|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Wybór silnika do koła z hamulcem wstecznym |
Autor |
Wiadomość |
h_jump
początkujący
Dołączył: 03 Cze 2016 Posty: 14 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 29 Cze, 2018 Wybór silnika do koła z hamulcem wstecznym
|
|
|
Witam
Zamierzam zamontować silnik w rowerze który ma biegi w piaście , no i w związku z tym jest też hamulec wsteczny .
Jestem na etapie wyboru silnika. Na razie skłaniam się w stronę Bafang BBS01 250W- podoba mi się że jest możliwość programowania sterownika.
Mam pytanie czy któryś z forumowiczów może podpowiedzieć czy silnik Bafang BBS01 można w taki sposób oprogramować , żę będzie reagował na przekręcenie pedałów wstecz w taki sposób że odetnie napięcie gdy rowerzysta zacznie hamować ?
Innymi słowy czy ten silnik nadaje się do rowerów z hamulcem wstecznym?
Będę wdzięczny za info. |
|
|
|
|
pablo123
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Sie 2017 Posty: 61 Skąd: gd
|
Wysłany: Sob 30 Cze, 2018
|
|
|
BBS się w tym przypadku nie nada. W samym silniku masz wolnobieg (sprzęgiełko) i możesz obracać swobodnie pedałami wstecz i nie powoduje to obrotu łańcucha wstecz, więc hamulec torpedo nie zadziała.
Jeśli masz możliwość dołożenia v-brake to będzie najlepsza opcja. |
_________________ Powstaje nowa "Elektryczna Electra v2 (Townie) + BBSHD". |
|
|
|
|
Inc0
prezes
Pomógł: 21 razy Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 593 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Sob 30 Cze, 2018
|
|
|
silnik w przednim kole |
|
|
|
|
klient
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lip 2017 Posty: 61 Skąd: Polska
|
Wysłany: Nie 01 Lip, 2018
|
|
|
Ja mam Wigry 8 (2017). Na zdjęciach wszędzie był z mocowaniami do V-brake, a przyszedł bez.
Zastosowałem 2 uchwyty do mocowania lusterek w motocyklach, do tego piwoty i obowiązkowo podkowa. Chińskie podkowy nie wytrzymywały i rozginała się rama. Zastosowałem podkowę wypalaną plazmą z 4 mm mocnej blachy. Trzeba pokombinować z blokadą sprężyny ramion V-brake (podkładka z oszlifowanym otworem nałożona na pivota plus 3 otworki do blokady sprężyny). Ja podkładkę nałożyłem nie od strony gwintu tylko po przeciwnej (inaczej niż na zdjęciu). Teraz 20 calowe koło staje czasami nawet w miejscu.
Jest dobrze. Oczywiście Bafang 750W - moment nieoceniony, trzeba uważać, przed przeprogramowaniem silnika 2 razy zrzucił mnie rumak z siodła przy ruszaniu. Dostał 16A maximum i uspokoił się, no i 10% na manetkę przy ruszaniu.
PODKŁADKA_2.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 357 raz(y) 30,28 KB |
OBEJMA.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 362 raz(y) 412,55 KB |
V-brake.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 363 raz(y) 265,59 KB |
|
|
|
|
|
h_jump
początkujący
Dołączył: 03 Cze 2016 Posty: 14 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 01 Lip, 2018
|
|
|
Dziękuję wszystkim za odpowiedź. Zastanowię się jeszcze która opcja będzie dla mnie lepsza. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|