ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Kompletny zestaw z której firmy wybrać?
Autor Wiadomość
Kajman 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 719
Skąd: Bdg
Wysłany: Nie 03 Mar, 2019   

Ja sam mam zarówno fabrycznego pedelca na boschu jak i konwersje, Konwertuję też rowery rodzinie i znajomym, jest to tak prosta operacja, że spokojnie można samemu ogarnąć :) Do 1700-2000W koszty są śmieszne.
 
 
Davidcopperfiel 
początkujący


Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 9
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 15 Mar, 2019   

Niestety dla mnie rowery gotowe to zazwyczaj silnik centralny o małej mocy. Jest jeden o mocy 850 watt, wszak ów egzemplarz przekraczagrubo 30 tys pln. Centralnego nie widzę na duże przebiegi- konieczność wymiany napędu silnika oraz częsta wymiana kasety oraz tarczy.
Taki bezprzekładniony e bikera wydaje się lepszy na miasto- nie ma przekładni do wymiany ani zużywanego napędu.
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Pią 15 Mar, 2019   

Nie ma na Świecie żadnej rzeczy w której nie trzeba by coś wymieniać.Silnik centralny to najlepsze rozwiązanie z wielu względów a jakoby wymiana łańcucha czy zębatek można między bajki włożyć gdyż ten argument podnoszą tylko i wyłącznie ci którzy MIDa nie mają. W HUBie przekładniowym czy też bezprzekładniowym należy ciągle dbać o szprychy,dociągać je,centrować koło i często wymieniać silnik (gdy się spali bezprzekładniowy) nie mówiąc już o baterii która w bezprzekładniowych powinna być co najmniej dwa razy pojemniejsza. "Suma sumarum" by na bezprzekładniowcu uzyskać podobny komfort jazdy jak na MIDzie trzeba mocno potrząsnąć kieszenią a o tym ani słowa przeciwników MIDa.
860W w modzie to jak 2-3kW w HUBie o czym też nikt nie wspomina.W MIDach użytkownicy ograniczają programowo pobór prądu gdyż moment obrotowy MIDa jest wiekszy (i to zdecydowanie) od tych "monstrów" w tylnym kole typu MXUS itp. a większe naciśnięcie manetki po prostu "wyrywa" rower z pod tylka użytkownika.Przykładowy moment obrotowy dla mida to 70Nm(BBS01) do 160Nm dla BBSHD gdy tymczasem taki "kolos" bezprzekładniowy jak MXUS 30H ma zaledwie 65Nm więc o czym tu mowa i co porównywać.Moment obrotowy to najważniejszy składnik właściwości silnika gdyż mówi nam czym "dysponujemy" jadąc lub ruszając pod górę. I jeszcze MXUS v3 turbo 3kW a moment obrotowy tylko 125Nm a zużycie prądu to 50A!!!! i sama bateria waży ponad 10kg,zgroza.
 
 
Kajman 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 719
Skąd: Bdg
Wysłany: Pią 15 Mar, 2019   

jedna różnica, jak łańcuch strzeli to jedziesz dalej na hubie ;) Jeździłem jednym i drugim, to i to ma wady i zalety. Obecnie huby są znacznie tańsze w zakupie, to jest fakt bezsporny.
 
 
Inc0 
prezes


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 593
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pią 15 Mar, 2019   

wibi szprychy to trzeba dociagac nawet w rowerze analogowym i nie jeden zerwał szprychy w zwykłym rowerze wiec daruj sobie wytykanie zerwanych szprych przez huba bo teoretycznie mid swoim giga momentem powienien wszystkie na raz yrwac przy ruszaniu a tak nie jest . wibi karmisz ludzi pustymi cyframi które wygladaja zgoła inaczej w terenie niz na papierze moze i mid te "papierowe" 160Nm a mxus 125Nm tyle że mid pokonuje wzniesienie 20% z predoscia 5km/h podczas gdy ta zgroza z maxusem w kole ciagnie 25km/h pod te sama góre :P poddaje wątpliwośc ekonomicznosć mida bo traci energie na pokonanie oporów wystepujacych w jego własnych przełozeniach wewnetrznych oraz na łańcuchu i kasecie, hub przekazuje swoja moc bezposrednio na koło zero strat na przekłądniach . jesli tego jeszcze nie zauwazyłeś to zwróce ci uwage że im mocniejszy silnik tym bateria musi byc wydajniejsza pradowo czyli łopatologicznie musi byc wieksza/cięższa .
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Pią 15 Mar, 2019   

