ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Pytanie o li-ion, silniczek i odzysk energii
Autor Wiadomość
cocos
młodzik


Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 56
Wysłany: Sob 09 Kwi, 2011   

Wasze silniczki też blokują cofanie? Jak wyprowadzić rower z garażu? Dzwigać koło z silnikiem do góry?
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 10 Kwi, 2011   

Wrzuć wsteczny ;)
 
 
cocos
młodzik


Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 56
Wysłany: Nie 10 Kwi, 2011   

Poważnie pytam. Żonie kupiłem gotowego składka ekobike i kółko w nim kręci się w obie strony, chyba zblokowanie wstecznego to cena za opcję pradnicy/doładowywania. To już wolałbym bez tej opcji
PS w pn ślusarz ma się zająć ośką a później wysyłka do Sosnowca.
Powiem tyle - zamówienie kompletu z samych Chin to pestka i chwila w stosunku do tego co dzieje się potem, na miejscu.
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Nie 10 Kwi, 2011   

Oczywiście poza wytoczeniem odpowiedniego gwintu (nie jestem pewien ale jest on chyba lekko "nietypowy") to oczywiście niech Pan tokarz nie zapomni o "splanowaniu" ośki po obydwu stronach bo inaczej nie wsadzisz tego w gniazdo w widelcu.

Nie do końca wiem o co chodzi z tym blokowaniem ale te silniki z wolnobiegiem mają tak, że w jedną stronę kręcą się lekko a w drugą trudniej jednak nie tak aby się zupełnie zablokowały i uniemożliwiały cofanie. Cóż .. będę w poniedziałek musiał sprawdzić swój egzemplarz tego modelu.

Co do tego zamawiania i późniejszych "przygód" to bywa też odwrotnie. Najpierw "droga przez mękę" a potem poskładanie w 30 minut i jazda :)
Wiele zależy od tego gdzie i co kupujesz.
Na przykład zestawy z Goldenmotor które posiadam nie są wg mnie pozbawione pewnych wad i na pewno nie są najtańszymi na rynku jednak nie słyszałem aby ktoś miał problemy z samym montażem (pomijając kwestię zaplatania kół) a połączenia kontrolera z pozostałym osprzętem są wręcz dziecinnie proste (naprawdę trudno o pomyłkę gdy większość wtyczek pasuje tylko do swoich odpowiedników a w dodatku są dobrane kolorami).
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Nie 10 Kwi, 2011   

Coś duże masz te opory jak na silnik z wolnobiegiem... może się wolnobieg zablokował... Nie do końca pamiętam jak to jest w chińskich silnikach ale... większość polskich tokarek toczy tzw gwinty metryczne... tymczasem np gwint w mojej piaście wielobiegowej schimano jest angielski czyli liczone tpi na cal (zwoje na cal).
Stanowi to pewien problem... większość tokarek ma zmienne kółka do sterowania przełożeniem ale i tak nie udało mi się trafić idealnie kiedy toczyłem gwint do suportu...
Jednak łożyska środka suportu się wkręcają... Jeśli w tych chińczykach śruby są nie metryczne to w Polsce może być problem... Ale z drugiej strony nie kumam po co ten gwint tam ma byc?
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Nie 10 Kwi, 2011   

Do tomsona... Przypomniało mi się... bo ostatnio przekładałem koła w rowerach dla rodziny... otóż cześć widelców (Ty masz akurat sztywny gdzie haki przyspawane są centralnie do rurek) głównie amortyzowanych ma przyspawane haki osiowo do rury albo nieznacznie rura wystaje w kierunku koła. A cześć ma jakby rurki bardziej na zewnątrz a hak przyspawany jest do czoła rury licząc od jej wnętrza z rozstawem 100mm. Tak jest np w moim suntour duro i innych suntorach ale już rock shock ( przynajmniej dirt 2 którego mam) haki są trochę przyspawane na zewnątrz i cześć owalu rury wchodzi do środka odległości 100mm. Powoduje to ze np shimanowskie piasty deore po zainstalowaniu tarczy tra śrubami tarczy o widelec dirt 2 rockschocka. a w duro suntora ta piasta chodzi idealnie... Niby sa standarty ale widac zawsze sa jakies różnice.
Pozdrawiam, Toft.
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Nie 10 Kwi, 2011   

Qrde ... mało zakumałem :)

A gwint o którym pisałem przydałby się aby móc do oporu dokręcić później nakrętkę aby silnik pewnie zamocować.
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Pon 11 Kwi, 2011   

Dzisiaj sprawdziłęm ten mój C-128 i faktycznie do tyłu kręci ciężko ale nie tak aby zupełnie nie dało się cofnąć. Zupełnie inaczej to będzie wyglądało jak już zapleciesz (większy moment obrotowy).
Myślę, że jest to spowodowane wysokim przełożeniem wewnątrz tego silnika (być może jest tam podwójne przełożenie tzn. planety mają dwie średnice).
 
 
cocos
młodzik


Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 56
Wysłany: Pon 11 Kwi, 2011   

Faktycznie, jak zaparłem to się obrócił :razz:
Czekam na odbiór od ślusarza i wysyłam do Sosnowca...

