.


Też się zastanawiałem nad budowa roweru i tym gdzie sprzęt kupić. Ja trafiłem na glebora na tym forum i piszę się na zestaw 1000w. Widziałem osobiście sprzęt, wszystko jest solidnie i estetycznie wykonane więc bedę dla siebie brał 48V 1000W, zestaw na tylne koło. Glebor jest bardzo pomocny, a jak dla mnie laika jest to też ważne.
Podrawiam.
 
 
Kajman 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 717
Skąd: Bdg
Wysłany: Czw 24 Maj, 2018   

glebor da radę
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1333
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 03 Cze, 2018   

Jak chcesz przetestować maszynę, to zapraszam odebrać osobiście i wcześniej daj mi tylko znać który zestaw chcesz abym przygotował :)
_________________
Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie

Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com

TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10%
 
 
Davidcopperfiel 
początkujący


Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 9
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 02 Mar, 2019   

Witam
Mam dokładnie podobne pytanie. Czy zestaw E-bikera jest godny polecenia?
Słyszałem o wielkich opóźnieniach w realizacji np. sięgających nawet dwóch miesięcy.
Koło 29 cali, czyli 622mm, szprychy moto- jakie? Lepiej to zaplatać u Ebikera czy u swojego jakiegoś magika, który rozwierci rawkę pod szprychy moto?
 
 
dzikson34 
początkujący
Bionx d500



Dołączył: 04 Sty 2015
Posty: 49
Skąd: zachodnipomorskie
Wysłany: Nie 03 Mar, 2019   przerobki

Siemka

Z tymi adaptacjami to z mojego doswiadczenia wychodzi tak. Kupujesz zestaw do konwersji za spore pieniadze. Montujesz i po jakims czasie chcesz to sprzedac. Cena tego leci na taki pysk ze szkoda gadac. Nie lepiej za te pieniadze kupic rower zaprojektowany jako elektryczny ? Z mojego doswiadczenia wychodzi ze przerobki nie sa warte swojej ceny. Przykladowo zlozylem rower w ktory pakowalem z 8-9 tys z roznymi naprawami po drodze. Zrobilem nim 11 tys km. W tym czasie musialem wymienic silnik niby taki pancerny itp itd i co trzeba bylo kupic kolejny. Ponadk tysiak. Tak czy siak rower musi byc z odpowiednim zapasem bezpieczenstwa. Czesci ktore zdjolem z tego roweru mam do sprzedania i oczywiscie cena jaka za to uzyskam to nie wiem czy 1/10 z tego odzyskam. Mialem Haibike xduro fs. Kupiony za 3800 przejechane jakies 4 tys km. W tym czasie wymiana lancucha kasety opony czyli standardowa ekspoloatacja. Sprzedalem ten rower za 3200. Kazdy markowy sprzet jednak bedzie mial nadal jakos rozsadna wartosc. Kazdy rower dlubany niestety nie !!!!!!!!!!!!!!! Takie jest moje skromne zdanie. Dlatego wyleczylem sie z dlubanych rowerow. Jedne co to regeneracja baterii mozna to zleci ludziom bo potrafia zrobic to jak fabryka. Zycze rozsadnych decyzji bo niestety czlowiek napala sie jak szczerbaty na suchary wiem cos o tym i juz kota w worku nie kupie :)
_________________
Ulotne chwile ...
 
 
Kajman 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 717
Skąd: Bdg
Wysłany: Nie 03 Mar, 2019   

Nie wiem jak to robisz, ja na każdym rowerze pojeżdżę, bez awarii, potem sprzedaję z zyskiem i dalej służy nastepnym właścicielom. Coś musiałeś źle dobrać albo błędy eksploatacji.
 
 
dzikson34 
początkujący
Bionx d500



Dołączył: 04 Sty 2015
Posty: 49
Skąd: zachodnipomorskie
Wysłany: Nie 03 Mar, 2019   yyy ?

