Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Pytanie o li-ion, silniczek i odzysk energii |
Autor |
Wiadomość |
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Śro 06 Kwi, 2011
|
|
|
No nie.... "Panowie" to byli za sanacji .....
A teraz poważnie:
1) Nie rozumiem dokładnie co to jest "koło bez wzmocnień"? (Generalnie warto zastosować obręcz co najmniej 3 komorową a jak silnik waży te 6kg to dobrze aby nie była to najtańsza na rynku. Przypominam, że w naszym ukochanym kraju nie poruszamy się jedynie po gładkich asfaltach . Obręcz musi zachować swój kształt po najechaniu na krawężnik etc.).
2) Przy zastosowaniu ogniw LiIon czy LiFePO4 częste doładowywanie raczej nie szkodzi. W sytuacji gdy mamy często "z górki" jakieś tam procenty energii zapewne odzyskamy.
3) Częstym miejscem na nadmiar kabli (jeśli nic chcemy ich ciąć) oraz pęczek złączek są wszelkiego typu torby (np. podsiodłowe czy w trójkąt ramy) lub sakwy (na bagażnik lub kierownicę). Ja na razie wszystkie "bebechy" trzymam właśnie w sakwie na kierownicy chociaż niebawem będę rower nieco modyfikował i chyba powędruje to wszystko pod siodełko (gdy tylko zwolni się tam miejsce po baterii ). |
|
|
|
|
cocos
młodzik
Dołączył: 11 Mar 2011 Posty: 56
|
Wysłany: Pią 08 Kwi, 2011
|
|
|
Jestem jeszcze przed łaczeniem kabli a tu schody - wplecenie silnika w koło 20", 128mm między otworami (rys w załączeniu), szprych wychodzą ok 170mm i takich nie mają. Macie pomysł? |
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Pią 08 Kwi, 2011
|
|
|
Znowu nie widzę załącznika (co jest ??).
Rozumiem, że to co miałeś w zestawie to było koło 26" a Ty chcesz mieć 20" ??
Nie mogłeś zamówić od razu 20" ?
No OK... Mądry Polak po szkodzie.
To jest przednie koło i wszystkie szprychy mają mieć taką samą długość?
Jeśli tak to podaj dokładnie ile mm mają mieć. |
|
|
|
|
cocos
młodzik
Dołączył: 11 Mar 2011 Posty: 56
|
Wysłany: Pią 08 Kwi, 2011
|
|
|
Nie tak - zrezygnowałem z obręczy i szprych z Chin, bo do transportu doszłoby ponad 100USD (chyba z racji wielkości, choć to dziwne). Załączniki nie wchodzą, rysunek jest tu
http://www.alibaba.com/pr...ess_DC_Hub.html
Poza tym asystent pedałowania nie wejdzie z tarczą, ale może dam z drugiej strony
Sterownik podłączyłem, zostały tylko takie kabelki (wtyczka fioletowego pasuje do białozielonkawego - złączyć), za to sterownik ma 6 pinów a mnie zostaną 3
ale panowie to do tej pory to były przyjemności, jazda się zaczęła oto real mojego silniczka
MÓJ MA JAKIŚ KOŁNIERZ!!!! nie ma go na schematach, zyskuje 10mm i nie pasuje do widelek 100mm. Co robic |
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Pią 08 Kwi, 2011
|
|
|
No tak. Powoli się sprawa wyjaśnia. więc po kolei:
1) Przesyłka razem z kołem może kosztować tak dużo ponieważ transport lotniczy ma wysokie stawki przy przeliczaniu z objętości. Stąd takie ceny.
2) Faktycznie oś masz jakąś nietypową. W miejscu tego "zgrubienia" powinna być nakrętka jak na tym zdjęciu (to jest dokładnie ten silnik ... no ... powinien być ten sam). Zresztą z informacji na tej stronie wynika, że rozstaw widełek musi być 110mm. Czy wówczas ten Twój by wszedł??
3) Sprawdza się to co pisałem wcześniej: o tym co kupujesz przekonujesz się po otwarciu paczki (nie można wierzyć w to co widzi się na zdjęciach pokazywanych na www sprzedawców).
4) Myślę, że czeka Cię wizyta u tokarza (ślusarza) albo "opylenie" silniczka komuś kto ma stalowy nieamortyzowany widelec przedni i sobie lekko go rozegnie.
