ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Pytanie o li-ion, silniczek i odzysk energii
Autor Wiadomość
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Pią 01 Kwi, 2011   

Instrukcje idą mailem.
Oczywiście dotyczą nieco innych zestawów ale sporo jest podobieństw więc powinny pomóc.

Co do tego 1 USD za czujnik PAS ... Po prostu tyle kosztuje w zestawie (czasem nawet więcej 3-10 USD) ale jakbyś potrzebował kupić (dokupić) jeszcze jedną sztukę to ile wyjdzie z przesyłką z Chin ?? :wink:
 
 
cocos
młodzik


Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 56
Wysłany: Pią 01 Kwi, 2011   

tomasz_kombi napisał/a:
Po prostu jak jedziesz i lekko naciśniesz "klamkę" tak, że odłączy napięcie od silnika ale hamulec nie będzie tarł to wówczas cały układ pracuje jak "dynamo" (prądnica) i oddaje nieco energii do pakietu.
:


Klamka to hamulec? Czyli zawsze jak przyhamuję to idzie odzysk? Fajne.
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Pią 01 Kwi, 2011   

Pod warunkiem, że sterownik faktycznie ma funkcję odzysku.
Myślę, że można by to sprawdzić w następujący sposób (tylko ostrożnie !!! ;) ).
Odpiąć linkę od jednego hamulca (np. przedniego) i jadąc powoli po płaskim nacisnąć dźwignę.
Mechanicznie hamulec nie zadziała ale odłączy silnik.
Jeśli układ oddaje energię to powinien chyba lekko wyhamowywać (to znaczy bardziej niż normalnie jadąc "na luzie").
Oczywiście można by się bawić z miernikami :)
 
 
cocos
młodzik


Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 56
Wysłany: Pią 01 Kwi, 2011   

Pani Chinka zapewniała, że tą funkcję ma...
Szkoda, że na baterii nie ma żadnych oznaczeń -cyferk pojemności itp. Tylko +/- nasmarowany pisakiem. :grin:
 
 
cocos
młodzik


Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 56
Wysłany: Pią 01 Kwi, 2011   

a tu odpowiedź Chinki dotycząca opcji jazdy

the red botton,
if you press it, will drive your ebike with the max speed(full speed).

if you want to drive your ebike with the same speed,
please check your contoller, if it have Cruise Wire: A Pair of SM plug(Purple wire)
if it have,please plug it, after you drive the ebike with the same speed(about 8 sec),
the controller can Automatic Cruise.


Rozumiecie coś??? Mam jakiś fioletowy kabel... będę jeździł stałą prędkością?
 
 
cocos
młodzik


Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 56
Wysłany: Pią 01 Kwi, 2011   

:oops: cóż nie jest to zestaw plug&play
sterownik ma ze sto kabelków z różnymi gniazdkami do których próżno szukać wtyczek
przewody urządzeń są krótkie i gołe
w baterii jest wejście zasilania komp. a z ładowarki wychodzi... gniazdo antenowe

silniczek jest już u centrowacza, pozostaje poszukać w okolicy "złotej rączki" i po wszystkim. Jak ktoś jest z Łodzi, to zapraszam - ty,czasem możecie się ze mnie ponabijać. :lol:





Ostatnio zmieniony przez Nie 03 Kwi, 2011, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Sob 02 Kwi, 2011   

A niby z czego tu się nabijać ??? :)

OK. Wychodzi na to, że czerwony przycisk w Twoim przypadku podłączyli tak, że zamyka lub otwiera zworkę "limitu prędkości". Tą opcję ma sporo chińskich sterowników (zdaję się, że niedawno taki opisywałem: http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=45 ). Najczęściej jest to tak zorganizowane, że przy samym sterowniku są dwa kabelki ze złączkami pasującymi do siebie. Spięte = prędkość maksymalna ograniczona (np. 20 lub 25km/h), rozpięte = brak ogranicznika. Tutaj widać dali możliwość "wyprowadzenia" tego na przycisk przy manetce.

Druga para "pasujących do siebie" kabelków przy sterowniku to opcja tempomatu ("cruise"). Też już opisywałem w przytoczonym wątku ale powtórzę. Jak są rozpięte to opcja jest zupełnie wyłączona. Jak spięte, to przy jeździe ze stałą prędkością (stały kąt przekręcenia manetki) przez co najmniej 8 sekund powoduje załączenie tempomatu. Wtedy można puścić manetkę a rower dalej jedzie z tą samą prędkością (to znaczy jakby manetka nadal była w tym samym położeniu).