Zle eksploatowany hm. Jezdzilem srednio z predkoscia 30-36. Wiekszosc to szosa. W terenie to zero jakis warjacji. Staralem sie oszczedzac baterie wiec praktycznie nigdy nie jedzilem na samej manetce. Uwierz mi potrafie dbac o sprzet tym bardziej ze moja waga to 75 kg!!! Prawda jest taka ze 20 Ah do 45 A to niestety za malutko. Waga roweru to 33 Kg. Oddawanie momentu od samego dolu zjada baterie co tu duzo gadac. Pokazcie mi stan baterii po 12 tys km w jakim stanie sa poszczegolne sekcje. Zapewne bedzie taka jedna ktora niestety bedzie sporo odbiegala od normy. To jest standard i tego nie przeszkoczysz. Wkur... jestem na to ze stalo sie to tak szybko ... Myslalem ze chociaz 20 tys nawine na tych lipolach. Ciekawe jak to sie ma na li-on pewnie podobnie bo tam spadki jeszcze wieksze. Porownojac to do np boscha to wypada mizerniem. Mam baterie od 2014r i w 3 kolejnych rowerach przejechala wlasnie okolo 11 tys. Wiadomo to jest zupelnie inna moc i inaczej oddawany moment. Nie widze znaczacych spadkow zasiegow na tej baterii. Napewno juz ma mniejsza pojemnosc ale nie widze tego podczas ekslploatacji. Gdy byla ta bateria w haibike xduro fs to wcale jej nie oszczedzalem i czasem ledwo ponad 30km na niej robilem ale w trybie turbo na odblokowanej predkosci !!!
_________________
Ulotne chwile ...
 
 
Kajman 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 717
Skąd: Bdg
Wysłany: Nie 03 Mar, 2019   

Po pierwsze, 20Ah z LiFepo na aNR26650m1b nic by aku nie było. Z 20Ah na liion też, ale powinieneś użyć ogniw VTC5A, a pewnie były jakies słabsze. Do tego przeskoczysz używając ładowarki modelarskiej a nie rowerowej ;)
Źle dobrany akumulator. Nie zdziwiłbym się, jakby nawój silnika też był źle dobrany lub rozmiar koła do silnika.
 
 
dzikson34 
początkujący
Bionx d500



Dołączył: 04 Sty 2015
Posty: 49
Skąd: zachodnipomorskie
Wysłany: Nie 03 Mar, 2019   lipo

16 pakietow lipo turnigy 5.0 14.8 V 20/30c sterownik gt 1500 kolo 26 silnik 9c 10x6 co tu zle dobrane ? Ladowarka dedykowana do tego pakietu ...
_________________
Ulotne chwile ...
 
 
Kajman 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 717
Skąd: Bdg
Wysłany: Nie 03 Mar, 2019   

No lipo, do tego tanie, średniej jakości, do dużej ilości cykli to nie jest dobry pomysł :)
 
 
dzikson34 
początkujący
Bionx d500



Dołączył: 04 Sty 2015
Posty: 49
Skąd: zachodnipomorskie
Wysłany: Nie 03 Mar, 2019   back

A 3 lata temu ? Byl taki wybor ? Koszty bateri to apstrakcja ...
_________________
Ulotne chwile ...
 
 
Kajman 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 717
Skąd: Bdg
Wysłany: Nie 03 Mar, 2019   

Oczywiście że był, sam budowałem wtedy żonie aku na liion bo lipo mi było szkoda do takich zastosowań. Lipo są bardzo wydajne, ale żyją krótko i szybko się degradują.
 
 
dzikson34 
początkujący
Bionx d500



Dołączył: 04 Sty 2015
Posty: 49
Skąd: zachodnipomorskie
Wysłany: Nie 03 Mar, 2019   sam buduje

No tak ty budujesz wiec koszty robocizny odchodza. Jak to sie mowi punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia. Ja pisze z poziomu uzytkownika prototypowych konstrukcji. Niestety trafilem na nierzetelnego konstruktora ktory zniechecil mnie zeby dalej brnac w tym kierunku. Przykro to pisac ale tak wlasnie jest. Wole kupic gotowy rower znacznie slabszy ale miec go na lata odpowiednio eksploatujac i serwisujac we wlasnym zakresie bez wysylania calej konstrukcji co jest bardzo problematyczne. Wydalem na elektryfikacje wraz z robocizna okolo 9 tys juz nie wpsomne o czasie ktory poswiecilem na transport roweru do poprawek. Mam nadzieje ze sie szybko tych czesci pozbede bo jak na nie patrze to tylko cisnienie mi sie podnosi.
_________________
Ulotne chwile ...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group