5) Po której stronie chcesz umieścić ten czujnik PAS? Tam gdzie masz zębatkę ? Faktycznie nie wejdzie po drugiej stronie ? Jeśli nigdzie się nie zmieści to po prostu sobie odpuść jego montaż.
6) Nie łącz tych pojedynczych kabelków przy sterowniku o różnych kolorach ze sobą nawet jeśli wtyczki pasują.
7) Ta złączka z trzema kabelkami jest jak rozumiem do manetki. Niestety nie mam u siebie pasującej wtyczki bo bym Ci dał (mam tylko do czujników po stronie silnika).
Łączysz tak: czarny do czarnego, czerwony do czerwonego i .... na 90% żółty od wtyczki do białego od manetki (sprawdź to jeszcze otwierając manetkę, żółty zapewne idzie do czerwonego przycisku - jeśli tak, to na 100% podłączasz tak jak napisałem czyli żółty-biały)
Gdzie sterownik ma 6 pinów ??
P.S. Mam taki sam silnik ale na tył (już razem z obręczą) lecz jeszcze go nie testowałem. |
|
|
|
|
cocos
młodzik
Dołączył: 11 Mar 2011 Posty: 56
|
Wysłany: Pią 08 Kwi, 2011
|
|
|
Dobrze, że jest takie forum...
oczywiście 6 pinów mam z manetki a 3 ze sterownika (plus te 2 co do siebie pasują, ale lepiej ich nie łączyć)
Ja zrozumiałem, że opis silnika
Fork size is 100mm for V-Brake type
oznacza widełki 100mm i ten model silnika zamówiłem - to pomyłksa moja, czy towar niezgodny? ...Też myślę o tokarzu
A szprychy jakie? Fachowcy mnie poganiają, na Allegro wynalazłem 144mm zamawiać? Najchętniej zleciłbym to komuś utalentowanemu... |
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Pią 08 Kwi, 2011
|
|
|
cocos napisał/a: | Dobrze, że jest takie forum... | Forum jak forum (jest super)..... ale LSN ("Ludzie Są Najważniejsi ... taka parafraza ... ).
Wracając do tematu:
1) Może z opisu silnika tak wynikało ale co ja poradzę, że sprzedawca nie wie co sprzedaje? Na przytoczonej przeze mnie stronie (klikałeś w link ??) pisze wyraźnie (tam gdzie pod silnikiem masz zakładkę "data sheet"): "Fork size 110mm"
2) Reasumując - ten model silnika (Q-128) ma 110mm i inaczej nie będzie (gdziekolwiek byś go kupił). To sprzedawca zawalił podając nieprawdziwe dane dla tego silnika.
3) Jakie szprychy?? Przecież poprosiłem abyś podał dokładną długość to Ci pomogę. Trudno jest obliczyć tak na odległość jak się nie zna np. średnicy wewnętrznej obręczy (przy tej samej średnicy nominalnej mogą być różne profile = różna średnica wewnętrzna). Skoro "Fachowcy" poganiają to niech chociaż podadzą precyzyjnie długość potrzebnych szprych (jak by byli fachowcami to wiedzieliby gdzie takie kupić ... no ... dość tych moich złośliwości ).
Jak już będziesz znał długość szprych to napisz tutaj: sklep(małpiszon)mkbike.com.pl i zapytaj ile będą kosztowały i jak szybko mogą wysłać.
Oczywiście mogliby od razu porządnie Ci zapleść ale wówczas musiałbyś zapłacić za przesyłkę w dwie strony (chyba, że masz blisko do Sosnowca bo nie wiem .... nie podałeś w profilu swojej lokalizacji). |
|
|
|
|
cocos
młodzik
Dołączył: 11 Mar 2011 Posty: 56
|
Wysłany: Sob 09 Kwi, 2011
|
|
|
To chyba im wyślę z Łodzi do Sosnowca, i tak potrzebuję nową obręcz (moja ma mniej otworów) a nasi "fachowcy" muszą znać obręcz, żeby obliczyć szprychy ale szacunki mają pomiędzy 10 a 15cm... Tylko jeszcze ta ślusarnia... może w Sosnowcu i z tym łatwiej?