Ja wiem, że są tu tacy dla których silniczek w rowerku to jak wystruganie łódki z kory. Nawet części z Chin nie potrzebne - widziałem tematy gdzie proponowano wykorzystanie... szlifierki z marketu za 30zł.
Jednak z mojego - laika punktu widzenia, to frajda skończyła się na zamówieniu i odebraniu paczki z Chin, później to jak bajka o Kreciku, który szył sobie spodenki (pamiętacie?). Byłem u 4 fachowców w Łodzi, kolega ze śrubokrętem majstruje w garażu, co dzień zaglądam na forum, nauczyłem się obliczać długość szprych i wiem już kto ma najkrótsze w Polsce, namierzyłem ślusarza i jutro będę go molestował, potem wysyłka tylko do Sosnowca... a dalej się zobaczy :razz:
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Pon 11 Kwi, 2011   

Nie będzie tak źle :) Dasz radę.
Trzeba tylko spędzić sporo godzin na śledzeniu (nawet dosyć starych) postów na forum.
Ja swoje problemy ze zdobyciem szprych opisywałem w czerwcu zeszłego roku.
Gdy tylko "przetarłem szlak" już kilka osób skorzystało z mojego doświadczenia i zaplatało właśnie w poleconym serwisie. Nie wiem oczywiście czy wszyscy byli zadowoleni. Tak samo jak nie twierdzę, że nigdzie indziej się takich szprych nie kupi. Nic z tych rzeczy! Po prostu musimy WSZYSCY szukać i wymieniać się informacjami.
Wówczas poza mapą forumowiczów (przypominam o podawaniu lokalizacji w profilu) może powstać mapa "przyjaznych" serwisów i sklepów gdzie można uzyskać fachową pomoc w temacie EV wszelkiej "maści".
 
 
cocos
młodzik


Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 56
Wysłany: Pią 22 Kwi, 2011   

Wczoraj odebrałem kółko z Sosnowca, wygląda OK, trochę się martwię, czy korpus nie będzie tarł o widelec z jednej strony (na luźno trze), ale jak wepchnę tam podkładkę (na siłę), to powinno być lepiej.

To odpowiedź Chinki dot. podłączenia manetki ze sterownikiem

connection for thumb throttle:
-Red wire to Throttle Wire(Red 5V)
-Black and Yellow wire to Throttle Wire(Black GND)
-White and Brown wire to Throttle wire(Yellow/green Singnal)
-Green wire to 36V Battery anodic(+)
**if you push the Red button, your ebike will drive full speed.

the Purple wire is used for meter,if you don't have meter to show speed,please let it free.

another White/Green wire is used for High Voltage Brake,you can left it free.
 
 
Robsonik20 
kierownik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 363
Skąd: LBN
Wysłany: Pią 22 Kwi, 2011   

Zrób zdjęcie jak wygląda koło i ile wyniosła Cię przyjemność z wysyłką:)
 
 
cocos
młodzik


Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 56
Wysłany: Pią 22 Kwi, 2011   

311zł w tym dość droga obręcz BMX (chyba 120) i oponka (50zł)
 
 
Robsonik20 
kierownik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 363
Skąd: LBN
Wysłany: Pon 25 Kwi, 2011   

Strzel fote tego koła;)
 
 
cocos
młodzik


Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 56
Wysłany: Pią 29 Kwi, 2011   

DZIŚ RUSZYŁEM! :grin:
Ciągnie pięknie, koło zrywa przyczepność po dodaniu gazu nawet w czasie jazdy, niesamowity moment obr. i osiagi. Vmax nie znam bo kabelek licznika jest za krótk, ale jak ścigałem się z autobusem, to ludziska zrobili oczy.
Poskładaliśmy wszystko a tu brrrr, kółko ledwo się kręci, harcze strasznie - porażka. Chwila namysłu i miałem pomysł - źle połączyliśmy zasilanie silnika. Tyle, że 3 kolory wyraźnie pasowały ze sobą, co tam, Chinczyki pomylili widocznie. Jest chyba 6 kombinacji, trafiliśmy za 1 razem, zielony trzeba łączyć z niebieskim a niebieski z zielonym, żólty - z żółtym i rowerek zaświergotał :lol: Fajne uczucie lepsze niż, rozpakowywanie gotowego Ekobika z pudła.
Trochę zapomnieliśmy zostawić zapas kabli i nie mogę podnieść wysoko kierownicy :???: , no i asysetnt nie działa , ale sukces jest.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group