ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Pytanie o li-ion, silniczek i odzysk energii
Autor Wiadomość
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Nie 20 Mar, 2011   

Może Zbyszkowi pomyliło się z 23Ah a nie 2.3Ah :twisted:
_________________
pozdr
Tomek
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 20 Mar, 2011   

Jasne teraz, że zrobiłem błąd. Przepraszam.
Trzeba moje przemnożyć przez 4 sztuki, czyli 336 Wh.
To jednak masz dobre wyniki w zasięgu.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Nie 20 Mar, 2011   

Najmniej co mi się udało to 13wh (albo ciut mniej nie pamietam dokladnie) na km:). Zbyszku, ja już zaczełem odkładać na ten twoj silnik z 3,36wh:)
Zeltom z mojego pobieznego wyliczenia zchodzi do okolo 8 wh na km jadąc 20kmh.
ja swoje 13 zrobilem przy przelotowej okolo 30 a sredniej cos 25 czy 26 kmh.
ale co ciekawe kiedys na trasie do pracy ktora jezdze codziennie zamiast cisnac pojechalem tak do 20 kmh. I praktycznie nie bylo róznicy w "spalaniu"
 
 
wit 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 285
Skąd: Skierniewice
Wysłany: Pon 21 Mar, 2011   

ja mam rower poziomy przednie koło malutkie 20 cali z wplecionym silnikiem. silnik ma przekładnie planetarną i wolnobieg. nominalnie był do koła26 cali -wiec ma tu mniejsze koło i daje niższą prędkość. ale i łatwiej z momentem... większa siła na kole bo przełożenie korzystniejsze...
tylne koło 26 cali i klasyczne przerzutki.
rower ma małą powierzchnie i dość niskie opory -bo "leżący" ale jest diabelnie ciężki 25kg sam rower plus zazwyczaj około 5kg napęd plus aku.
ja ważę 115 kg czyli toczy się w sumie 145kg.

zużycie energii mam średnio 5-7Wh/kilometr. 5 tyczy jazdy z malutkim jak paczka papierosów i lekkim na 30 deko aku wspomagającym. -prędkość około 20km/godz.
7Wh/kilometr -to jazda z większym aku litowym około 2 lub 3 kg wagi. prędkość 25km/godz.



ten silnik w moim rowerze zbudowany jest podobnie do bafang ale to jakiś inny.
-bafang to konkretna fabryka -konkretna marka -robi głównie małe silniki z przekładnią i wolno biegiem . Mam kilka bafangów -do zrobienia rowerków dla rodziny...

próbowałem i z silnikiem Bafang tyle że w innym rowerze -zwykłym a nie poziomym. normalne koło 26cali z dedykowanym silnikiem. aku 24V 5Ah -zużycie około 7-8Wh na kilometr prędkość rzędu 22-24km/godz.

typowo -silniki elektryczne w rowerach -zwłaszcza direct ledwie dają radę z momentem obrotowym. mniejsze koło -to mniejsze obciążenie momentu -bo korzystniejsze przełożenie -większej średnicy silnik daje lepszą charakterystykę momentu. i dlatego duży silnik plus małe koło dają większe zasięgi -bo korzystniejsze przełożenia i silnik mniej prądu bierze żeby wytworzyć wymagany -tu mniejszy moment obrotowy .

w silnikach z planetą -może być dobrze i dla dużych kół -tu sprawę potrzebnego momentu załatwia przekładnia planetarna... dodatkowo silniki przekładniowe mają zazwyczaj wolnobieg -co pozwalana jazdę wybiegiem... beznapędową z górki czy dojeżdżanie rozpędem przy zamkniętym gazie... i metry lecą bez dodatkowego poboru prądu
_________________
Witek.
 
 
cocos
młodzik


Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 56
Wysłany: Pon 21 Mar, 2011   

Ktoś napisał, że "wszystkie mają wolnobieg". Tego jestem ciekaw. Sprzedawca z interbike mówił, że silnik daje pewne opory toczenia (zakręcone ręką koło obróci się z 2 razy). Opory takie muszą być odczuwalne też przy jeździe nożnej, po skończeniu aku. Pomyśłałem, że przecież jakby silnik się wysprzęglał (wolnobieg?) dodatkowym obciążeniem erowerka byłby jedynie jego ciężar. Dlatego bardzo jestem ciekaw jak to jest z wolnobiegiem w pozostałłych silniczkach.
http://www.ebike-bmsbatte...3Fdid%3D9&did=9np. tutaj
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 21 Mar, 2011   

Ja staram się tak jeździć, by wrócić do domu na napędzie elektrycznym ;)
A jak trzeba popedałować te parę km, to i ten mały opór stawiany przez silnik jakoś nie stanowi problemu :)
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pon 21 Mar, 2011   

Masz dwarodzaje silnikow:

DD czyli bez wolnobiegu
oraz z przekladnia planetarną te maja wolnobieg. Uwaga ze wszystkie tyczyła się bafang i pokrewnych bo o tym była dyskusja.
 