Mój silniczek G-M128F opisany jest na rozmiary:
Fork size is 110mm for with disk brake type
Fork size is 100mm for V-Brake type
Ja to zrozumiałem, że jak chce założyć Vbrake to muszę mieć 100 mm m.widłami a jak zapragnę disk to już 110 a sam silnik test taki sam. Przeleciałem korespondencję i faktycznie nie precyzowaliśmy moich widełek - trudno się czepiać. J |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Sob 09 Kwi, 2011
|
|
|
Silnik masz po prostu pod hamulec tarczowy a długości szprych można sobie dokładnie policzyć co do mm z kalkulatora http://www.sapim.be/index.php?st=spokelength.
Może poszukaj widelca pod hamulce tarczowe. |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
cocos
młodzik
Dołączył: 11 Mar 2011 Posty: 56
|
Wysłany: Sob 09 Kwi, 2011
|
|
|
...wtedy musiałbym dokupić widelec + hamulce
Chętnie zamieniłbym to moje cudo nawet na mniejszy - 250W (tylko, że 48V)
albo zostaje tokarz
w kalkulatorach nie wiem co podstawiać w ilości krzyży |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Sob 09 Kwi, 2011
|
|
|
Ilość krzyży - im więcej krzyży tym koło sztywniejsze bocznie a niby słabsze góra dól - no i na odwrót. Zwykle plecie się na 3 lub dwa krzyże. Im więcxej krzyży tym dłuższe szprychy. A pojecie ilość krzyży oznacza z ile razy krzyżują się ze sobą dwie szprychy w kole.
Będzie ciężko kupić chyba widelec amortyzowany pod tarcze jeszcze z rozstawem 110mm ( i chyba jeszcze pod kolo 20cali??) W polsce mam wrażenie że takie rzeczy to tylko w erze:). |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Sob 09 Kwi, 2011
|
|
|
Zmierzyłem swój silnik 8FUN do przedniego koła na 36V to musiałem jeszcze dorobić podkładkę dystansową bo oryginalna była trochę cienka(fotka od strony zasilania) żeby dojść do wymiaru 100mm w widelcu i ten silnik ma możliwość dokręcenia tarczy ale w moim widelcu ledwo mi się mieści ten silnik jak byłby ciut grubszy widelec już bym nie włożył silnika w koło
|
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
cocos
młodzik
Dołączył: 11 Mar 2011 Posty: 56
|
Wysłany: Sob 09 Kwi, 2011
|
|
|
Takie widelce nie istnieją...
Kolejna sprawa - ten silnik blokuje się w jedną stronę wygląda na to, że mój rower nie będzie miał możliwości cofania
Szprychy liczę i mnie wychodzi
0 - 128mm
1 - 142mm
2 - 156mm
3 - 177mm
zakładam, że obręcz ma średnicę D2=39cm, choć dokładnie nie wiem, bo nie mam obręczy |
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Sob 09 Kwi, 2011
|
|
|
Chyba najlepiej będzie na 1 krzyż ale wymądrzać to ja się nie będę. Niech to zrobią goście z serwisu rowerowego. Jeśli i tak potrzebujesz nowej obręczy to napisz na adres który Ci podałem. Opisz co chcesz zapleść i do czego oraz poproś aby zaproponowali (podali cenę) za wszystko (obręcz, szprychy, zaplecenie). Nie zapomnij dodać, że chodzi o 20" i na przód oraz jakie hamulce.
Z tokarzem będzie większy problem (nie mam tu na miejscu nikogo znajomego). |
|
|
|
|
andrzejIskierka
stażysta Młody Konstruktor
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 184 Skąd: Zagłębie Sosnowiec
|
Wysłany: Sob 09 Kwi, 2011
|
|
|
Znam jeden patent i chyba w tej sytuacji jedyny możliwy na wyliczenie długości szprych i ilości krzyży, stosowany przez p. Zygmunda ze Wspólnej w S-cu, prowadzącego jeszcze jakiś czas temu warsztacik rowerowy w oficynie od dawien dawna ale już zwinął interesik , który mi kiedyś wyjawił, a mianowicie wyrysować na dużej powierzchi okrąg o wymiarze danej obręczy, a w nim drugie o wymiarze piasty z otworami na talerzach na szprychy, i wytyczyć przeplatające się linie szprych o ilości krzyży jakie nam pasują i zmieżyć długości tych linii, to będziemy mieli potrzebną długość szprych biorąc poprawkę na ich odchylenie od środka piasty do talerzy z otworami kilku mm. |
|
|
|
|
|