To "gniazdo antenowe" jak je opisałeś to powszechny standard. Sam mam dwie ładowarki do LiFePO4 36V (od różnych dostawców) i mają identyczne wtyczki. Cóż ... będziesz musiał albo dobrać odpowiednie gniazdo "antenowe" albo "komputerowe" i ciachnąć któryś kabel. Byleby nie pomylić potem biegunów bo .... :evil:

A co do tych "stu kabelków" przy sterowniku to może w końcu wrzucisz jakieś konkretne zdjęcia bo tak zupełnie "po omacku" to nikt nie pomoże :)


Powodzenia w elektryfikacji rowerka !!!
 
 
cocos
młodzik


Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 56
Wysłany: Nie 03 Kwi, 2011   

Dzięki. Bardzo mi pomagasz. Zdjatka są, nie wiem czemu niewidoczne, trzeba kliknąć na ikonkę w poprzednim poście i prawym myszy "otwórz w nowym oknie"
dodaję fotkę centralki (i ładowarki)


ster.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 312 raz(y) 56,73 KB

 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Nie 03 Kwi, 2011   

Nie wiem czemu ale widzę jedynie załącznik przy ostatnim poście :shock:
Tych kabelków przy sterowniku nie ma jednak aż tak dużo .... spoko.
Weź spróbuj je porozkładać (aby były lepiej widoczne) i zrób zdjęcie ze zbliżeniem.
Być może też na samym sterowniku są jakieś wskazówki (naklejka).
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Nie 03 Kwi, 2011   

to ja się też dorzucę fotki regulatora z bmsbattery od środka i na kabelki









czyli niebieski to 60/120
brązowy to ABS
biały to nie pamiętam :mrgreen:
a reszta to tak dość standardowo
Ma funkcję PAS i czujniki Hala
_________________
pozdr
Tomek
 
 
cocos
młodzik


Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 56
Wysłany: Nie 03 Kwi, 2011   

z fotką popróbuję - ogólnie podobne do tego kolegi.
Czyli te gniazdka sobie ucinamy i parujemy własne kostki? Wiącha się zrobi jak warkocz Maryny, macie jakiś patent gdzie ją schować? Może kolejne pudełeczko na kostki przy regulatorze?

A jeśli to standard, to muszę powiedzieć, że sklep super - szybka wysyłaka i pracują w nocy, tzn jak u nich jest np. 1am
Oto ich wskazówki a w zał. instrukcja:

please kindly chect the Wire Connection diagram for Controller.

mode of connection for Thumb Twist Grip Throttle:
Red : +5V
Black : GND
White : Signal
Green: Battery(+)(Battery Meter LED Display)
Yellow and Brown: Round Red Switch.


9 and 12Mosfets Hall Sensor Controller.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 264 raz(y) 25,56 KB

 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 03 Kwi, 2011   

Panowie, wrzucajcie te zdjęcia na serwery, gdzie jest do nich bezpośredni dostęp, a nie jako strony html, lub inne kodowane linki, wtedy zdjęcia będzie widać.
 
 
cocos
młodzik


Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 56
Wysłany: Nie 03 Kwi, 2011   

No. Item # Price(USD)
1 48V 10AH LiFePO4 Alloy Shell Battery Pack $286.5
2 2Amps Aluminum Shell Charger for 48V Battery $24.7
3 48V 500W Brushless Hub Motor(front driving) $80.0
4 Micro 12 Mosfets 500W Hub Motor Controller $25.0
5 48V Thumb Twist Grip Throttle(Battery Meter and Switch) $5.0
6 Brake Grip(All Aluminum Alloy) $4.0
7 PAS--Pulse Padel Assistant Sensor $1.0

Total $426.2



i instrukcja

9 and 12Mosfets Hall Sensor Controller.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 402 raz(y) 25,56 KB

 
 
Robsonik20 
kierownik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 363
Skąd: LBN
Wysłany: Nie 03 Kwi, 2011   

a przesyłka ile?
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Nie 03 Kwi, 2011   

Z instrukcji którą załączyłeś prawie wszystko jest czytelne (lecąc od góry):
1) zasilanie (czerwony kabel to "+" a czarny "-", pomarańczowy możesz zmoskować z czerwonym "na krótko" lub wstawić na nim wyłącznik całego układu sterownia ("dezaktywuje" sterownik a jednocześnie nie płyną przez niego duże prądy))
2) trzy kabelki "fazowe" do silnika
3) podłączenie do czujników Halla w silniku (potrzebujesz może wtyczkę od strony silnika czy masz ??)
4) tu nie mam 100% pewności czy chodzi o pomiar napięcia i co poeta miał na myśli pisząc "speed signal"
5) manetka (trzy przewody - czerwony, czarny i zielono-żółty (?)
6) hamulce (jeśli przy twoich są po trzy kabelki)
7) hamulce (dla modeli "dwu - kabelkowych")
8) EABS - to hamowanie odzyskowe (dwa kabelki koloru brązowego spięte = włączone)
9) PAS (czyli wspomaganie)

Jeśli ta instrukcja pokrywa się z Twoim sterownikiem to albo nie ma on opcji tempomatu albo nie ma możliwości jej włączenia/wyłączenia bo nie widzę tu odpowiedniego wyjścia.
Ponadto nie ma tutaj wzmianki o ograniczniku prędkości co jest dziwne w kontekście tego co napisali Ci w mailu odnośnie podpięcia czerwonego przycisku.
Potwierdź więc proszę czy to co jest na instrukcji odpowiada temu co dostałeś :)
A jak nie - to wrzuć zdjęcie o którym pisałem wcześniej (wtyczki ułożone w "wachlarz").
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group