ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Pytanie o li-ion, silniczek i odzysk energii
Autor Wiadomość
Robsonik20 
kierownik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 363
Skąd: LBN
Wysłany: Sob 30 Kwi, 2011   

Zdjęcia proszę, zdjęcia;)
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Sob 30 Kwi, 2011   

DO toft

Tak jak opisałeś z widelcami nie jest tak różowo zawsze coś na drodze staje



Silnika 8FUN nie dało się włożyć do widelca amortyzowanego gdzie jest crystalyte a odwrotnie bezproblemowo.Ten 8FUN jest pod tarczę i mocowania zaczepiają o widelec nawet jak się śrubki wykręci.Do amortyzowanego widelca dospawane zostały wzmocnienia z blachy 4mm wycięte na laserze.Jak widać blachy są dospawane jedna od środka a druga na zewnątrz haków mocujących koła.Wcięcie na ośce ma teraz większą powierzchnię oparcia.Wybrałem rower z widelcem stalowym żeby dało się to pospawać.Widelec amortyzowany gdyby był pod hamulce tarczowe to pewnie bezproblemowo bym zmieścił koło z silnikiem a tak opierał się o rurę widelca.
_________________
pozdr
Tomek
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Wto 03 Maj, 2011   

Do cocos

Znalazłem układ do konwersji 60° na 120° załączam plik.
Wstaw tak pomiędzy czujniki w silniku a sterownik i zobaczymy

60_120.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 389 raz(y) 48,25 KB

_________________
pozdr
Tomek
 
 
cocos
młodzik


Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 56
  Wysłany: Sob 07 Maj, 2011   

tomson napisał/a:
Do cocos

Znalazłem układ do konwersji 60° na 120° załączam plik.
Wstaw tak pomiędzy czujniki w silniku a sterownik i zobaczymy


nie bardzo kumam :oops:

Załączam fotki.
Ogólnie jazda, jak pisałem, super (wystarczyło zamienić 2 przewody - czy to ta konwersja?)
Natomiast brak funkcji dodatkowych, asystent pedałowania nie daje oznak życia nawet na mierniku (chyba źle założyliśmy) a diodki na kierownicy świecą się zawsze wszystkie. Natomiast czerwony przycisk powoduje, że gasną a przyspieszacz nie działa. Na zdrowy rozum, zgodnie z objaśninieniem Chinki do manetki lecą tylko 3 czynne piny, nie widzę możliwości, by mogły one obsłużyć poziom naładowania, gaz i jeszcze jakiś ogranicznik prędkości.







 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Sob 07 Maj, 2011   

To które przewody przełożyłeś od silnika czy od czujników hala.
Pisałeś ze niby sprawdziłeś wcześniej wszystkie kombinacje połączeń.
_________________
pozdr
Tomek
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Sob 07 Maj, 2011   

cocos napisał/a:
diodki na kierownicy świecą się zawsze wszystkie. Natomiast czerwony przycisk powoduje, że gasną a przyspieszacz nie działa.
Jeśli bateria jest naładowana to właśnie mają się świecić wszystkie trzy diody. Ten typ tak ma i nie jest to usterka. Co do gaśnięcia wszystkich diod i odłączania manetki przy wyciśniętym przycisku to najwyraźniej coś jest źle podłączone.

Wrzucam zdjęcia dwóch manetek. Są tego samego producenta ale pochodzą od dwóch rożnych sprzedawców i trochę się różnią przewodami.
Jak widać, w obydwu przypadkach sama manetka (przyspiesznik) "obsługiwany" jest przez trzy przewody (czerwony, czarny i biały). Te przewody musisz podłączyć "na krótko" czyli nie przez wyłącznik. Wówczas zniknie problem odłączania sterowania po wyciśnięciu przycisku.
Wskaźnik diodowy już jest nieco bardziej skomplikowany bo w obydwu przypadkach rozwiązano to inaczej. Ta po prawej ma drugą wtyczkę (przewód zielony + mostek do czarnego) i wskaźnik działa cały czas. Dwa luźne przewody (żółty i brązowy) są niewykorzystane i podpięte do przycisku (można np. sterować oświetleniem lub wykorzystać w dowolny sposób). Ta po lewej ma to zrobione inaczej (brązowy i zielony przewód są spięte ze sobą a żółty trzeba podpiąć pod "+" z baterii) i wskaźnik działa tylko jeśli wciśnięty jest czerwony przycisk.