@Inc0
Pomyliły ci się możliwości MIDa i HUBa . MID może jechać pod górę nawet 5km/godz bo pozwala mu na to posiadany moment obrotowy ale może też jechać 25 i więcej gdy tylko tego zapragniesz. Natomiast HUB musi jechać 25 km/godz pod górę gdyż inaczej normalnie się SPALI. Ja nie "karmię" nikogo "pustymi cyframi" gdyż to są DANE FABRYCZNE całkowicie sprawdzalne w każdym terenie. HUB rzeczywiście przekazuje część energii bezpośrednio na koło ale najwięcej to jej idzie nie na jazdę a na grzanie uzwojeń i bezproduktywne straty,dlatego ta prawie dwa razy większa bateria. Z tego również wynika sprawność obu konstrukcji,jeśli u MIDa wynosi ona nieco ponad 80% (straty przekładni) to przy HUBie jest to tylko ok.60% gdyż reszta to tracone ciepło.
 
 
Inc0 
prezes


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 593
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pią 15 Mar, 2019   

nie wibi nic mi sie nie pomyliło ty tez o tym doskonale wiesz że mid mozę jechać pod góre 1km/h ..2km/h a nawet aż całe zawrotne 5km/h ale nie może jechac 25km/h pod góre bo jest zwyczajnie.. za słaby w skrócie dzieki swojej wbudowanej przekłądni i przełozeniom roweru moze w ogóle sie wczołgac na góre na która wlatuja huby ,bez tych substytutów skrzyni biegów stoi i kwiczy :P cos za coś fiyzyki nie oszukasz albo rybki albo akwarium :P jesli chodzi o rozmiar baterii to jestes w błędzie a w zasadzie manipulujesz informacja batrie w mocnych konstrukcjach z hubem i nie tylko sa duze bo musza zasilić w energie mocny silnik musza miec odpowiednia ilość ogniw w każdej sekcji. a midy? no cóż łańcuch roweru wiele mocy nie przeniesie wiec midy ( cały czas mowa o zestawach typu midrive do elektryfikacji rowerów) o mocach powyzej 1kW to ewenementy a dlaczego? ano własnie dlatego że łancuch nie wytrzyma wiekszych mocy. mów sobie co chcesz midy te które tak zachwalasz sa fajne ...na spacerek w plenerze do dynamicznej jazdy potrzeba czegos wiecej niz moment potrzeba tez odpowiedniej mocy a ta puki co daje tylko hub bezprzekładniowy
btw sprawnośc maksymalna silnika elektrycznego zarówno w midzie jak i w hubie jest zblizona i waha sie w okolichach 80-85% te 60% dotyczy nieoptymalnego zakresu obrotów a wystepuje on w każdym silniku elektrycznym i nie wciskaj kitu że nie dotyczy to silnika elektrycznego mida bo dotyczy każdego silnika elektrycznego
 
 
Kajman 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 719
Skąd: Bdg
Wysłany: Pią 15 Mar, 2019   

Dopiero co widziałem łańcuch po cyclonie 3000, 300mil i ciut dłuższy od nowego ;)

53752152_2731119473595196_8918617469816406016_n (1).jpg
Pobierz Plik ściągnięto 178 raz(y) 40,31 KB

 
 
Davidcopperfiel 
początkujący


Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 9
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 16 Mar, 2019   

Centralny silnik na zwyczajny chłopski rozum o mocy 1 KW i powyżej z dużym momentem obrotowym miałby sens, jeżeli zastosowalibyśmy pasek klinowy oraz przekładnię w piaście zdolną odebrać ów moment i całą tę moc albo cały mid zaprojektowany pod łańcuch motocyklowy. Napęd rowerowy nie przeniesie odpowiednio wiele mocy- brak właśnie takiego rozwiązania zniechęca do midów.
Dobre łańuchy rowerowe wytrzymają pewnie sporo, wszakże przy dużych przebiegach (codzienne dojazdy do pracy plus załatwiebia miejskie 30-40 km) i tak dosyć prędko się zużyją jeśli mamy podjazdy poza miastami. Jeżeli damjmy na to posadzimy faceta o solidnym kopycie z czołówki maratonów plus mid 1 KW lub więcej to nie widzę długiej żywotności napędów.
Przy dużych przebiegach dodatkowo w midzie trza będzie wymienić koła zębate, dodatkowo zanieczyszczenia lubią np. do Bafanga wlecieć. Policzmy 21 dni roboczych X 40 km ~ 840 km miesięcznie. Dodatkowo łańcuch uszkodzi nam deszcz i piasek- rychłe zużycie oraz prawdopodobieństwo zerwania!
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Sob 16 Mar, 2019   

wibi napisał/a:
...Przykładowy moment obrotowy dla mida to 70Nm(BBS01) do 160Nm dla BBSHD gdy tymczasem taki "kolos" bezprzekładniowy jak MXUS 30H ma zaledwie 65Nm więc o czym tu mowa i co porównywać.Moment obrotowy to najważniejszy składnik właściwości silnika gdyż mówi nam czym "dysponujemy" jadąc lub ruszając pod górę. I jeszcze MXUS v3 turbo 3kW a moment obrotowy tylko 125Nm a zużycie prądu to 50A!!!! i sama bateria waży ponad 10kg,zgroza.

