ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Kellys Coach
Autor Wiadomość
JanBlachowski 
początkujący


Dołączył: 11 Wrz 2017
Posty: 8
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pią 13 Lip, 2018   Kellys Coach

Przedstawiam swoją przeróbkę:

Podstawą był rower Kellys Coach CRX z około 2011r.
Całą zimę zdobywałem wiedzę na temat przeróbek, oraz zastanawiałem się czy inwestować od razu w Falcona, czy przerobić początkowo to, co mam.
Wiem już, że Falcon na pewno się pojawi, a dzięki tej budowie zdobyłem trochę doświadczenia w budowie takich sprzętów.

O samym rowerze:
Silnik NineContinent 7x9
Sterownik GT1500
Pakiet 13s9p Samsung ICR18650-26H
Koła 27,5"

Zdjęcie poglądowe roweru przed przeróbką:




Wiedziałem od razu, że koła, które mam w rowerze będą musiały być zmienione. Bałem się trochę zbyt drastycznej zmiany rozmiaru, więc kupiłem kompletne koła 27,5" plus opony 2,2", obowiązkowo hamulce tarczowe, głównie ze względu na to, że zmiana rozmiaru kół to wymusiła.
Komponenty zamówione z Nexuna doszły dość szybo, zabrałem się za budowe skrzynki:






Był to mój pierwszy tak duży projekt z włóknem szlanym, popełniłem dosyć sporo błędów, przez co budowa powyższej trwała około 3 tygodni. Nie śpieszyłem się jednak, bo cały ten czas szukałem serwisu, który zaplecie mi koło - o tym później.

W międzyczasie uzbroiłem baterie:




oraz zabezpieczyłem termicznie silnik:


(trytka tylko na czas schnięcia kleju)

Kiedy wszystko oprócz koła miałem gotowe (zdjęcie poniżej), moja cierpliwość do serwisów rowerowych się skończyła...



... kupiłem mikrometr zegarowy, szprychy (znowu w Nexunie) i przystąpiłem do działania:




Zajeło mi to 4h, ukręciłem parę nypli, bo znowu nie robiłem wcześniej podobnych rzeczy, ale finalnie wyszło bardzo dobrze (tolerancja do 0,1mm).

Efekt wyszedł bardzo dobry, jestem bardzo zadowolony, jednak jako że głównie używam roweru w lesie brakuje mi trochę momentu obrotowego. W przyszłości zapewne zainwestuje w Falcona, ale do tego czasu może zmienie koła w tym rowerze na 26" - zobaczymy co przyniesie czas.

Zdjęcia całości:





Zasięg wygląda obiecująco - przy pierwszej dłuższej przejażdżce zrobiłem 50km po lesie, przy dosyć dużych prędkościach przelotowych, jednak cały czas lekko pedałując i zostało mi jeszcze około 1/3 pojemności (bazuje na odczycie napięcia po powrocie, bo mam tylko najprostszy trzydiodowy wskaźnik na kierownicy - minimalizm jest dla mnie kluczowy).

Przy okazji wielkie dzięki dla Marcina znanego jako TAS - znalazł dla mnie chwilę by podpowiedzieć przez telefon czego mi trzeba a i zamówienia w Nexunie były realizowane wzorowo.

Pozdro
 
 
esati 
stażysta


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lip 2017
Posty: 195
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 14 Lip, 2018   

pierwsze zdjęcie z robienia skrzynki - wtf jak on chce to zrobić
ostatnie zdjęcie skrzynki - szacunek :D

No i brawo za zaplot, a mikrometr zegarowy przyda się w przyszłości przy centrowaniu kół.

A Marcin z Nexuna to bardzo życzliwy człowiek, cierpliwy i chętny do pomocy. Ma udział w budowie wielu samoróbek tutaj na forum.
 
 
JanBlachowski 
początkujący


Dołączył: 11 Wrz 2017
Posty: 8
Skąd: Gdynia
Wysłany: Śro 14 Lis, 2018   

Kellys poszedł na warsztat, teraz wygląda tak:



Nie oznacza to jednak, że zelektryfikowane rowery mi się znudziły.
Dokonałem takiego oto zakupu:

,

I chwilę później wyjechałem tym:



Silnik pozostał ten sam, jednak teraz zapleciony w koła 26" Dartmoor Raider, opony Maxxis Wetscream.
Skrzynka i bateria robione na zamówienie w firmie Elektro-Bikes BB.
13s7p na LG MJ1 co daje 24Ah, a więc tyle, co w poprzedniej baterii, a w mniejszym opakowaniu (tu plaster miodu, wcześniej zwykłe koszyki).

Z przodu amor RockShoxx Domain, z tyłu Fox Vanilla.

Różnica jest kolosalna, geometria wymusza zupełnie inną pozycje jazdy, tylne zawieszenie pozwala na szybsze pokonywanie korzeni, kolein, kamieni i wszystkiego co pojawia się na mojej drodze w lesie, a dwuipółcalowe Maxxisy wgryzają się w błoto jak oszalałe!
 
 
gonzales 
początkujący


Dołączył: 08 Cze 2018
Posty: 4
Skąd: Augustów
Wysłany: Pią 16 Lis, 2018   

Celuję w podobny projekt kony , możesz wrzucić fotki skrzynki w środku, wymiary.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group