IMGP2164.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 377 raz(y) 162,8 KB

Ostatnio zmieniony przez tomasz_kombi Sob 07 Maj, 2011, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
mar56 
dyrektor


Pomógł: 4 razy
Wiek: 67
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 443
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 07 Maj, 2011   

Też miałem podobny problem,silniczek szarpał ,przyczynę usunąłem zamieniając przewody od czujników Halla konkretnie zielony z niebieskim.Silnik z przekładnią planetarną typu bafang,do tyłu się obraca z trochę większym oporem,do przodu prawie bez oporu.
_________________
zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany...
 
 
cocos
młodzik


Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 56
Wysłany: Sob 07 Maj, 2011   

Tak jak Mar zamieniłem zielony z niebieskim od sinika.
Diodki świecą się wszystkie także wtedy, gdy bateria jest pusta. Dzięki za zdjęcia, będę analizował.
A co z czujnikiem pedałownia? Szpanowałem, że kosztował mnie 1$, teraz mi głupio :wink:
Ostatnio zmieniony przez cocos Nie 08 Maj, 2011, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Sob 07 Maj, 2011   

To kółko na którym są magnesy powinno być tak założone aby były one widoczne od zewnątrz a nie od strony czujnika (przynajmniej tak działają dwa modele którymi się "bawiłem"). Czy na tym Twoim są strzałki pokazujące kierunek obrotu?
 
 
cocos
młodzik


Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 56
Wysłany: Wto 10 Maj, 2011   

Huston mamy problem!
Kolega, który montował silnik chcąc zapewnić przyleganie podkładki zewnętrznej, liznął widelec szlifierką i chyba przesadził, po po kilkunastu kilometrach wpust na ośkę wyraźnie się rozwarł, tak, że ma ona możliwość częściowego obrotu. Można zastosować klinującą podkładkę w wypustem, ąle obawiam się, że skoro doszło do takiego rozwarcia, to mój widelec nie jest już pewny. Dochodzi do tego sprawa transportu rowerka na uchwycie dachowym, który także ma trzymać tylko za widelec :cry:
Zatem walka trwa - co dalej?

 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 10 Maj, 2011   

Kawałek blachy, pilnik i dokręcić dodatkowe mocowanie do widelca.
 
 
cocos
młodzik


Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 56
Wysłany: Wto 10 Maj, 2011   

zeeltom napisał/a:
Kawałek blachy, pilnik i dokręcić dodatkowe mocowanie do widelca.


więcej szczegółów please
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Wto 10 Maj, 2011   

Albo ktoś zjechał połowę grubości widelca albo to tak wygląda. To co prawda niemal poziomka ale nie chciałbym tym jechać jak się urwie...:( Jakie chcesz detale? mocowanie ma być pancerne 10mm powierzchni blachy na ten widelec... może i wystarczy 3-4 ale jak się pytasz to sądzisz, że ktoś powie 1mm? to są przednie widelce... ryzyko awarii powinno podziałać na twoją wyobraźnię...
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Wto 10 Maj, 2011   

Cytat:
więcej szczegółów please

Takie tylko przykłady:




 
 
cocos
młodzik


Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 56
Wysłany: Śro 11 Maj, 2011   

Ale fajne! Kupię gdzieś takie, na szybko?
Blacha miała z 6mm, po obróbce ma najwyżej 4. Perspektywa awarii w trakcie jazdy nie jest dla mnie tak pzrerażająca jak myśl o wysunięciu się widelca na dachau samochodu - dodatkowa opaska przytrzyma jeszcze tylne koło, więc rower nie odfrunie tylko poskacze sobie robiąc dziurki w dachu... :mad: Co gorsze, na tę bolączkę nie pomogą pokazane tu blachy, bo nie da sie ich złożyć z mocowaniem bagażnika - powinien być wsuw a nie otwór.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group