Całkowicie się zgadzam. Trzeba jeszcze dodać, że napęd mid wykorzystuje przerzutkę oraz zapewnia dobre (niskie i centralne połozenie) środka ciężkosci roweru. Obie te cechy są bardzo istotne przy jeździe terenowej i górskiej. Jazda hubem to jazda na jednym biegu.
Sporą wadą jest duża waga roweru z hubem o podobnych możliwościach co mid, jest ona często prawie dwa razy wyższa. Dużo cięższy silnik, większa bateria oraz często specjalna wzmocniona resorowana rama.
Oczywiście, że mid ma bardziej skomplikowaną budowę, ale coś za coś, jest za to lekki i ekonomiczny w eksploatacji (zasięg), a jak się podsumuje całość kosztów silnik, bateria i rama to zdecydowanie tańszy.
W midzie łancuch się zużywa szybciej ponieważ przenosi napęd, no i trzeba się nauczyć korzystac z przerzutki, co nie każdy potrafi.
Podsumowując:
Mid i odpowiadający mu osiągami hub to pojazdy innej klasy. Rower z midem to dalej rower, zachowuje jego pełną funkcjonalność, nadaje się do turystyki i rekreacji, można jeździć z wyłączonym napędem oraz go przenosić czy wnosić do mieszkania.
Rower z hubem dużej mocy to motorower do jazdy wyłącznie na silniku, o dużej masie całkowitej, ale większej niezawodności pod warunkiem kontroli temperatury. Jego obsługa jest znacznie prostsza.
_________________
Mój rower: BBS02B
 
 
vwrafi 
początkujący


Dołączył: 12 Wrz 2018
Posty: 49
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Nie 17 Mar, 2019   

Włączę się do dyskusji. Czy MID nada się do przekładni planetarnej ( w piaście, 3 przełożenia )?

Jeśli piszecie o wadach silnikach HUB, to mowa też o przekładniowych, czy macie na myśli tylko te bezprzekładniowe?

Ja osobiście składam sobie rower na silniku przekładniowym, czekam na części, ale miałem wcześniej rowerek DYU D2 ( 12 calowe koła ) z silnikiem przekładniowym 250W ( ale na oznaczeniach silnikach było napisane 350W, także sam nie wiem co tam było ) i on pod dosyć strome podjazdy w mieście jechał z prędkością 15km/h ( jeśli ktoś jest z Bydgoszczy to chodzi mi o podjazd np. koło Castoramy w kierunku Błonia oraz na podjazd ulicą Nasypową - nie wiem jakie tam są nachylenia, ale zwykłym rowerem 28 cali muszę robić redukcję biegów prawie na najniższe żeby tam wjechać bez pocenia się ale nie zawsze się to udaje i czasami się spocę, Google pokazuje, że na Nasypowej na długości 450 metrów w górę idziemy 18 metrów ).


edycja:

Już wiem, znalazłem zdjęcie sterownika w tym rowerze DYU D2. Ma napisane na tabliczce znamionowej Maximum current 12A ( Rated Current 7A ). Silnik działa na 36V, więc wychodzi że maksymalna moc to 432W a nominalna 252W. Także pod dosyć strome wzniesienia w mieście jechałem z wagą 75kg około 15, może 17km/h. Pewnie dużą robotę robiły tutaj małe kółka 12 cali. Na prostej dawały prędkość maksymalną z moją wagą 26km/h.
Ostatnio zmieniony przez vwrafi Nie 17 Mar, 2019, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Kajman 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 719
Skąd: Bdg
Wysłany: Nie 17 Mar, 2019   

Mid jak najbardziej nadaje się, sam mam boscha z nuvinci380 :) Idealny zestaw :)
 
 
vwrafi 
początkujący


Dołączył: 12 Wrz 2018
Posty: 49
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Nie 17 Mar, 2019   

Kajman napisał/a:
Mid jak najbardziej nadaje się, sam mam boscha z nuvinci380 :) Idealny zestaw :)


Ale pan ma taką wypasioną przekładnię bezstopniową, a mi chodzi o taką zwykłą 3 stopniową :D
 
 
Kajman 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 719
Skąd: Bdg
Wysłany: Nie 17 Mar, 2019   

Jeden diabeł, będzie super działać. Tylko trzba poczytac ile W ona zniesie :) Ale te 3 stopniowe prawie nic nie kosztują ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group