 
cocos
młodzik


Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 56
Wysłany: Pon 21 Mar, 2011   

a te z linka np m100, to z wolnobiegiem będą Twoim zdaniem?
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Pon 21 Mar, 2011   

Nie robią tak małych silniczków jako DD (direct drive) więc jest to silnik (ten M100) z przekładnią planetarną i wolnobiegiem.
 
 
wit 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 285
Skąd: Skierniewice
Wysłany: Pon 21 Mar, 2011   

zeeltom napisał/a:
Ja staram się tak jeździć, by wrócić do domu na napędzie elektrycznym ;)
to akurat odwrotnie niż ja... ja staram się jeździć siłą własnych mięśni -celem poprawy kondycji i schudnięcia... a elektryka tylko do wspomagania gdy naprawdę potrzebna... pod ostrą górkę i do sprawnego ruszania z pod skrzyżowań... rower poziomy jeździ super ale ruszanie jest kłopotliwe... elektryka na pierwszych 5 metrach czynui jazdę komfortową i bezpieczniejszą.


zeeltom napisał/a:
A jak trzeba popedałować te parę km, to i ten mały opór stawiany przez silnik jakoś nie stanowi problemu :)


no jak jadę 50km na pedałowaniu a energii w malutkim aku zabieram na 5-6km to silnik nie może ŻADNEGO oporu stwarzać... rower ma lecieć leciutko -nawet ciśnienie w oponkach czyni znaczącą różnicę...

a i waga napędu jak najmniejsza jest priorytetem. nawet stosunkowo małe i lekkie przekładniowe bafang są za ciężkie...

pewnie docelowo będzie silnik modelarski i przekładnia łańcuchowa z dodatkowym wolnobiegiem... jak czas pozwoli chcę z wagą CAŁEGO elektrycznego wspomagania zejść poniżej 1kg oraz zbudować cały rower poziomy -znacząco lżejszy od obecnego...
_________________
Witek.
 
 
cocos
młodzik


Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 56
Wysłany: Pią 01 Kwi, 2011   

no to dostałem! Zamówione (wpłacone) 16.03, wysłali 24.03 (link z nr paczki) przyszło 31.03. Bez zbędnych formalności :wink:

razem 1600zł

Zestawik jak tu w zakładce images. + silnik 48V 350-500W i bateria 48V 10A
Dali schemat połączeń ale brak instrukcji użycia, mam pytania.
Co robi czerwony przycisk?
Jak wybierać pomiędzy wspomaganiem pedałowania a jazdą na samym silniku? Czy to się dzieje automatycznie? Czy siła wspomagania jest regulowana? jest tam jakiś PAS--Pulse Padel Assistant Sensor - gdzie go założyć?
Podobno ten zestaw potrafi ładować baterię, gdy jadę z góry na dół, jednak nie widzę włącznika takiej funkcji.
 
 
Robsonik20 
kierownik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 363
Skąd: LBN
Wysłany: Pią 01 Kwi, 2011   

Pokaż zdjęcia;)
 
 
cocos
młodzik


Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 56
Wysłany: Pią 01 Kwi, 2011   

http://www.ebike-bmsbattery.com/dispro.php?id=144
images

http://www.ebike-bmsbatte...3Fdid%3D2&did=2
http://www.ebike-bmsbatte...3Fdid%3D9&did=9
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Pią 01 Kwi, 2011   

Pisząc "zdjęcia" Kolega zapewne miał na myśli, że wyślesz "real foto" a nie ze strony sprzedawcy :)
Zresztą ja sam jestem ciekawy. Już w innym poście pisałem, że czasem dostaje się coś innego niż na zdjęciach w Internecie ;)
Jeśli faktycznie jest to sterownik z funkcją odzysku to raczej nie ma żadnego przełącznika do uruchomienia lub wyłączenia tej opcji. Po prostu jak jedziesz i lekko naciśniesz "klamkę" tak, że odłączy napięcie od silnika ale hamulec nie będzie tarł to wówczas cały układ pracuje jak "dynamo" (prądnica) i oddaje nieco energii do pakietu.
Co do funkcji PAS to na 90% nie będzie żadnego wyłącznika. Po prostu jak przekręcisz manetkę to jedziesz. Jak pokręcisz pedałami ... też jedziesz :) (ze wspomaganiem).
Oczywiście pod warunkiem, że zepniesz wcześniej odpowiednie złączki w sterowniku (dlatego wrzuć jego zdjęcia abyśmy mogli coś pomóc).
A jak potrzebujesz instrukcji (w tym, jak się montuje czujnik PAS) to podaj maila.

PS. To ile ten silnik w końcu ma mocy ???? 350 czy 500W ??? :lol:
 
 
cocos
młodzik


Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 56
Wysłany: Pią 01 Kwi, 2011   

dzięki
silnik 500W (może 36 przy mniejszym napięciu?)
real foto.. jak się pozbieram, ale wygląda dokładnie jak na tamtych (zakładka image)

PAS kosztował całego dolara :smile: przyda się instrukcja bardzo: mail - cocos & duno.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group